SKO MOTORS OÜ hetkeolukord
Juba 3138 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 85 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2023
2023 aasta on SKO Motorsi jaoks möödunud ülimalt tempokalt ja väljakutseid on jagunud kõikidele osakondadele. Aasta lõpuga on ettevõtte finantsiline seis hea ja vaade 2024 aastale mõõdukalt positiivne.
2023 aasta algas müügiosakonna jaoks stiilis: „Meil on teile positiivseid ja negatiivseid uudiseid!” Positiivne uudis oli see, et Škoda tehas oli lõpuks üle saanud oma tootmisraskustest, mille olid põhjustanud kõigepealt Covidi epideemia ning sellele järgnenud Ukraina sõda, mis häiris just elektri- ja hübriidautode komponentide tootmist ja transporti. Negatiivse uudisena meie jaoks suudeti nüüd autod ära toota korraga ja suurtes kogustes ning see tekitas I ja II kvartalis kergekujulise saabuvate autode uputuse, millega automüügiosakond tegelema pidi.
Aasta jooksul on tarned normaliseerunud, kuigi 2023 aasta lõpus saabus taas kord prognoositust suurem kogus autosid, seda seekord Euroopa turu nõudluse kukkumise tõttu. See vabastas tehases tootmisvõimsust, mis omakorda täideti teiste tellitud autodega, sh. SKO Motorsi 2024 valmima pidanud tellimustega. Vaatamata väljakutsetele kujunes uute autode aastaseks müügikoguseks 1106 autot, mis on SKO Motorsi ajaloo kolmas tulemus.
Kasutatud autosid müüdi 445, mis on sarnane kahe eelneva aasta tulemusega. Selle aasta teisest poolest ei ole enam sisse toodud kasutatud autosid Euroopa turgudelt, kuna muutunud turuolukorra tõttu puudub selleks vajadus.
Autorendi müügimaht ei ole täna olnud selline, mis võimaldaks sellel üksusel kasumlikult toimetada. Tõusev intressikulu ja tugev konkurents on selle tegevussuuna negatiivse tulemuse peamised põhjused. Saabuva automaksu taustal on see veelgi kahjulikum selliste mahtude juures ja oleme võtnud suuna sujuvalt rendiautode mahtu kokku tõmmata.
SKO Motorsi järelteeninduse osakond peab sammu varasematel aastatel müüdud Škodade kasvunumbritega. Läbikäikude arv tõusis sel aastal esmakordselt üle 11 000 piiri, mis on pea 15% rohkem eelmise aastaga võrreldes. Keskmiselt tähendab see päevas juba üle 43 läbikäigu.
Valdav enamik kliente, kes on siit auto ostnud, jäävad siia ka autosid hooldama. Selline kliendilojaalsus ja mahtude kasv on viinud selleni, et töökoda hakkab saavutama oma maksimaalset läbilaskevõimet. Parandamaks tööprotsesside kvaliteeti ja hoidmaks kõrgel klientide rahulolu, on 2024 aasta alguses plaanis luua töökoja meistri ametikoht.
Samasugune kasvutendents on nähtav ka keretööde osakonnas, kus mahtude kasvu taga ei ole mitte SKO Motorsi võimekus, vaid alltöövõtjate võimete piir.
Suuremad investeeringud on sel aastal tehtud hoonetesse ja töövahenditesse. SKO Motors on võimeline parandama ja hooldama kõiki tüüpe
Škoda sõidukeid, sh tegema elektriautode kõrgepinge komponentide töid. Omame kõiki vajalikke sertifikaate ja tööriistasid.
SKO Motors avas uksed 2014 aasta sügisel. Pea 10 aastat tegevust on oma jälje jätnud ka maja sisustusele ja selle sel aastal renoveeriti suur osa maja sisepindadest. Uuendatud said seinapinnad, töökoja põrandad, maja viidi LED-valgustuse peale ja parandati muid olmetingimusi.
Uus lehekülg on pööratud ka energiakasutuses, õigemini energia tootmises. 2023. aastal on valminud päikesepargi projekt, mille raames rajatakse SKO Motorsi katusele 50kW võimsusega päikesepark, mis katab päikesepaistelistel ilmadel terve maja energiavajaduse. Lepingud on sõlmitud ja pargi ehitus algab 2024 kevadel. Rajatav päikeseelektrijaam toodab aastas hinnanguliselt 61 900 kWh elektrienergiat, mis on üheksa eramaja keskmine aastane elektritarbimine. Või kui Škoda Enyaqi keeles rääkida, siis sellest energiast saaks aasta jooksul u. 800 Enyaq 80 akud nullist täis laadida, või siis teistpidi arvutades saaks üks Enyaq selle energiaga sõita u 350 000km. Lisaks elektriarvete vähendamisele on see jaam ka oluline õhusaaste vähendaja – SKO Motorsi CO2 jalajälg väheneb tänu sellele ca 45 tonni võrra aastas.
Ei saa mainimata jätta ka SKO Motorsi turundusprojekte, millega kindlasti eristuti teistest Eesti Škoda esindustest. Silmapaistev, emotsioone tekitav ja eristuv turunduskäekiri on üks SKO Motorsi tugevusi. Sellele lisandub äriklientidele suunatud tugev tegevuste pakett, mis tekitab juurde uusi kliente ja hoiab olemasolevaid. Mõned näited suurematest 2023 projektidest: (cid:127) Eesti Muusikaauhindade autosponsor (osalus reklaamides + SKO Motorsi eraldi tsoon galaüritusel) (cid:127) Enyaq Coupe äriklientide üritus Vihula mõisas (cid:127) Jalgrattapäevad Pirita ja Veskitammi lasteaedades (cid:127) Pärnu Muusikafestivali koos äriklientide üritusega (cid:127) SKO Motorsi maastikurataste kolmapäevakute sari (cid:127) Skoda Laagri rattamaratoni etapp (cid:127) Rattalaat Škoda Laagri esinduses
Ettevõtte kasum jäi eelmise aastaga sisuliselt samale tasemele vaatamata suuremale käibele. Peamine põhjus on selles laenuintresside tõus, mis on aasta lõikes suurendanud intressikulude katmiseks minevaid vahendeid 3 korda eelmise aastaga võrreldes. 2024 osas ootame automaksu viimast versiooni, et selle alusel oma strateegiaid kohandada. Kuigi makromajanduslikud näitajad pigem eeldavad langust, oleme 2024 osas mõõdukalt optimistlikud. Peamised põhjused selleks on õigel hetkel turule tulevad uued Škoda mudelid ja automaks, mis peaks 2024 aastal suurendama autode müüginumbreid.
Kommentaarid (0)