PALMAKO AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 14 195 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 173 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kom

PALMAKO AS hetkeolukord

Juba 14 195 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 173 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 34 korda.

Strateegiline otsus: Kliendibaasi suurendada ei soovi
Juhatuse liige Rain Raudsepp (05.06.2024): „Keskendume ainult olemasolevate klientide kvaliteetsele teenindusele ja suhete hoidmisele. Kliendibaasi suurendada ei planeeri.“

Tegevusaruanne 2023

AS Palmako on Lemeksi kontserni kuuluv ettevõte, kelle põhitegevuseks on erinevate monteeritavate puitehitiste, liimpuittoodete, freespuidu, küttegraanulite , elektrienergia tootmine ja müük. 95% toodangust eksporditakse.

2023. aasta oli AS Palmako tegevuses 26. tegutsemisaasta. Aiapuidu – erinevate aianduslike ehitiste, laste mänguväljakute ja – majade, piirete ning aiadekoratsioonide valmistamisega on tegeletud 23 aastat. 2008. aastal alustasime liimpuidust kandekonstruktsioonide elementide – erinevate talade ja postide müümise ja tootmisega. 2012. aasta lõpust lisandus meie tootevalikusse ka puidugraanulid. 2016. aastal toimus ühinemine sõsarettevõttega AS Imprest, mille tulemusena lisandus tootevalikusse freespuittooted ja täienes aiapuidu sortiment. 2018. aastal alustasime elektrienergia tootmist Kavastu päikeseelektrijaamas. Tootmine toimub neljas tootmisüksuses – Tartumaal Kavastus, Lääne –

Virumaal Laekveres, Põltsamaal ja Lääne-Virumaal Ojakülas. Ettevõttel on müügiesindused tütarettevõtete näol Prantsusmaal, Inglismaal,

Soomes, Rootsis, Norras, Saksamaal ja Põhja-Ameerikas.

Palmako peamisteks sihtturgudeks on Saksamaa, Rootsi, Prantsusmaa, Suurbritannia. Konsolideeritud müügikäive oli 2023. aastal 64,7 mln eurot.

Viimased kolm aastat on möödunud konstantses kriisis. 2023 aasta kujunes ettevõtte jaoks üheks ajaloo keerulisemaks, kokkuvõttes oli väliskeskkonnas negatiivseid mõjureid rohkem, kui positiivseid.

Nõudlus meie suurima tootekategooria – erinevate aianduslike ehitiste järele oli tagasihoidlik, laovarud olid tarneahelas suured. Tulemuseks drastiline tootmismahtude langus. Jätkasime juba 2022 aastal alustatud struktuurseid muudatusi, et kohandada toomisvõimsus ning kulubaas turu nõudlusele vastavaks ja säilitada maksimaalne võimekus tootmis – ja müügimahtude kasvule reageerimiseks olukorra normaliseerumisel.

Tootmismahtude kahekordse languse tingimustes polnud püsikulusid võimalik vähendada samas proportsioonis, mis avaldas olulist negatiivset mõju finantstulemustele. Keerulistes oludes aitas toime tulla varasemate aastate panus toote – ja kliendibaasi arendamisse. Palmako kaubamärgi all müüdava sortimendi müük kahanes oluliselt vähem, kui allhankena müüdavate kaupade maht. 2024 aasta saab olema jätkuvalt keeruline, kuna tarbijate kindlustunne meie peamistel eksportturgudel on endiselt madal ja määramatust palju. Positiivse mõjuna saab välja tuua kahanenud laovarud tarneahelas, mis eelduslikult võimaldavad tootmisvõimsust vähesel määral kasvatada.

Liimpuidu tootekategooria turu nõudluse langus oli väiksem. Suutsime müüa rekordmahu liimpuit kandekonstruktsiooni elemente. Tehas õnnestus töös hoida kolmes vahetuses. Suurimaks väljakutseks liimpuidu tootekategoorias kujunes Eesti puidutööstuse konkurentsivõime langus võrreldes konkureerivate tootmisettevõtetega Kesk – Euroopas ja Skandinaavias. Sõjast segi paisatud tooraine tarneahelad, siseriiklikud piirangud Eesti metsanduses on vähendanud konkurentsivõimet eksportturgudel, mis avaldanud negatiivset mõju kasumi marginaalile.

Müügimahtu säilitada ja konkurentsis püsida on aidanud kaasaegne ja ressursitõhus tootmistehnoloogia ja lai müügigeograafia eksportturgudel.

2024. aasta väljavaade on pessimistlik, kuna koduturu tööstusklientide - erinevate monteeritavate puitehitiste tootjate nõudlus liimpuittalade järgi on väga madal. Ära langenud kohalik müügimaht on vaja asendada ekspordiga riikidesse, kus meie konkurentsivõime on madalam.

Tootmisprotsessis taaskogutud puidujäätmetest valmistatud küttegraanulite turg oli heitlik. Energiakriisist rekordkõrgustele veetud hinnad vähendasid tarbimist ja soosisid alternatiivse päritoluga graanuli pääsu turule. Turul oli pigem ülepakkumine ja graanuli hind otsis konkurentsis alternatiivsete energiakandjatega oma kohta. Müügihinna korrektuurid allapoole olid kiiremad ja suuremad, kui sisendhindade langus. 2024.

aastal on oodata jätkuvat küttegraanulite müügihindade langust, mis ahendab tootmiseks vajaliku tooraine ostu võimalusi ja piirab tootmismahtu.

Freespuidu tootekategooria oli 2023. aastal kõige stabiilsem. Müügi - ja tootmismahud on olnud viimastel aastatel toorme varumise piirangutest tulenevalt stabiilselt languses. Soosituna Vene ja Valgevene päritolu puittoodetele kehtestatud sanktsioonidest õnnestus vaatamata väga kõrgetele sisendhindadele kogu tootmismaht siiski maha müüa.

Partneritega väljaspool Euroopa Liitu arveldatakse peamiselt EUR-des või siis ka nende riikide kohalikus valuutas, peamiselt Briti nael ja Norra kroon. Võimalik risk valuutakursi kõikumisest tekib arveldamisest nende riikide kohalikes valuutades, kuid nimetatud riikide osakaal ei ole kogu müügi suhtes nii suur, et võimalikud kursimuudatused avaldaksid olulist mõju ettevõtte majandustegevusele. Hankijatega tehingutes on peamiseks valuutaks euro. Ajalooliselt ei ole omanud kursimuutused ettevõtte finantstulemustele olulist mõju. Laenude intressimäär on seotud

EURIBORiga, mille võimalik muutumine võib ettevõtte intressimaksetele mõningal määral mõju avalda.

Arendustegevuste fookus on endiselt tootearendusel, turundusel, tööprotsesside automatiseerimisel ja digitaliseerimisel. Põhivarasse investeerisime 2,2 mln eurot. Põhivara investeeringud on suunatud täiendavate toodete viimistlusvõimaluste loomiseks, et suurendada loodavat lisandväärtust, parandada kasutusmugavust ja pikendada toote kasulikku eluiga. Ühtlasi vähendada seeläbi keskkonnamõjusid ja siduda puittootesse akumuleeritud süsinikku pikemaks ajaks.

Kontserni olulisemad finantssuhtarvud on

Näitaja Arvestusmetoodika 2023 2022

Käibe puhasrentaablus (ROS) % puhaskasum/müügitulu 0,7% 14,0%

Omakapitali puhaskasumi tootlus (ROE) % puhaskasum/keskmine omakapital 1,1% 30%

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.