FRIGOHANS OÜ hetkeolukord
Juba 1893 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 11 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
OÜ Frigohans 2023.aasta põhiliseks tegevusvaldkonnaks oli rahvusvaheliste transporditeenuste ja kaubaveo teenuste osutamine äriklientidele. Teenust osutati põhiliselt Soome klientidele. Tööstuse vajadustele sobiva masinapargiga oleme saanud teostada veod kiiresti ning sõltumata kauba liigist.
Tegutseme paindlikult ja reageerime kiiresti muutuvatele logistikavajadustele. Oleme muutnud kaubaveo võimalikult tõhusaks, jälgime kaupade liikumist uusimate programmidega. Korraldame kaupade vedu Euroopas, teostame rahvusvahelisi vedusid külmikutega. Transpordime toiduaineid, meditsiini ja muid kaupu, mis vajavad pidevat temperatuuri reguleerimist. Samuti teostame ADR vedusid.
Ettevõte kasutab oma töös uusi ning nõuetele vastavaid veokeid ja haagiseid, mida renditakse äriühingult. Planeerime, et 2024 aastal saame suurendada vedude mahtu.
Transpordisektor mõjutab kogu ühiskonda ja elukvaliteeti ning on majanduses äärmiselt oluline.
Samas kaasneb transpordiga ka teatud surve kogu ümbritsevale keskkonnale ja transpordisüsteem aitab kaasa kliimamuutustele, põhjustades õhusaastet ning tarbib erinevaid loodusressursse.
Ettevõtte strateegia fookuses on keskkonnasõbralikumate (EURO 6) transpordivahendite kasutamine, mis panustab puhtamasse keskkonda. Oleme võtnud eesmärgiks edendada vedude keskkonnasõbralikkust. Selleks oleme planeerinud kasutada ära digitaliseerimist: vähem erinevaid tühisõite, parim mahukasutus, samuti keskkonnateadlikkus, ECO - driving, sõidutehnoloogiajuhtide vastav koolitamine ja optimeeritud kulud – väiksem kütusekulu.
Töötajate leidmine Eestist on olnud keeruline, kuid oleme leidnud vajalikud lahendused ning saanud jätkata põhitegevusega. Seoses võõrtööjõu palkamisega on suurenenud palgakulud ning täiendavad lisakulud seoses nende majutamisega. Kvalifitseeritud töötajaid oleme saanud juurde
Ukrainast. Lühiajaliste töötamistega töölubade saamine on osutunud aeganõudvaks, kuna sellele järgneb viisa saamine, mis ettevõtluse seisukohalt on väga pikk protsess. Elamislubade taotlemine on ainult väga lühikese perioodi jooksul võimalik ning nende menetlemine on 2-3 kuud ning ei ole veel kindel, et see elamisluba ka töötajale väljastatakse. Seoses sellega on personali planeerimine raskendatud. Samuti on probleemiks võõrtööjõu palkamise seaduslikud regulatsioonid ning piiride ületused nii tööle minnes kui sealt ka naastes. Alates 02.02.2022 jõustus EL uus Mobiilsuspaketi seadus, mis seadis transpordi- ja logistikatööstuse silmitsi suurte väljakutsetega. Suurt mõju avaldab sõidukijuhtide hüvitisi käsitlevate õigusaktide pakett, mida tuntakse kui EL-u liikuvuspaketti. See on toonud kaasa nii meile kui ka meie klientide teatud muudatused: (cid:127) Juhi palk: rahvusvaheliste vedude ja kabotaažvedude puhul peab juht riigis, kuhu ta on lähetatud, saama töötasu koos kõigi hüvitistega, mis on kohustuslikud iga riigi siseriikliku õiguse või muude põhikirjade, kollektiivlepingute või vahekohtu otsuste alusel, tunnistatud üldkehtivak või muul viisil kohaldatavaks.
(cid:127) Töötajatele suunatud poliitika: autojuhtidele tuleb anda võimalus naasta oma koduriiki või veoettevõtja asukohta iga nelja nädala tagant. Veoautod peavad asutamiskohta aga tagasi pöörduma iga kaheksa nädala tagant. Kehtib alates 21.02.2022.
(cid:127) Tööandja peab pakkuma majutust enda kulul. Need ulatuslikud seadusandlikud muudatused tõid kaasa märkimisväärse kulude kasvu, mis koos praeguse olukorraga muudab transpordiettevõtete logistikaahela veelgi keerukamaks, nagu kinnitavad nii Euroopa Komisjon kui ka veoettevõtjad oma esialgsetes mõjuaruannetes.
Frigohans OÜ on juba märganud nende mõju igapäevategevusele ja planeerime oma töö ümber korraldada. Püüame leida autodele uued marsruudid (suunata autod ümber ), et vastata ELi mobiilsuspaketi mõjudele. Töötame lahendustega ennetavalt ja võtame vastu kiiresti otsuseid, et täita kõiki uusi nõudeid.
Ettevõttes on suurimateks kuluartikliteks vedukite rent, autojuhtide töötasud, kütus, teemaksud, tollid jne. Diiselkütuse hinnad on kiiresti tõusnud, kuid veohinnad nii kiiresti ei tõuse, mistõttu planeeritakse leida juurde teisi võimalusi kasumi suurendamiseks.
2023. aastal moodustas müügitulu 5 685,7 tuh. eur-i ( 2022 aastal 6 171,8 tuh. eur-i ). Ettevõttes töötas käesoleval majandusaastal keskmiselt 57 töölepinguga töötajat ning 2 juhatuse liiget.
Järgmiseks aastaks planeeritakse suurendada müügikäivet, kuna toiduainete ja meditsiinitoodete vedu on kasvanud. Müügikäibe suurenemisel on plaanis rentida vajadusel juurde veokeid koos
Kommentaarid (0)