FAZER EESTI OÜ

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 5079 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 72 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga ja kommen

FAZER EESTI OÜ hetkeolukord

Juba 5079 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 72 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga ja kommenteeritud 4 korda.

Tegevusaruanne 2023

Ettevõtte lühiiseloomustus

Fazer on rahvusvaheline perefirma, mis toodab leiva-saia ning maiustuste ja küpsiste tooteid. Fazer tegutseb kaheksas riigis ja ekspordib rohkem kui 40 riiki. Fazeri ülesanne on luua maitseelamusi. Alates selle loomisest 1891. aastal, on ettevõtte edu aluseks olnud parimad toote- ja teeninduskvaliteedid, armastatud kaubamärgid, nende oskuslike inimeste kirg ja ettevõtte vastutustundlik tööviis.

Fazer Eesti OÜ emaettevõtteks on Fazer Leipomot OY, mis on registreeritud Soomes ja kuulub omakorda Karl Fazer OY kontserni. Fazer alustas tegevust Eestis 1993. aastal. 2014.aasta restruktureerimiskava kohaselt lõpetati leiva-saia ning külmutatud pagaritoodete tootmine

Tallinna tehases 31.märtsil 2015 ning Balti riikide tootmine koondati Läti ja Leedu tehastesse. 2015.aasta septembris müüdi maa ja hooned.

Fazer Eesti AS ainuaktsionär Fazer Leipomot OY võttis 22.07.2020 vastu otsuse kujundada Selts ümber Osaühinguks. Pärast ümberkujundamist on Seltsi uueks ärinimeks Fazer Eesti OÜ.

Fazer Eesti annab seisuga 31.12.2023 tööd 83 töötajale (31.12.2022: 83).

2023 aastal vähenes Statistikaameti andmetel kogu Eesti jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades 8% ning AC Nielseni turu-uuringu andmete kohaselt langes kogu saia – ja leivatoodete müügimaht aastases perioodis 4%. Traditsiooniliste pagaritoodete (pätsi- ja vormileivad, saiad ja sepikud) tarbimine vähenes ning tarbijad eelistasid üha enam soodushinnaga tooteid. Ainsad kasvutrendis olnud tootekategooriad 2023 aastal olid AC Nielseni andmetel röstsaiad, palaleivad ja kiirtoidu valmistamiseks sobilikud pagaritooted. Fazer Eesti jätkas panustamist kasvavatesse tootesegmentidesse ning Fazer ja Street Food brändide tootevaliku laiendamisse. Pakendiuuenduse läbis ka Musta leiva sari.

2023. aastal jätkus koostöö Prisma Peremarket AS-iga seoses pagarikodade sortimendi arendamisega. 2023 aasta lõpuks on Fazer Pagarite pagarikodadeda kaetud 12 Prismat üle Eesti. Pagarikojad valmistavad küpsetisi nii kohapeal valmistatud taignatest kui ka külmutatud toodetest, pakkudes tarbjatele maitseelamusi nii argi- kui pidupäevadeks.

2023. aasta magusaturgu mõjutas suurel määral sisendhindade kasv ning sellest tulenevad hinnatõusud tarbijatele (šokolaadituru maht kahanes 3,9%, rahaliselt kasvas aga 11,6%%; AC Nielsen). Mõjutatuna hinnatõusudest Fazeril Eestis magusatoodete maht 2023 aastal vähenes aga sarnaselt koguturule rahalises osas kasvas. Rahas mõõdetuna säilitasime 2023 aastal oma turuosa šokolaaditoodetes (AC Nielsen). Müüki toetasid peamiselt hästi läbi viidud kampaaniad kauplustes, kasvanud turundustugi ning kogu müügimeeskonna hea töö toodete nähtavuse ja saada oleku tagamisel. Suurimat kasvu näitasid 2023 aastal šokolaadikommid (Dumle, Suffeli), küpsised, šokolaadikarbid (Geisha, KarlFazer,

Julia) ning šokolaadibatoonid (Dumle Crunchy).

Kakao jätkusuutlik tootmine on šokolaaditööstuse tuleviku jaoks ülioluline, seetõttu pärineb 100% kakaost, mida kasutame, vastutustundlikest allikatest. Kakaod hangime Nigeeria ja Elevandiluuranniku põllumajandustootjate programmide kaudu ning kasutame UTZ, Rainforest Alliance ja

Fairtrade Cocoa Programme sertifitseeritud kakaod.

Fazer Eesti OÜ äritegevuses on hooajalisus ebaoluline ning tegevusega ei kaasne olulisi keskkonna- ja sotsiaalseid mõjusid.

Likviidsuse tagamiseks jälgitakse piisavate rahaliste vahendite olemasolu ettevõtte pangakontol. Ettevõtte krediidirisk seondub peamiselt äritegevusest tulenevatest nõuetest, kuid krediidirisk on ettevõtte juhtkonna hinnangul ebaolulise mõjuga. Valuutarisk puudub, kuna ettevõte teeb tehinguid peamiselt eurodes. Intressiriski hindab ettevõtte juhtkond ebaoluliseks. Majandusaastal ja aruande koostamise perioodil ei ilmnenud olulisi valuutakursside, intressimäärade ja börsikursside muutumisega seonduvaid riske.

Tulud, kulud, kasum 2023. aastal oli Fazer Eesti müügitulu 25 787 tuhat eurot, mis on 1 762 tuhat eurot rohkem kui 2022. aastal. 2023. aasta müügitulust moodustas 53% pagaritoodete müük (2022: 52%), 44% maiustuste hulgimüük (2022:44%) ja muud tulud olid 3% (2024:4%). Fazer Eesti müügitulust moodustas 98% müük Eestisse (2022: 98%).

Fazer Eesti puhaskasumiks kujunes 849 (2022: 732) tuhat eurot.

Peamised finantssuhtarvud 2023 2022

Müügitulu (tuh eurot) 25 787 24 025

Käibe kasv 7,3% 18,8%

Puhaskasum (tuh eurot) 849 732

Kasumi kasv 15,9% 6,4%

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.