HANSA BUSSILIINID AS hetkeolukord
Juba 4588 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 108 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,1 punktiga ja kommenteeritud 33 korda.
Tegevusaruanne 2023
AS-i Hansa Bussiliinid (kuni 04.02.2014 AS Mulgi Reisid) eelkäija Viljandi Autobussi- ja Taksopark loodi 1945. aastal. Ettevõte erastati 1994. aasta detsembris. Alates 2005. aasta augustist on AS
Hansa Bussiliinid (ettevõte) Eesti juhtivate bussitranspordifirmade hulka kuuluva AS Hansabuss tütarettevõte. Ettevõtte aktsiakapital on 71 120 eurot, põhitegevusalaks on sõitjatevedu bussidega.
Ettevõtte osakonnad asuvad Tallinnas, Raplas, Kärdlas, Viljandis, Võrus ja alates 01.07 Tartus.
Teenindame sõitjaid avaliku liiniveo lepingute alusel ja riigisisestel kommertsliinidel Eestis ning tellimusvedudel nii Eestis kui ka välisriikides. 2023. aastal jätkati teenindamist avaliku liiniveo lepingute alusel Võru maakonnas ja Hiiumaal ning kuni lepingu lõppemiseni 30.06.2023 Rapla maakonna avalikel liinidel. Alates 01.juulist 2023 alustati Tartu maakonna avalike liinide teenindamist. Lepingu kehtivus on 5 aastat ja 3 kuud ning lepinguline liinimaht ca 23 miljonit liinikilomeetrit.
2023. aastal oli ettevõtte müügitulu koos toetustega 10,5 miljonit (2022: 7,5 miljonit) eurot, mis on 41% rohkem võrreldes eelmise majandusaasta tulemusega. Suurim osa tuludest moodustub liini- ning tellimusvedudest – kokku 10,1 miljonit (2022 7,1 miljonit) eurot. Tulud kõrvaltegevusest ulatusid 0,4 miljoni (2022: 0,4 miljoni) euroni. Müügituludest 10,4 miljonit (2022: 7,2 miljonit) eurot, s.o. 99% saadi Eestis.
2023. aastal oli põhirõhk uue osakonna loomisel seoses Tartu maakonna avaliku liiniveo lepingu alusel sõitjateveoteenuse käivitamisega. Veoteenust alustasime 63 uue keskkonnasäästliku Iveco biodiisel bussiga ja värbasime tööle 120 inimest. Kogu investeeringu maksumuseks kujunes ca 10 miljonit eurot.
Majandusaastal oli investeeringute maht 10,1 miljonit eurot ( 2022.a 0,2 miljonit eurot). 2023.
aasta alguses töötas ettevõttes 152 ning aasta lõpus 222 töötajat. Kollektiivlepingus sätestatud kokkuleppest tulenevalt kasvasid bussijuhtide töötasud ca 12%.
2023. aastal jätkusid kohtuvaidlused Võru ja Rapla avalike teenindamise lepingute tariifivaidluses, mille sisuks oli Tellija poolne ilma mõjuanalüüsita vähendatud veotariif alates 2021. aastast. Enne käesoleva majandusaasta aruande kinnitamist allkirjastati Tellijatega (Kagu Ühistranspordikeskus ja Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus) kohtuvälised kompromisskokkulepped. Sellest tulenevalt on hüvitatakse ettevõttele ca 1,1 miljoni euro ulatuses 2021. kuni 2023. aastatel saamata jäänud toetusi.
Ettevõtte tavapärast majandustegevust mõjutas negatiivselt investeeringuteks võetud kohustiste intressimäära tõus, mis oli 3 korda kõrgem võrreldes eelmise perioodiga.
Mõju ettevõtte järgmiste perioodide finantsnäitajatele sõltub suuresti intressimäärade muutumisest seoses kõrge Euriboriga, kuna kõik intressikandvad kohustused sõltuvad eurotsooni pankadevahelise rahaturu intressist ja marginaalist. Lisapingeid toob kaasa kestev sõda Ukrainas ja teadmatus, kuidas see mõjutab järgnevatel aastatel üleüldist majanduskeskkonda.
2024. aasta peamisteks eesmärkideks on: (cid:127) Tartu osakonnas tellimus- ja regulaarveo teenuste juurutamine; (cid:127) Võru maakonna avalike bussiliinide teenindamine kuni 31.03.24 ning selle korrektne lõpetamine koos töötajate koondamisega; (cid:127) Hiiumaa avalike bussiliinide teenindamine; (cid:127) Tartu-Viljandi ja Tallinn-Viljandi kommertsliinide tulu kasvatamine; (cid:127) Hangetel osalemine.
Kommentaarid (0)