POCO SA hetkeolukord
Juba 451 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 2 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
Sihtasutus POCO (edaspidi POCO) asutati 14. veebruaril 2023 eesmärgiga aidata kaasa kaasaegse kunsti arengule, tutvustamisele ja edendamisele Eestis, soodustada kunsti kogumist, tutvustada Eesti kunsti välismaalastele ja välismaist kunsti Eestis ning sealhulgas korraldada näitusi, koondada kunstialast teavet ning asutada popkunsti muuseum.
POCO põhitegevusalaks on muuseumide tegevus (EMTAK kood 91021).
POCO juhtimiseks on asutaja poolt määratud kolmeliikmeline nõukogu, kes nimetab ka POCO juhatuse. POCO juhatus on üheliikmeline ning juhatuse liige on Linnar Viik. Nõukogule ja juhatuse liikmele tasu ei maksta.
POCOl puudub siseaudiitor. Asutuse raamatupidamislike tehingute õigsust vastavalt kehtestatud seadusandlusele kontrollib audiitorfirma.
POCO tegevuse käivitamiseks muuseumine sõlmiti pikaajaline rendileping Tallinna südalinnas Rotermanni kvartalis ruumidele asukohaga Rotermanni 2. Projekteerimis ja ehitustöödega alustati aprillis 2023 ning POCO popkunsti muuseum avati 13. juunil 2023.
POCO käivitamist aitas rahastada Kultuuriministeerium 100 tuhande euro suuruse sihtfinantseeringuga. Täiendavalt finantseerisid POCO käivitamist lühiajaliste laenulepingutega 245 tuhande euro mahus erinevad Eesti ettevõtted ning nende laenulepingute pikendamise protsess on aastal 2024 käivitatud.
Muuseumi personali moodustab muuseumi tegevjuhtkond, kes vastutab muuseumi igapäevase töö korralduse, turundustegevuse ja koolitusprogrammide arenduse eest, samuti muuseumi kaupluse ning muude sündmuste korraldamise eest. Lisaks tegevjuhtkonnale on muuseumi personali seas ka külastuskogemuse ning müügitegevuse eest vastutavad töötajad. 2023 aasta lõpuks oli POCO töötajate arv jõudnud 9 inimeseni ning kvartaalne käive 100 tuhande euroni.
POCO on oma igapäevast tegevus püüdnud suurel määral automatiseerida alates muuseumi eskpositsiooni toimimisest ning esitletavate teoste digitaalsetest infomaterjalidest kuni igapäevaste tööprotsesside (arveldused, lepingud, raamatupidamine) sidumist antud valdkonnale spetsialiseerunud ettevõtetega.
Esimese tegevusaasta käigus on fookus suunatud uue muuseumi tekkimisest ning tema eskpositsiooni fookusest avalikkuse teavitamisele ning seda lisaks Eestile ka rahvusvahelistele külastajatele suunatud turundustegevuse kaudu.
Põhiliseks POCO külastajaks on olnud esimesel tegevusaastal rahvusvaheline külastaja ning kunstiturist, kelle jaoks on olnud lähiregiooni ainsa popkunsti maailmamuuseumi eskpositsioon peamine külastuspõhjus. Üle poole külastajatest on
Soomest, neile sekundeerivad külastajad mujalt Euroopast ja mujal maailmast. Külastajate rahulolu, mis ületab või vastab nende ootustele üle 90% ulatuses on kasvatanud soovituste põhjal külastuste arvu, selle kõrval on rahvusvahelised ajakirjanduslikud analüüsid ja uudislood kasvatanud teadlikkus POCO kohta. Turundustegevustes on tasakaalus digitaalsete kanalite ja välimeedia kasutamine, peamised partnersuhted turismi-, laevandus- ja konverentsiettevõtetega on kasvatanud grupikülastuste osa.
Lisaks muuseumi püsiekspositsioonile on pidevas uuenduses nii digitaalse kunsti eksponeerimine kui ka külaliskunstnike näituste esitlemine. POCOs on pidevalt kahe külaliskunstniku näitused, mida uuendatakse kolm korda aastas ning digieskpositsioonid, mida uuendatakse jooksvalt.
Kommentaarid (0)