PEPSICO EESTI AS
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
PEPSICO EESTI AS hetkeolukord
Juba 4210 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 149 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,9 punktiga ja kommenteeritud 3 korda.
Tegevusaruanne 2023
AS PepsiCo Eesti registreeriti ettevõtteregistris 1. novembril 1993. aastal ning kuulub PepsiCo kontserni soolaseid suupisteid ja karastusjooke tootva üksuse
Ida- ja Kagu Euroopa osasse. Täpsem äriüksuse määrang on -Kesk-Euroopa ja Suur-Balkani äriühendused (Central Europe & Greater Balkans Business units).
AS-ile PepsiCo Eesti kuulub 100% tütarettevõte UAB Lithuanian Snacks Leedus, mis asutati 1996. aasta augustis. Grupp sulges 16. aprillil 2020. aastal likvideerimise käigus teise tütarfirma SIA Latvian Snacks.
AS PepsiCo Eesti ja tema Leedu tütarettevõtte peamiseks tegevusvaldkonnaks on soolaste suupistete - kartulikrõpsude, ekstruudertoodete ja tortillakrõpsude turustamine.
2023. aastal teenis kontsern kasumit summas 3 303 tuhat eurot (2022: kasum 2 509 tuhat eur). Müügitulu 40 264 tuhat eurot 2023. aastal ületas 2022 müügitulu 33,8% (2022: müügitulu 30 084 tuhat eur.). PepsiCo Eesti koos tütarettevõttega müüs Baltikumis 6 617 tonni soolaseid suupisteid. Võrrelduna 2022. aastaga oli 320 tonni rohkem, müügikoguse võrdlusindeks 5,1 % (2022.aastal müüdi 6 297 tonni). Müügikäivet kasvatasid kõik Baltikumis müüdavad brändid -Lays 33%, Cheetos 32% ja Doritos 24% võrrelduna eelneva aastaga. Lisandus 2023 aastal uus bränd-buggles, milline andis 9,7% osakaalu 2023 müüdud soolaste suupistete koguselisest müügist.
Kontsern turustab jätkuvalt Eestis ja Leedus järgmisi ülemaailmseid tootemärke nagu siledad kartulikrõpsud Lay’s ning sakilised kartulikrõpsud Lay’s MAXX,
Lays Oven Baked, Lay`s Wavy. Lay`s Strong, maisikrõpsud Cheetos ja Doritos ja Buggles. Kasumi tõus aruandeaastal oli tingitud müügitulu märkimisväärsest 34% tõusust võrreldes eelneva aastaga.
Imporditud kaupade eest tasutakse kontserni tootjafirmale FLTC Poland poola zlottides, millega tehas vähendab oma valuutariske. 2023 aasta jooksul tugevnes poola zlott aasta lõpuks võrreldes 2022 aasta lõpuga (+10%) euro suhtes, ning 2023. aastal teeniti valuutakahjumit summas 250 688 eurot (2022: kahjum 95 640 eurot). Kurss ei muutunud esimese kvartali jooksul, nõrgenes -5% teises kvartalis ja hakkas tugevnema alates kolmandas+2% ja neljandas kvartalis +10% võrrelduna aasta alguse kursiga, millal teeniti oluline osa valuutakursi muutusest tingitud kahjumist. Tegemist on realiseerimata ja realiseeritud valuutatehingute tulemiga. Eestis oli valuutakahjum kokku 17 490 eur (2022: 22 250 eur) ja Leedus kujunes kahjumi suuruseks 233 198 eur (2022: 73 390 eur). Doritose brändi tooteid hakati PepsiCo kontserni Rumeenia tehase asemel sisse tooma Poola tehasest. Kaupade transpordi eest nii Poola kui Rumeenia tehastest tasutakse samuti eurodes. Kontsernil puuduvad saadud ja väljaantud laenud, investeeringud, seega ei mõjuta intressimäärade ja börsikursside muutumisega seotud riskid ettevõtte majandustulemusi.
Ettevõtted investeerivad viimastel aastatel ainult arvutiseadmete uuendamisse kuni 20 tuhande eur eest aastas. 2023 aastal oli arvutite uuendamisse investeeritud 15 tuhat eur (2022: 12 tuhat eur). Transpordiseadmed liisitakse kasutusliisingu tingimustel. Uurimis- ja arengutegevuse projekte ja nendega seotud väljaminekuid ettevõtetel puuduvad ja ei ole plaanis ka teostada järgmisel aastal. Konsolideeritud raamatupidamise aastaaruande koostamise perioodil ei ole toimunud olulisi sündmusi, mis ei kajastu raamatupidamise aastaaruandes, kuid mis oluliselt mõjutavad või võivad mõjutada järgmiste majandusaastate tulemusi. Kontserni äritegevuses puudub hooajalisus või tsüklilisus. Kontserni tegevusega ei kaasne olulisi keskkonna -ja sotsiaalseid mõjusid.
Dividendipoliitikat mõjutab kontserni juhtkond koostöös PepsiCo Inc Treasury`ga. 2023 aastal maksti dividende välja kahele omanikule kokku summas 1 400 000 eur.
Ülevaade 2023. aasta turuosadest tootekategooriate kaupa:
Kartulikrõpsud:
Võrreldes 2022. aastaga kahanes 2023. aastal meie kartulikrõpsude turuosa kogu Baltikumis. Lay’s mahuline turuosa Baltikumis võrrelduna 2022. aastaga kahanes 32,3%-ni (-2,2pp) ja rahaline turuosa 32%-ni (-1,1pp). Riikide kaupa eraldi vaadelduna võrreldes 2022. aastaga Eestis kartulikrõpsude kategoorias kahanes mahuline turuosa -3,1pp kukkudes 46,2% tasemele, Lätis kahanes turuosa -7,7pp kukkudes 14,9% tasemele ja Leedus kasvas +2,5pp saavutades 38,4% taseme.
Ekstruudertooted:
Kogu Baltikumi ekstruudertoodete kategoorias kahanes meie koguseline turuosa võrrelduna 2022. aastaga 25,3%-ni (-3,1pp). Cheetose rahaline turuosa võrreldes 2022. aastaga Baltikumis kahanes -1,1pp, jõudes 23,9% tasemele. Eestis kahanes koguseline turuosa -3,6pp, jõudes 27,4% tasemele; Lätis kahanes -5,1pp kukkudes 24,9% tasemele ning Leedus kahanes turuosa -2pp langedes 24,7% tasemele.
Tortillakrõpsud:
PEPSICO EESTI AS kontaktid
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?