ALPTER GRUPP OÜ hetkeolukord
Juba 197 349 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 151 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,8 punktiga ja kommenteeritud 19 korda.
Tegevusaruanne 2023
Ettevõtte tegevusvaldkond, teenuste grupid ja kavandatavad muudatused
OÜ Alpter Grupp põhitegevuseks on raskeveokitega rahvusvahelise ja Eesti-sisese transporditeenuse osutamine. Ettevõte on registreeritud aastal 1997 ning on Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate
Assotsiatsiooni liige, kuhu kuulub üle 200 Eesti vedaja.
Rahvusvahelise transpordi põhisuundadeks on Euroopa Liidu liikmesriigid ja vähesel määral ka endised
SRÜ riigid. Transporditeenust teostame sadulveokitega ja haagistest kasutame kallur,- külmik-, tent-, sihtotstarbelisi- ja konteinerveo haagiseid. Peamiselt transporditakse toidu-, ehitus ja tööstuskaupu, puiduhaket, graanulit ning saematerjali. Transporditeenuse osutamiseks on ettevõttel ca 60 sadulveokit ja lisaks erinevat tüüpi poolhaagiseid.
Olulised sündmused majandusaastal ja eeldatavad arengusuunad
Müügitulu vähenes 2022. aastaga võrreldes 11%. Müügitulu langus oli oodatav, kuna veolepingud on seotud kütusehinnaga ja kütusehinna langedes langeb ka teenuse müügihind. Paraku langesid ka veomahud. 2023 aasta polnud äriliselt lihtne, kuna paljudel klientidel ei toiminud kõik enam plaanipäraselt ja veomahud hakkasid langema, mõnedki püsikliendid koondasid töötajaid. Veoturul valitses järjekordne segadus tuleviku osas - polnud selget vaadet tulevikule, kas olukord stabiliseerub või läheb kasvu või langusse. Oma mõju tagasihoidlikele majandustulemustele andsid sisendite liiga suured kasvud: kindlustustuste ja varuosade hinnatõus. Kuna eelnevatel perioodidel oli raske uusi veoüksusi tellida ja polnud ka kindlust, siis sõitsime vanemate ja remonti nõudvate veokitega kauem ning kulutasime rohkem remontidele. Samuti avaldas liiga suurt mõju intressi tõus ja muidugi inflatsioonist tulenev palgatõus.
Kokkuvõtteks tuleb nentida, et ettevõttel polnud hea aasta. Saime nagu kõik ettevõtted korralikke õppetunde, kuidas sellistes majandustingimustes paremini toimida. Tahaks arvata, et kõikide ettevõtjate jaoks oli 2023 unikaalne aasta, kus varasemad lähenemised ja strateegiad kohati ei toiminud. Teeme omad järeldused, saame tugevamaks ja lähme oma klientide ja töötajatega senisest tugevamatena edasi.
Vaatamata suurenenud tööjõukuludele on reaalseks probleemiks kvalifitseeritud ja professionaalse kaadri puudus ning jätkuvalt ebapopulaarne suhtumine transpordivaldkonda. Eesti transpordisektor pole lähiriikidega konkurentsis ja seetõttu pole ka siin võimalik suuri arenguhüppeid teha. Eestis puuduvad suured transpordiettevõtted, kelle arvamust ja vajadusi riigi poolsed otsustajad sooviksid kuulata.
Valdkond on endiselt väga üle reguleeritud, nõudmised kõrged, vastutus suur ja saadav kasulikkus pole proportsioonis.
Eestil on kolmandate riikide autojuhtide hulgas halb positsioon rahvusvahelistele autojuhtidele töö pakkumisega, Teised Euroopa Liidu riigid on liberaalsemad ja ajutist tööjõudu hinnatakse rohkem.
Eesti poliitikud on hiljaks jäänud ettevõtjatele abikäe osutamisega ja tulemus transpordisektoris on nähtav juba praegu. Väiksema omakapitaliga ettevõtted lõpetavad tegevuse ja nii mõnedki pankrotistuvad. Veokid seisavad ja ettevõtjatel pole jaksu võitlemiseks.
2024. aasta eesmärgiks on pakkuda jätkuvalt oma klientidele stabiilseid transporditeenuseid. Võimalik, et vähemas mahus, kui sooviksime. Eesmärk on ettevõtet muuta efektiivsemaks ja kasumlikumaks, kui 2023 aastal. Sellele saaks riik paljuski kaasa aidata, kui ei tõrjuks transpordiettevõtjate soove ja vajadusi. Ise peame ennast riigi toimimisel elutähtsa teenuse osutajaks.
Investeeringud ja tegevusega kaasnevad keskkonnamõjud 2023. aastal investeeriti põhivarasse 1,1 miljonit eurot, sealhulgas soetati 9 veokit ja 5 haagist. 2024.
aastal on vajadus uuendada veoparki, kuna uued veokid on ökonoomsemad ja meie kliendid hindavad seda, kui kasutame väiksema CO sisaldusega veokeid.
Investeeringute maht möödunud aastaga võrreldes 2024 aastal suureneb, kuna soetatav tehnika on
Kommentaarid (0)