PÄRNUMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUS MTÜ hetkeolukord
Juba 764 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 4 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 5 korda.
Tegevusaruanne 2023
MTÜ Pärnumaa Ühistranspordikeskus (PÜTK) liikmeteks on kõik seitse Pärnumaa kohaliku omavalitsuse üksust ning Eesti Vabariik, mida esindab Regionaal- ja Põllumajandusministeerium.
Ühingu juhtorganiteks on liikmete üldkoosolek ja juhatus.
PÜTK juhatus on 1-liikmeline, juhatajaks on Andrus Kärpuk. Juhatuse liikme leping on sõlmitud tähtajaga kuni 26.09.2024.
Ettevõttes on palgal täistööajale taandatuna 13,5 töötajat, kellest 4 kassapidajat on seotud ainult bussijaama teenuse osutamisega ning 3,6 logistikut ainult sotsiaaltranspordi teenuse osutamisega.
Ettevõtte tegevusele avaldas 2023.a. mõju bussijaama ehituseks võetud 1 miljoni suuruse pangalaenu 2,8-kordne intresside tõus. Sõitjate arvu mõjutab Ukraina sõjapõgenikele antud üle-Eestiline tasuta sõiduõigus, mida kasutatakse aktiivselt.
Aruandeaasta investeeringutena soetati kaubik Citroen Berlingo (18 tuh eur), mis vahetas välja amortiseerunud varasema kaubiku, mis müüdi. Samuti alustati investeeringutega Vändra ja Tõstamaa bussijaamade ehitusse (3,6 tuh eur). 2024.a. kavatsetakse investeerida uute invasõidukite ostmisesse ning jätkata investeeringutega Tõstamaa ja Vändra bussijaamadesse.
Avalik bussiliinivedu Pärnu maakonnas
Pärnumaa avalike bussiliinide veomaht oli 6 127,3 tuh liinikilomeetrit ning teenindati 2 545,1 tuh sõitjat. Veo maksumus oli kokku 8 953,9 tuh eur ning piletitulu 781,0 tuh. eur. Vedajateteks on AS SEBE
Põhja liinigrupis, AS MK Autobuss Lõuna liinigrupis, AS Atko Bussiliinid linnalähi liinigrupis ja AS GoBus
Lihula ümbruse liinidel. OÜ Pärnu Takso teenindas tellimusliini Pärnu ja Munalaiu sadama vahel.
Võrdluseks, 2022.a. veomaht oli 6 184,0 tuh km, teenindati 2 697,9 tuh. sõitjat, veo maksumus oli 7 145,3 tuh eur ning piletitulu 664,0 tuh. eur.
Teostati 7 suuremat liinimuudatust, sh Lääneranna valla koolireformiga seonduvalt bussiliini nr 325
Pärnu-Lihula-Virtsu kõikide reiside suunamine mööda valla teed läbi Karjatse peatuse. Samuti Ukraina sõjapõgenike suuremamahulisest sõiduvajadusest tingitud liin nr 82 pikendamine Kilingi-Nõmmest
Tihemetsani. Loodi täiendavalt üks nõudepõhine liiniosa (Oidremaa-Lõpe-Ahaste) ja muudeti üks nõudepõhine liiniosa (Kilingi-Nõmme – Tihemetsa – Kilingi-Nõmme) tagasi regulaarseks seoses sõidunõudluse kasvuga.
Rahandusministeeriumi regionaalse arengu tegevuskava 28.08.2023 seiretabeli kohaselt oli 66,2%
Pärnumaa inimestest rahul ühistransporditeenusega, mis on Harjumaa (70,3%) järel teine ning ühistranspordikeskustest parim näitaja.
Avalik bussiliinivedu Pärnu linnas
Pärnu linna avalike bussiliinide veomaht oli 2 145,6 tuh km ning teenindati 4 136,5 tuh sõitjat. Veo maksumus oli 4 670,1 tuh eur ning piletitulu 970,4 tuh eur (sh KOV-de makstud piletisoodustused 351,9 tuh eur). Võrdluseks - 2022.a. veomaht oli 2 079,7 tuh km, teenindati 3 950,8 tuh sõitjat, veo maksumus oli 3 847,1 tuh eur ning piletitulu oli 879,0 tuh eur (sh KOV-de makstud piletisoodustused 296,2 tuh eur). Vedajateks on AS SEBE ja OÜ Bristol Takso.
Jätkus Pärnumaa KOV-de osalemine ühtses piletisüsteemis ning selle raames KOV-de poolt Pärnu linnaliinide rahaline toetamine oma elanikele piletihinnasoodustuste võimaldamiseks.
Teostati 10 olulist linnaliinide sõidugraafikute muudatust. Jätkuvalt oli käigus suvine linnaliin nr 24 „Bussijaam – lennujaam“, mis ühendas suuremaid hotelle ja teenindas Helsingi lendude reisijaid.
Liinid nr 26 ja 28 hakkasid sõitma aastaringselt seoses nõudluse kasvuga. Avati uus liin nr 11 seoses
Kommentaarid (0)