TREF NORD AS hetkeolukord
Juba 11 504 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 176 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga ja kommenteeritud 1 kord.
Tegevusaruanne 2023
Aktsiaselts TREF Nord 2023. aasta müügitulu oli 32 738 tuhat eurot (2022. aastal 37 665 tuhat eurot), mis laekus teede, tänavate, sildade, raudteede, platside, spordirajatiste remondi- ja ehitustööde ning tänavate talihoolde teostamise eest ning liiva ja asfaldisegude müügist.
Majandustegevusega ei ole kaasnenud olulisi keskkonna- ja sotsiaalseid mõjusid. Samuti ei ole majandusaasta jooksul ega ka aruande koostamisperioodil ilmnenud valuuta kursside, intressimäärade ja börsikursside muutumisega seonduvaid riske ettevõttele.
2023. aastal valmisid või toimusid ehitustööd järgmistel suurematel ehitusobjektidel: - 2023. aastal valminud objektidest suurim oli riigitee 59 Pärnu - Tori km 16,8 - 21,05 rekonstrueerimine ja Tori silla lammutamine ja uue silla ehitamine, maksumusega üle 6 miljoni eurot; - 2023. aastal alustatud objektidest suurim on riigitee nr 4 Tallinn – Pärnu – Ikla km 122,6-125,2 Sauga – Pärnu 2+2 teelõigu ehitus, maksumusega 13,3 miljonit eurot, tööde lõpptähtaeg on 2025. aastal; - detsembri alguses sõlmisime lepingu OÜ Rail Baltic Estoniaga riigiteel nr 11113 Assaku-Jüri asuva Rae viadukti ja üle Vaskjala-Ülemiste kanali
Vaskjala silla ehitamiseks, maksumusega 7,3 miljonit eurot, tööde lõpptähtaeg on 2024. aasta sügisel; - 2023. aastal teostasime suure osa töödest OÜ Rail Baltic Estonia poolt tellitud Selja ökoduktil, objekti eelduslik kogumaksumus on 5,7 miljonit eurot, tööde lõpptähtaeg 2024. aastal; - samuti alustasime ehitustöödega OÜ Rail Baltic Estonia poolt tellitud Lepplaane ökoduktil ja Kivisilla teeviaduktil, kogumaksumusega 8,5 miljonit eurot, tööde lõpptähtaeg on 2024. aasta sügisel; - rekonstrueerisime Transpordiameti tellimusel riigitee nr 11240 Tõdva – Hageri km 9,5-14,8 Aespa-Hageri lõigu, maksumusega 2,3 miljonit eurot; - rajasime Transpordiameti tellimusel riigitee nr 4 Tallinn – Pärnu – Ikla km 151,8-152,2 Tahkuranna tunneli, kogumaksumusega 1 miljon eurot; - 2023. aastal valmis suures osas Transpordiameti ja OÜ Rail Baltic Estonia ühistellimus riigiteel nr 20131 Seli-Koigi-Alu asuva Rail Baltica maanteeviadukt, eeldusliku lõppmaksumusega 2 miljonit eurot, lõplik valmimine 2024. aasta kevadel; - teostasime Tallinna linna tellimusel kesklinna bussipeatuste projekteerimise ja ümberehitamise, kogumaksumusega 1 miljon eurot; - Anija Vallavalitsuse tellimusel projekteerisime ja ehitasime Kehra-Anija jalgratta- ja jalgtee, maksumusega 0,9 miljonit eurot; - Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse tellimusel ehitasime välja Ämari parkla ja kergliiklustee, maksumusega 0,7 miljonit eurot; - AS Eesti Raudtee tellimusel teostasime Reola - Vastse-Kuuste lõigul 4 truubi remondi ja raudteetruubi km 45,72 ehitustööd, kogumaksumusega 0,6 miljonit eurot.
Suuremateks tellijateks olid OÜ Rail Baltic Estonia, Transpordiamet, Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet, Riigi Kaitseinvesteeringute
Keskus, Anija Vallavalitsus, AS Eesti Raudtee, Pärnu Linnavalitsus ja Paide linn.
2023. aastal tootis ettevõte asfaldisegusid 114 tuhat tonni (2022. aastal 177 tuhat tonni).
2023. aastal kasvas märkimisväärselt AS-i TREF Nord poolt OÜ-le Rail Baltic Estonia teostavate tööde maht. Suur osa eelmainitud lepingute teostamisest jääb ka 2024 hooajaks. Lisaks eelpool loetletust valmis Rail Baltic Estonia töödest 2023. aastal ka Pärnu reisiterminali juurdepääsutee I etapp.
Tallinna linna tellimusel renoveeris AS TREF Nord lisaks Tallinna Lauluväljaku teid ning teostas projekteerimis/ehitustöid ka Lavamaa ja Alasi tänavatel.
Endiselt oli AS-i TREF Nord tööde portfellis suhteliselt suur osakaal Transpordiameti tööde eelnevalt kirjeldatud objektidele võiks täiendavalt ära mainida Raka silla ehituse, riigitee nr 13 Jägala - Käravete km 0-3,443 taastusremondi ja km 0 asuva Jägala viadukti (nr 58) remonttööd.
Paide linnas teostasime Paide Parkali tänava katte projekteerimise ja rekonstrueerimise.
Ettevõtte nõukogu oli 2023. aastal 4- liikmeline ja juhatus 1-liikmeline.
Ettevõtte müügitulu ebaühtlane jaotumine aasta lõikes oli traditsiooniliselt tingitud ettevõtte põhitegevusala hooajalisest iseloomust. Tulenevalt probleemidest valitsussektoris on 2023. aastal olulisel määral vähendatud riiklikke investeeringuid taristuehituse valdkonna teedeehituse sektorisse. Eelkõige on teederahastuse drastilisest vähendamisest pihta saanud asfaldi sektor, mis kajastub tugevalt ka ettevõtte 2023. aasta majandustulemustes. Näiteks võrreldes 2021. aastaga on ettevõtte asfalditoodangu maht vähenenud ca kaks korda! Ehk kokkuvõtvalt on ettevõtte teised valdkonnad asfaldi valdkonda kogu hooaja vältel märkimisväärses mahus doteerinud.
Arvestades valitsuse 2024. ja 2025. aasta teedeinvesteeringute mahu vähendamist jätkusuutmatule tasemele, oli AS TREF Nord sunnitud tegema valusad otsused koondada märkimisväärne osa kogenud asfaldipaigaldajate personalist ning realiseerida osa asfaldipaigalduse tehnikast.
Kuigi lühemas perspektiivis ei pruugi teedeinvesteeringute drastiline vähendamine kohe homme teede seisukorra olulise halvenemisena realiseeruda, siis lähiaastate perspektiiv teede seisukorra osas on pigem ärevust tekitav, ehk tegemist on olukorraga, kus valitsuse tegevuse või tegevusetuse tulemusena tekitatakse probleem, mida siis tulevikus kangelaslikult, loosungite lehvides, oluliselt suuremate kuludega likvideerima tõtatakse.
Vastavalt eelmainitule oli 2023. aastal tõsisemat sorti surve asfaldiga seotud tegevuste kasumlikkusele, kuid vaatamata sellele õnnestus ettevõtte teiste valdkondade mahtude ning kasumlikkuse suurenemisele, lõpetada aasta kasumlikult. Tulemusele mõjus negatiivselt ka ühe pankrotistunud tellija nõuete mahakandmine.
Kommentaarid (0)