TALLINK DUTY FREE AS
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
TALLINK DUTY FREE AS hetkeolukord
Juba 7419 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 286 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,5 punktiga ja kommenteeritud 24 korda.
Tegevusaruanne 2023
AS Tallink Duty Free on AS-i Tallink Grupp omanduses olev tütarettevõte aktsiakapitaliga 25 560 eurot.
AS Tallink Duty Free põhikirjaline tegevus on välisreise tegevate vee- ja õhusõidukite pardavarudega varustamine, tollikontrolli tsoonides asuvates kauplustes toidu- ja tööstuskaupade k.a. alkoholi- ja tubakatoodete jae- ja hulgimüük, tooteesitluste korraldamine ning aktsiisilao pidamine. AS Tallink Duty Free põhikliendid on AS Tallink Grupp kontserni erinevad ettevõtted. Seoses sellega on AS Tallink Duty Free suurema käibega perioodiks kalendriaasta teine pool, kui on ka kõrghooaeg turisimisektoris. Lisaks erinevate kontserni ettevõtete kaupadega varustamisele on AS Tallink Duty Free tegevuseks ka Tallinna Vanasadamat läbivate jalgsi ja autoga reisijatele kaupade jaemüük.
Reisimine Eestis ja Põhjamaade vahel on stabiilne, kuid siiski väiksem võrreldes COVID-19 viiruse eelse ajaga ning AS Tallink Duty Free tegevuskeskkond Tallinna Sadama D-terminalis asuvates müügipunktides on heitlik ja sõltuv reisimise taastumise kiirusest. Rahvusvaheliste reisijate - Aasiast, Euroopast ja Ameerikast pärit reisijate - arvude taastumist on negatiivselt mõjutanud juba pea 2 aastat kestev sõjaline konflikt
Ukrainas. Ettevõte on seoses muutunud majandusolukorraga võtnud kasutusele meetmed kulude vähendamiseks. Optimeeritud on tööjõu ja halduskulusid.
Arendame Pre Order, Bus Pre Order ja Parking Car müügi- ja teeninduskanali funktsionaalsust, tagades veelgi mugavamad ja paremad ostuvõimalused autoga ja turismibussiga reisivatele klientidele. Jätkuvalt pöörame kõrgendatud tähelepanu internetikaubanduse veebikeskkonna pidevale kaasajastamisele, tagamaks toodete aktiivset müüki Tallink WebShop müügikanalis Eestis, Soomes, Rootsis ja Lätis ning selle müügikanali turustamise arendusele. E-kaubanduse puhul on jätkuvalt kõrgendatud tähelepanu Tallinki Club One püsiklientide teenindamisel. Seoses e-kaubanduse jätkuva kasvuga on logistikakeskuses suurenenud käideldavate ja ladustatavate kaupade nomenklatuur ja maht, millega seoses tekkis vajadus logistikakeskuse laiendamiseks. Koostöös logistikakeskuse hoone omanikfirmaga töötame välja logistikakeskuse laiendusprojekti, millega seotud ehitustööd said alguse 2023. aasta II kvartalis ja planeerime logistikakeskuse 3400m2 laienduse võtta kasutusele 2024.a II kvartalis.
Seoses üldise majanduskeskkonna jätkuva ebastabiilsusega Skandinaavias ja Balti riikides, mis kajastub surves tooraine ja toodete sisseostuhindade kasvule, pöörame 2024. aastal kõrgendatud tähelepanu hinnaläbirääkimistele, sisseostuprotsessi optimeerimisele ja varude haldusele, seda nii laevades, logistikakeskuses kui ka kaldal asuvates müügipunktides. Muutlikus majandusolukorras pöörame veelgi suuremat tähelepanu läbirääkimistele tarnijate ja tootjatega, tagamaks ettevõttele võimalikult head sisseostuhinnad, logistika ja turundusega seotud tingimused. Jätkuv tähelepanu on ettevõtte tegevusega seotud kulude kokkuhoiul, tegevuste efektiivsuse ning keskkonnasõbraliku töökeskkonna ja tööprotsesside tagamisel.
2024. aastal oleme planeerinud jätkata Tallinki WebShop funktsionaalse arendusega, pakkumaks klientidele mugavamat ostukeskkonda.
Internetikaubanduse stabiilne osakaal üldisest kaubandustegevusest ning pakkumaks meie püsiklientidele parimat kaubavalikut ja teenindust, planeerime jätkuvalt Tallinki e-poe veebikeskkonna IT tehnilisi arendusi ja Tallinki Logistikakeskuses kaupade käitlemisel tehnoloogilisi parendusi.
Peamised finantssuhtarvud: (eurodes) 2023 2022
Müügitulu 112 925 901 101 803 729
Müügitulu muutus 10,93% 29,87%
Brutokasumi määr 3,58% 3,03%
Puhaskasum 666 236 347 811
Kasumi muutus 91,55% 144,29%
Puhasrentaablus 0,59% 0,34%
Lühiajaliste kohustuste 1,30 1,23 kattekordaja
ROA 1,65% 0,81%
ROE 5,77% 3,20%
Suhtarvude arvutamisel kasutatud valemid:
Müügitulu kasv (%) = (müügitulu 2023 – müügitulu 2022)/ müügitulu 2022 * 100
Brutokasumi määr (%) = brutokasum/müügitulu * 100
Kasumi kasv (%)=(puhaskasum 2023-puhaskasum 2022)/ puhaskasum 2022*100
TALLINK DUTY FREE AS kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?