JÄRVAMAA ÜHISTRANSPORDI KESKUS MTÜ hetkeolukord
Juba 1164 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 55 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
Majandusliku kindlustunde indikaatorid ja nendega käsikäes käiv majanduskasv on viimase pooleteise aasta jooksul liikunud allamäge. EL riikide majanduskasvu on pärssinud energia kiire hinnatõus ning sõjast tingitud kaubanduspiirangud. Eestit kui piiriäärset majandust on idakaubanduse järsk langus mõjutanud keskmi¬sest rohkem. Eesti kui suure ekspordi osakaaluga majanduse jaoks teeb olukorra keeruliseks EL keskmisest selgelt kehvem olukord meie lähinaabrite juures. 2022. aastal oli Eesti majandus statistika järgi ainukesena ELis languses ja langus on jätkunud ka 2023. aastal.
2023. aasta kokkuvõttes jääb inflatsioon 10% alla ja 2024. aastal 5% piiresse, aeglustudes edaspidi veelgi.
2023. aasta eelarvepositsioon on tugevalt mõjutatud viimastel aastatel langetatud püsikulusid suurendanud eelarveotsustest, mis vaatamata kevadel oodatust paremale maksulaekumisele viib eelarvepuudujäägi 2023. aastal 1,28 miljardi euroni ehk 3,3%ni SKPst.
Valitsussektori võlakoormus kasvab suurenenud defitsiidi tulemusel 2023. aastal 19,4%ni SKPst ja jõuab 2027. aastaks 30,4%ni SKPst.
MTÜ Järvamaa Ühistranspordi Keskus (JÜTK) äritegevus ei sõltu hooajalisusest ega ka majandustegevuse tsüklilisusest. JÜTK on Eesti
Vabariigi ja Järva maakonna omavalitsuste poolt asutatud mittetulundusühing, mille eesmärgiks on tagada asutajate territooriumil elanikele soodsamad ja majanduslikult tõhusamad ühistransporditeenused, mille aluseks on ühtne liinivõrk, kooskõlastatud sõiduplaanid ning ühtne piletisüsteem. JÜTK 2023.a majandusaasta tegevuse aluseks oli 21.03.2022.a toimunud üldkoosolekul kinnitatud majandustegevuse aastakava ja 2023.a eelarve. Tegevuses juhinduti Ühistranspordiseadusest, sellest tulenevatest alamaktidest, Transpordiametiga sõlmitud halduslepingust ning teistest seadusandlikest aktidest.
Finantsriske JÜTK-l ei ole.
Maakonnaliine oli Järvamaal aruandeperioodi lõpus 34 ja reisijate veoteenuse aastane liinimaht 1 592 tuhat liinikilomeetrit. Reisijate arv ehk valideerimisi oli aruandeaastal 532 847. Võrreldes eelmise aastaga on see 33 384 võrra rohkem. Järva maakonna ühistransport põhineb sõidugraafiku alusel sõitvatel bussidel, kuid alates 2022. aasta novembrist on nõudepõhiseid peatusi Järvamaal 26, kus peatutakse ainult eelneval ettetellimisel planeeritud graafiku järgi.
Liinivõrgu kujundamisel tehti koostööd omavalitsustega, arvestades reisijate sõidunõudlust. Mitmed muutused kommertsliinide mahus ning rongide sõiduplaanides tingisid vajaduse kohandada maakonnaliine seoses võimalike ümberistumistega Türil, Mäos, Mäekülas ja mujal.
Maakonnaliinide sõiduplaanides nõudepeatuste tulemusena tekkivaid liinikilomeetreid kasutatakse teiste liinide kohendamisel.
Väljaspool Järva maakonda on olulisteks ümberistumise kohtadeks Ardu, Aegviidu, Tapa ja Võhma, kuhu meie maakonnaliinid sõidavad. I ja III liinigrupi bussides on hanke tulemusena kasutusel Ridango AS poolt pakutav kasutusrendi tingimustel piletimüügisüsteem. II liinigrupi bussides on kasutusel 2016.a soetatud piletimüügiseadmed. Sõiduõigus tagatakse sõidukaardi valideerimisega. Maakonnaliinidel kehtib 0-eurone pilet kõigile reisijatele ja sõidukaardid on ristkasutusel teiste piirkondade kaartidega.
Liinivõrgu kujundamisel arvestatakse piletimüügiseadmete tarkvarast saadavat ja töödeldud informatsiooni. Majandusaastal toimus liinivedu kolmes liinigrupis - I ja III liinigrupis on sõlmitud alates 1. aprillist 2022.a. 8-aastane leping ATG Bussipark OÜ-ga. II liinigrupis toimub liinivedu
AS GoBus-ga sõlmitud hankelepingu kohaselt 22.06.2017 kuni 21.06.2025.a. Liinigrupi tasustamise aluseks on kvartaalne liinigruppide veotariifi muutmine vastavalt lepingus kajastatud ÜT indeksile. Reisijate teenindamiseks olevate busside keskmine vanus I ja III liinigrupis oli 1,0 aastat. II liinigrupis busside esmaregistreerimise aasta on 2017. Vajaduspõhiselt toimus andmete sisestamine, muutmine riiklikus ühistranspordiregistris (ÜTRIS) www.peatus.ee , samuti koduleheküljel www.jytk.ee , Paide bussijaamas ja maakonna bussipeatustes.
Juhatuse 21. veebruari 2023.a. koosolekul arutati vedaja ATG Bussipark OÜ töö kajastamist Ridango piletisüsteemi keskkonnas ja seal esinevatest vajakajäämistest. Samuti on vedaja perioodil november 2022 kuni jaanuar 2023 mitmel korral ilma eelneva kooskõlastuseta kasutanud asendusbusse, mis ei vasta AD lepingu lisa 1 „Nõuded bussidele“ nõuetele. Kaaludes JÜTK-i poolt esitatud lepingu rikkumisi, vastuskirjana saadud põhjendusi ja asjaolu, et vedajale on samalaadsete probleemide eest määratud 18. augustil 2022 leppetrahv, määras juhatus ATG Bussipark OÜ-le koondsummana leppetrahvi 750 (seitsesada viiskümmend) eurot.
Täiendavalt lisati 2023. aastal Järvamaa liinimahule suveperioodiks seni teisipäeviti väljuvale liinile 28 Kultuurikeskus-Väätsa-Saueaugu väljumine tööpäeviti esmaspäevast reedeni.
Alates 1. novembrist 2023.a. lisati lisabussina täiendav liin 35E Järva-Jaani- Paide väljumisega Järva-Jaanist kell 07:50, et reisijad ja riigigümnaasiumi õpilased jõuaks kella 08:40-ks Paide.
AS GoBus lepingu kehtivusaeg II liinigrupis on kuni 23.06.2025.a. Lepinguliste kohustuste täitmine on olnud korrektne.
Jätkuvalt kooskõlastab uute kaugliinide taotlusi tegevdirektor. Sõiduõigust omava dokumendi kontrollimist teostatakse Transpordiameti ametnike poolt. Mäo reisiterminal on avatud iga päev kell 07.00 – 21.00 ja loodud on reisijatele vajalikud olmetingimused. Mäo ja Paide bussijaamas on kasutusel elektrooniline tabloode süsteem. Maanteedel olevates bussipeatustes on amortiseerunud sõiduplaanide alused vahetatud uute vastu.
Jätkatud on maakonnas asuvate bussipeatuste GPS koordinaatide täpsustamisega.
JÜTK viis septembris riigihangete keskkonnas läbi lihthanke „Järva maakonna avaliku liinivõrgu analüüs“, mille edukaks pakkujaks oli OÜ
Stratum. Aasta lõpuks on esitatud ka analüüsi tulemused.
Aruandeperioodil toimus 7 korralist juhatuse koosolekut.
Majandusaastal kasutati eelarvelisi vahendeid tööjõukulu kogusummana 51 757 eurot, millele lisandusid kaasnevad maksud ja sotsiaalkindlustusmaksed. Keskmine töötajate arv aruandeperioodil oli 2 .
Finantssuhtarvud: 2023 2022
Lühikohustuste 2,01 1,7 kattekordaja
Võlgade kattekordaja 48,16 65,4
Kommentaarid (0)