ROBUS GROUP AS hetkeolukord
Juba 1183 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 2 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 3,3 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2023
Toote- ja teenuseuuendused
Ettevõtte juhtkond võttis 2023 I poolaastal vastu otsuse alustada Robuse ümberkujundamist tehnoloogiaettevõtteks ning prioritiseeris seetõttu kõrgtehnoloogilise GymBars PRO arendust. Arendustegevuse kapitalimahukuse tõttu jätkati lõppkasutaja vaates peamiselt olemasoleva tooteportfelliga, kuhu kuuluvad treeningsüsteemid GymBars ja GymBars Aluminium ning ’tee-kaasa’ videotreeninguid ja harjutustepanka pakkuv virtuaalne keskkond, mis on kättesaadav nii arvutis kui läbi iOS ja Android mobiilirakenduste. Tooteportfelli lisandus olemasolevat ökosüsteemi toetav Robus Push-Up Bars.
Tehnoloogilised arendused 2023. aastal prioritiseeris Robus jõuliselt targa treeninginventari GymBars PRO väljatöötamist, mille raames andis ettevõte märtsis sisse
Euroopa-ülese patenditaotluse. Lisaks hakati 2023. II poolaastal ette valmistama USA patenditaotlust, mis esitatakse 2024. aasta alguses.
Aprillis osales Robus GymBars PRO projektiga Tehnopoli AI töötoal, pälvides ekspertpaneelilt €20 000 suuruse toetuse tehisintellektil põhineva personaaltreeneri arendamiseks. Projekt viidi edukalt ellu ning koguti esmane andmemaht digitaalse personaaltreeneri välja arendamiseks.
Juunis rahuldas EAS ja KredExi ühendasutus Robuse arendusosaku taotluse, millega kaasnev €35 000 toetus suunati GymBars PRO arendustegevusse.
Ettevõte arendas 2023. I poolaastal välja ka uut treeninginventari kasutava rühmatreeningute kontseptsiooni, millega avatakse paralleelne B2B ärivertikaal koostöös spordiklubidega.
Turud
Robus jätkas 2023. I poolaastal keskendumist turustamisele läbi internetimüügi. Peamised turud on Eesti, Saksamaa, Taani, Rootsi ja
Ühendkuningriigid. Kogutoodangust müüdi koduturule 61% ja välisturgudele 39%.
Juunis alustas ettevõte rühmatreeningute kontseptsiooni müügitegevust ärikliendi suunal, keskendudes Eesti, Ühendkuningriikide ja
Põhjamaade turgudele.
Majandustulemused 31.12 2023 seisuga on ettevõtte juhtkonna ja nõukogu hinnangul Robuse majandusaastal astutud sammud eesmärgipärased, et positsioneerida
Robus ümber tehnoloogiaettevõtteks. Seetõttu on fookus suunatud tootearendusele ning uue kliendi kulu võitmise minimeerimisele.
2023. aastal vähenes võrreldes 2022 aastaga müügikäive 22 % (2023.a.158,0 tuh eurot* 2022.a. 201,7 tuh eurot*) , inventari ühikmüük püsis samal tasemel (2023.a. 2553 ühikut , 2022.a. 2621 ühikut). Müügikäibe vähenemine on otseselt seotud madalama müügihinnaga Robus
GymBars'de aina tõusvas osakaalus kogumüügist ning olemasoleva tooteportfelli pealt jõulise kasvu otsimise vahendite suunamine GymBars
PRO treeningökosüsteemi välja töötamiseks.
Robus Hybrid Athlete treeningplatvormi müügikäive kasvas 2023. aastal pea 2 korda (2023.a.10,4 tuhat eurot*, 2022.a. 5,3 tuhat eurot*) * Võrreldud on Robus Athletic OÜ müügikäibed, mis otseselt ei kajastu käesoleva aruande raamatupidamisaruandeslähtuvalt konsolideerimise põhimõtetest. Robuse konsolideeritud käive oli 2023. aastal 158,0 tuhat eurot (2022 aastal 173,0 tuhat eurot).
** Müügikäibes ei kajastu Indiegogo platvormil kogutud ettemaksed.
2024. aasta plaanid
Indiegogo keskkonnas edukalt teostatud eelmüügikampaania andis tugeva indikatsiooni toote turusobivuse kohta ning lisavahendite kaasamiseks teostab ettevõte 2024 esimeses kvartalis ka Kickstarter eelmüügikampaania.
2024. I poolaastal planeerib Robus alustada GymBars PRO treeningökosüsteemi masstootmist ning arendab paralleelselt välja ka seda toetava mobiilirakenduse.
Ettevõte arendas 2023. aastal välja GymBars PRO kõrgtehnoloogilisel treeningsüsteemil rajaneva spordiklubide rühmatreeningute kontseptsiooni, mille vastu on huvi üles näidanud nii Eesti kui Ühendkuningriikide spordiklubid ning selle ärivertikaali avab Robus toote masstootmisesse jõudmisel.
Ettevõtte netovara
Ettevõte vähendas 2023 II poolaastal jõuliselt operatiivkulusid, kuid ootus 2023. aasta lõpuks kasumisse jõuda ei täitunud peamiselt prognoositust oluliselt kapitalimahuka ja aeganõudva tootearenduse tõttu, mille raames IV kvartalisse planeeritud GymBars PRO uudistoote
Kommentaarid (0)