GOODYEAR BALTIC OÜ hetkeolukord
Juba 2381 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 342 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2023
Goodyear Baltic OÜ impordib ja müüb rehve hulgi- ja jaeklientidele kolmes Balti riigis. Ettevõte turustab kaubamärke Goodyear, Dunlop, Debica,
SAVA ja Fulda. Ettevõttel on filiaalid ka Lätis ja Leedus.
Majandusaasta puhaskasum oli 335 094 eurot (2022: 1 127 352 eurot), mis on 792 257 eurot ehk 70% vähem kui 2022. aastal. Vähenemine on tingitud müüdud kaupade kallinenud maksumusest ja netomüügi vähenemisest. Müüdud kaupade suurenenud maksumus on tingitud kõrgemast inflatsioonist, energia-, veo- ja toorainekuludest. Mahud vähenesid 93.1k ühiku võrra võrreldes 2022. aastaga, peamiselt tarbijaärist. Goodyear
Baltic OÜ juhtkond prognoosis 2024. aastaks netomüügi kasvu ja keskmise netomüügi paranemist rehvi kohta, et tasakaalustada jätkuvat hinnasurvet.
2023. aastal aktsionäridele dividende ei makstud. Ettevõtte likviidsusolukord on rahuldav, et täita kõik täitmata kohustused. Peamised võlausaldajad on kontsernisisesed tarnijad. 2023. aasta kasumist ja eelmiste perioodide jaotamata kasumist on kavandatud 400 000 eurot maksta välja dividendidena.
Ettevõttel oli 2023. aasta lõpus Eestis, Leedus ja Lätis 11 töötajat (2022: 12) ning seda toetab ka Rootsis Stockholmis asuv Põhjamaade ühine teeninduskeskus.
Palgakulud kokku 2023. aastal (koos sotsiaalkindlustusega) olid 532 623 eurot (2022: 620 534 eurot). Juhatuse liikmetele maksti 2023. aastal töötasu ja muid hüvitisi summas 10 650 eurot (2022: 10 650 eurot).
Keskkond/jätkusuutlikkus
Goodyear Baltic OÜ kuulub täielikult emaettevõttele The Goodyear Tire & Rubber Company. Ettevõte avaldab igal aastal ettevõtte vastutuse aruande, mis hõlmab kogu globaalse kontserni tegevust.
Globaalse kontserni jätkusuutlikkuse töö üks aluspõhimõtteid on minimeerida ettevõtte võimalikke negatiivseid mõjusid ja kasutada ära jätkusuutliku äri pakutavaid võimalusi. See saavutatakse peamiselt meetmete ja uuendustega ettevõtte toodete tootmisprotsessis seoses materjalide kasutamise, töötervishoiu ja tööohutuse, uute toodete väljatöötamise ja toorainetarnijatele esitatavate nõuetega.
Goodyear Baltic OÜ on müügiettevõte ja ligi 100% ostudest tehakse teistelt Goodyeari üksustelt, Goodyear Baltic OÜ ei saa mõjutada tooraine hankimise või tootmisega seotud otsuseid. Goodyear Baltic OÜ poolt 2023. aastal müüdud rehvid toodeti peamiselt kontserni globaalsetes tehastes Poolas ja Saksamaal.
Goodyear Baltic OÜ jätkusuutlikkusega seotud töö põhineb Global Groupi poliitikatel ja suunistel. Ülemaailmse kontserni jätkusuutlikkusega seotud töö üldine juhtimisdokument on tegevusjuhendi "Business Conduct Manual". Tegevusjuhendis käsitletakse muu hulgas keskkonnaküsimusi, ärieetikat ja töötingimusi. Ärikäitumise käsiraamat kirjeldab ka konkreetseid poliitikaid, mis on teatud piirkondades olemas.
Üks neist poliitikavaldkondadest hõlmab keskkonna, tervise ja ohutuse valdkondi ("keskkonna-, tervise- ja ohutuspoliitika") ning sätestab nõuded muu hulgas kogu rühma hõlmavate eesmärkide seadmiseks, et vähendada keskkonnamõju, suurendada materjalide, protsesside ja toodete jätkusuutlikkust ning minimeerida jäätmeid ja kasvuhoonegaaside heitkoguseid.
Praegu puudub teave Goodyear Baltic OÜ isoleeritud ettevõtte heitkoguste või keskkonnamõju kohta.
Goodyear Balticu müüdavad rehvid sisaldavad potentsiaalselt keskkonnakahjulikke aineid, mis võivad põhjustada keskkonnareostust, kui kulunud rehvide eest ei hoolitseta ega neid ei võeta ringlusse vastutustundlikult. Goodyear Baltic OÜ-l on seadusest tulenev tootjavastutus ettevõtte müüdavate rehvide eest.
Seadusandliku tootjavastutuse eesmärk on tagada, et kasutuselt kõrvaldatud rehvid kõrvaldatakse keskkonna seisukohast vastuvõetaval viisil.
Goodyear Baltic OÜ täidab oma tootjavastutust, palgates vastava Balti riigi jäätmekäitlusettevõtteid, et kasutatud rehve nõuetekohaselt ringlusse võtta.
Riskid 1) Hinnarisk
Ettevõte on müügiettevõte ja ei osta toorainet. Kogu tooraine ost ja tootmine toimub teistes kontserni ettevõtetes, kes müüvad rehve Goodyear
Baltic OÜ-le, et müüa neid kohalikel turgudel. Goodyeari kontserni puhul on oht, et tooraine hinnatõusu ei saa kliendile üle kanda. Äriühing leiab, et sellel riskil ei ole olulist mõju müügile, sest see mõjutaks konkurentsi võrdselt.
2) Väärtuse hindamise risk
Goodyear Baltic OÜ tunnistab, et hindamisrisk on peamiselt välistel müügikontodel. Ettevõte maandab riski, et ta ei suuda nõudeid sisse nõuda, hinnates iga kvartali lõpus halbade laenude pakkumise vajadust. Goodyeari poliitika kohaselt kogunevad kõik üle 180 päeva maksetähtaega tasumata nõuded ja kõik juriidilised küsimused 100% ulatuses. Eraldis ebatõenäoliselt laekuvate nõuete kohta koosneb üldisest eraldisest, mis arvestatakse nõuete üldsummalt ja konkreetsest eraldisest, mille arvestab Goodyear Baltic OÜ eest vastutav krediidiosakonna raamatupidaja
Kommentaarid (0)