SCHBOT ROBOTICS OÜ hetkeolukord
Juba 92 862 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 6 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 3,1 punktiga ja kommenteeritud 16 korda.
Tegevusaruanne 2023
Tegevusaruanne 2023
Schbot Robotics OÜ omab Eesti unikaalsemat robotite müügiketti. Uuenduslikuks lähenemiseks ja brändi tuntuse saavutamiseks oleme tellinud spetsiaalsed müügipunktid Eesti suurimate kaubanduskeskuste aatriumitesse. Me alustasime kodurobotite müümist aastal 2018. Oleme näinud selle aja jooksul selle segmendi kindlat stabiilsust ja ühtlast kasvu. 2021. aastal loobusime tootjabrändi ainuesindamisest ning otsustasime luua täiesti oma brändi Schbot Robotics ning alustasime uue brändi alt oma toodete müümist, mis võimaldab meil teha äri selles valdkonnas globaalselt olles tootja ja eksportööri rollis. Meie äri pidas vastu Covidi aastad ning saavutas sel ajal isegi suuremat edu aga eelkõige veebimüügis. Registreerisime COBALT.legal patendivoliniku abiga meie kaubamärgi Hiinas, USAs, Inglismaal ja Euroopas.
2023 aastal oli meie jaoks kasvult progressiivne aasta. Me müüsime kokku peaaegu 5000 kodurobotit ainuüksi Eestis. Aasta esimene pool oli meil edukas just veebimüügis ja aasta teine pool oli meil edukas tänu uutele partneritele kes tegid head edasimüüki läbi aktiivmüügi. Käisime
Eestis erinevatel messidel ning saavutasime ka nendes suurt edu. Nii nagu 2022 aastal planeerisime siis tegime 2023 aasta lõpus ka uue aknapesuroboti mudeli Schbot Wind X2. See oli edukas otsus.
Aasta teises pooles saime müügimahud nii heaks, et suutsime tellida suurema laovaru sisse aga kahjuks jäime ikkagi kasvule jalgu ja osad tooted olid pikalt otsas ning kaotasime tulusust kuna pidime tellimusi sisse võtma lennutranspordiga.
Endiselt oli 2023 aastal meie eesmärk eelkõige müüa koduturule ning saavutada vähemalt 3 erineva tootega tooteseeria ning hoida koduturul kõrget tuntuse ja brändingu positsiooni. Turundasime kõikvõimalikes kanalites enda tooteid: TV, raadio, sotsiaalmeedia, print, trükk, Google, partnerid jne.
Külastasime kevadel Tallinnas Sisustusmessi, Ehitusmessi ja Tartus Maamessi ning sügisel Tartus Ehitus- ja sisustusmessi, Hauka Laata ja ka
Robotexi. Kõikidel tegime uued müügirekordid.
Schboti meeskonnas oli 2023 ca 25 töötajat ja partnerit ja me anname oma klientidele nõu üle Eesti, Tartus, Tallinnas ja Pärnus kohapeal.
Lisaks kasutavad meie tooteid sajad avaliku sektori asutused nagu näiteks Jõgeva Haigla AS, Eesti Töötukassa, Rapla Vallavalitsus, Tartu
Vallavalitsus, Saue Vallavalitus, Põlva Haigla AS, Saku Vallavalitsus, Paide Spordikeskus SA, Järva Vallavalitsus, Lääneranna Vallavalitsus,
Järva Vallavalitsus, Kehtna Vallavalitsus, Jõgeva Vallavalitsus, Nõo Vallavalitus, Märjamaa Vallavalitsus jne. Oma toodete testimiseks teeme koostöö tuntud Eesti inimestega, kes jagavad ka tagasisidet enda jälgijatele, mis teeb meie ettevõttest tarbijatele läbipaistvama ja hinnatuma ettevõtte. Tuntud nimedeks, kes meiega on koostööd teinud on: Maailmameistrid Kristin Tattar, Kelly Sildaru, Lauljad Stefan Airapetjan, Getter
Jaani, Helen Adamson, tuntud fotograaf Ardo Kaljuvee, lisaks Anu Saagim, Brigitte Susanne Hunt, Saskia Alusalu jpt. Lisaks oleme endiselt esinenud oma toodetega korduvalt saadetes: Hooaeg, Buduaar, Nurgakivi, Kodustiil.
Schboti hinnangul on kodurobotite ja robootika nišš väga suure kasvupotentsiaaliga. Valdkond on kõigest 30 aastat vana ning innovatiivsemad sammud selles vallas on alles ees. Arvestame, et kogu maailm liigub ajadefitsiidi ning kalli inimtööjõu tõttu digitaalsema ja automatiseerimise suunas, siis me oleme õiges kohas lahendamaks suurt probleemi. Suurimate konkurentide aastakäibed ületavad miljardi dollari käibeid ning meie eesmärgiks on samuti sellest osa saada. Turumaht on üle 10 miljardi dollari. Robotite brände on küll üksjagu palju, kuid me näeme, et selles valdkonnas on veel suur maa minna just personaalsema teeninduse aspektis. Enamik tootjaid ja müüjaid ei suhtle enda klientidega nii personaalselt ning just see on meie eelis olnud Eestis ja sama ärimudeli kasutamist rakendades saame kasvada ka uutel turgudel.
2023. aastal plaanisime minna ettevõttega börsile. Laenasime selle jaoks raha Inbank AS-lt, tegime ära 90% due dilligecest koostöös Eversheds
Sutherland'ga kes on aidanud edulakt börsile viia teisigi ettevõtteid. Kahjuks võtsime nõustajate nõu liiga palju kuulda ja jätsime audiitori valimise septembrisse. Kahjuks selgus aga tõsiasi, et audiitorite defitsiit oli tekkinud kuna inflatsiooni tõttu oli auditikohuslasi juurde tulnud aga audiitoreid mitte. Lõpuks otsustasime börsiplaani projekti külmutada halbade asjade kokkulangevusena ja samas oli Balti börsidel üleüldine meelsus negatiivne. Seega otsus tundus sellel hetkel õige.
Kokkuvõttes võib öelda, et kallinenud euribor ning ees ootavad maksutõusud meie tegevust olulisel määral ei mõjutanud aga arvame, et ca 20% oleks müügimahud olnud suuremad kui majanduslikku ebakindlust oleks vähem ja 10% kaotasime puudulike ja ebaühtlaste laovarude tõttu.
Meie edukama tulemuse, võrreldes 2022. aastaga, tagas siiski meie enda süstemaatiline ja sihipärane töö ja õigete partnerite valik ja riskijulgus.
Üldiselt jäime majandusaastaga rahule ning anname endale hindeks 4- 2024 aasta tegevusplaanid.
2024 aasta eesmärgid on hoida samasugust käivet nagu 2023 aga lisaks kasvada väljaspool Eestit. Suurim eesmärk on riskide hajutamine, milleks on sõltumine ühe riigi tulemustest ja investeerimine välisturule jõudmiseks. Plaanime tööle võtta ekspordimüügijuhte, kelle abil alustada müümist teistes Euroopa riikides.
Me ei ennusta suurt müügikasvu Eestis kuna endiselt on Euriboril ja uuel käibemaksutõusul tarbija käitumises oma roll täita. Töötame endiselt selle nimel, et esimene suurem eksporttellimus välja saata. Lisaks plaanime tulla aasta lõpus välja uue robotiga.
Kommentaarid (0)