SETOMAA TURISMITALO OÜ hetkeolukord
Juba 1622 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 17 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,8 punktiga ja kommenteeritud 104 korda.
Tegevusaruanne 2022
2011 sügisel alustati majutushoonete renoveerimise-soojustamisega. 2011 aastal investeeriti majade soojustamisse 52 996 eur. 2012 aastal investeeriti majade soojustamisse ja uue toitlustushoone, mis annab võimaluse suurendada müügimahte, ehitusse 227 813 eur. 2013 aastal investeeriti uue toitlustushoone köögi ventilatsiooni 6711 eur ning hoone maakütte süsteemi 26 010 eur. Toitlustushoone atraktiivsemaks muutmiseks ja piirkondliku eripära paremaks väljendamiseks investeeriti kohalikku kultuuri kajastavasse seinamaali 8550 eur. Toitlustushoone ehitustegevus koos lisategevustega jõudis lõpule 2013 aastal. 2014 aastal tuli siiski parendada uue toitlustushoone põrandat, mille algne versioon osutus praktikas ebaotstarbekaks. Põranda parendustöödesse investeeriti 2337 eur.
Teenuste tarbimises 2014 majandusaastal oli maapirkonna turismisektoris märgata mõningast elavnemist. Omalt poolt aitasid ettevõtte klientuuri elavnemisele kaasa ka teostatud investeeringud. Eelnevatel majandusaastatel tegevust mõjutanud üldistest majanduslangusest johtuvalt tuli hoida olemasolevat hinnataset ja seda ettevaatlikult korrigeerida. Ettevõte hoidis jooksvaid kulusid konrolli all ning säilitas stabiilsuse.
Suurimateks investeeringuteks 2014 aastal oli koostöös Setomaa Valdade Liidu ja MTÜ Piiriäärne Energiaarendus välja ehitatud päikeseelektrijaam, mille omaosalus koos liitumistasuga oli ettevõtte jaoks 2558 eur. Samuti alustati vana aida renoveerimistöödega, et see ümber ehitada majutushooneks. Selle ehitustegevusega jätkatakse 2015 aastal.
2015 aastal Setomaa Turismitalo OÜ eesmärk oli ettevõtte käibevahendite ja tulude kasvatamine ning kulude range jälgimine läbi efektiivsuse järjepideva tõstmise. 2015 aastal ettevõtte jaoks oli oluline säilitada tasakaal, kindlustada võimalused ja vahendid läbi kõrghooaja uue madalhooaja üleelamiseks. Ettevõte teostas täiendavaid investeeringuid vastavalt turunõudlusele ja vaid neid, mis toetavad ettevõtte kasvu, aitavad kaasa madalhooaja pikendamisele, konkurentsis püsimisele, keskkonnasäästlikkusele ja kokkuhoiule.
2016 ja 2017 aastad on olnud head ja stabiilsed. Tegevust ja käivet on hoitud suurusjärgus sama, pigem on märgata pidevat kasvu ja arengut.
Ettevõtte klientuuris on märgata ka rahvusvahelisemat huvi, aga peamine sissetulek on olnud seni kodumaine, eriti võib väljatuua pulmalisi, kellele näib meeldivat väga tähtsat sündmust pidada just Setomaa Turismitalus. Pole olnud ka suuremaid muutusid töötajaskonnas, mis on samuti ettevõtmisele väärtus omaette. Ettevõtte kompleksi on tehtud investeeringuid antud perioodil üle 60 000 eur väärtuses.
2018 aasta käive on olnud suurusjärgus sama, mis eelnevatel aastatel ning tegevus hoitakse stabiilsena ning käive on võimaldanud ära katta püsitegevuse kulud, tugeva ülejäägiga, ligikaudu 35 000 EUR. Kompleksi investeerimistegevus on mõnevõrra raugenud, 2018 aasta täiendavate investeeringute maht kompleksi 10 000 EUR, mis on heaks indikaatoriks, kuna näitab, et kompleksi on täies ulatuses valmis arendatud ning hetkeseisuga suuremaid investeeringuid pole ette näha.
2019 aasta oli võrdlemisi stabiilne, kuigi oli väiksem käibelangus. Kompleksi lisandunud investeeringute maht jäi ka käesoleval aastal 10000
EUR suurusjärku ning seni tehtud investeeringud on säilinud hästi ning hetkel ei nähta vajadust, et tulevastes perioodides see suureneks.
Kasum enne amortisatsioonikulu 41517 EUR, seega võib ka 2019 aastat lugeda igati kordaläinuks.
2020 aasta tegevus nii nagu kõigil teistel majutus valdkonna ettevõtetel oli ka Setomaa Turismitalo OÜ mõjutatud globaalselt tervisekriisist
Covid-19 viiruse tõttu ning sellega seotud piirangutest. Siiski mõnevõrra tegevust oli ja ka täna saadud riiklikele toetustele (EAS ja palgatoetus kahel korral) on seni hakkama saadud. Kui vaadata põhinäitajaid siis kogu tegevuse tulem kuskil 8000 EUR kahjumit (see on põhitegevuse tulem ilma põhivara amortisatsioonikuluta), mis arvestades kõiki asjaolusid on üsnagi hea.
Müügi poole pealt on jätkuvalt Setomaa Turismitalo populaarne pulmaliste poole pealt ning selle üle on igati hea meel, aga on lisandunud ka ettevõtteid, kes soovivad korraldada konverentse Setomaa Turismitalos.
Aruande perioodil müüdi kogutegevus ja Setotalu kui kaubamärk teisele ettevõttele ning hetkel on tegevus sisuliselt peatatud.
Kommentaarid (0)