Rohkema info nägemiseks:

KAROTRANS AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Ärimeedialehel külastusi - 3157; jälgijaid - 95. Arvustusi - 4; Artikleid 1+ "Kirjuta KAROTRANS AS kohta arvamuslugu!"

KAROTRANS AS hetkeolukord

Juba 3157 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 95 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,5 punktiga ja kommenteeritud 7 korda.

Tegevusaruanne 2022

Sissejuhatus

Ettevõtte põhitegevusalaks on transporditeenuse osutamine, millest suurima osakaalu moodustab ümarpuiduvedu ja väiksemal määral rahvusvahelised kaubaveod. Aruandeaastal tegi AS-i KaroTrans all keskmiselt tööd 14 metsaveoautot ja 4 kaubavedude autorongi.

Majanduskeskkond ja tegevuse hooajalisus

Ümarpuidu transporditurgu mõjutab kohalike saeveskite, pelletitootjate, elektri- ja soojusjaamade ning Skandinaavia paberivabrikute nõudlus ümarpuidu järele. Üha enam on nii Euroopas kui ka kohalikul tasandil ümarpuidu transporditurgu mõjutamas kliima- ja metsanduspoliitika, mis on suunatud raiemahtude vähendamisele. 2022 aasta ümarpuidu hinda mõjutas eelkõige Venemaa agressioon Ukrainasse. Sõda kergitas ümarpuidu hindu rekordiliselt, paberipuu ja küttepuu hind tõusis keskmiselt 1,8-2 korda. Teisel poolaastal hinnad osaliselt stabiliseerusid, kuid aasta kokkuvõttes olid siiski märkimisväärselt kõrgemad kui 2021. aastal. Ümarpuiduvedude teenusehind on seotud kütusehinna muutusega, seega kõrge kütusehind tõstab automaatselt ka veohinda ja vastupidi. Metsaveokite ühikupõhised majandustulemused olid sarnased võrreldes eelmise aastaga.

Rahvusvaheliste kaubavedude turgu mõjutab valdavalt nõudluse ja pakkumise vahekord. Talve- ning suveperioodil on kaubavood väiksemad ja veomasinate hulk ületab nõudlust ning kevadel ja sügisperioodil on üldiselt vastupidi. Veohinnad on korrelatsioonis nõudluse-pakkumise vahekorrast, mis omakorda on sõltuvuses üldisest majanduse olukorrast. Sõja alguses tõusnud hüppeline kütusehinna tõus tingis ka veohindade järsu tõusu. Kütuse hind kallines aastaga ligi 27 %, veohind ca 10 %. Aasta teises pooles veomahud vähenesid ning veohinnad kukkusid, õnneks näitas ka kütusehind langustendentsi. Lääne-Euroopasisesed veomahud ning Skandinaavia suunaline kaubavoogude maht oli sarnane võrreldes eelmise aastaga, samas tugev konkurents hoiab veohinnad suhteliselt madalal. Euroopasuunaliste veokite ühikupõhised majandustulemused olid sarnased võrreldes eelmise aastaga.

Ettevõtte tegevuskeskkond on hooajaline eelkõige ümarpuiduvedudel, vähem rahvusvahelisel kaubaveol.

Investeeringud

Aruandeaastal investeeriti materiaalsesse põhivarasse ligikaudu 895 tuhat eurot.

Nõukogu, juhatus, töötajad

Ettevõtte nõukogu on 3-liikmeline, nõukogu esimehe tasud koos maksudega olid 39 tuhat eurot, teistele nõukogu liikmetele tasusid ei makstud.

Ettevõtte juhatus oli aruandeaastal 2-liikmeline. Juhatuse liikmete tasud koos maksudega olid 109 tuhat eurot. Nõukogu võib juhatuse liikmetega lepingu lõpetada olenemata põhjustest igal ajal. Nõukogu ja juhatuse liikmetele nendega lepingu lõpetamise korral hüvitist ei maksta. AS

KaroTrans andis majandusaastal keskmiselt tööd 44-le põhikohaga töötajale. Aruandeaastal moodustasid ettevõtte tööjõukulud koos sotsiaalmaksudega 1 816 tuhat eurot, mis on 13,3 % enam kui eelmisel aastal ja taandatuna inimeste arvu peale 18,5 % enam kui aastal 2021.

Intressi- ja valuutariskid

Kõik laenu- ja liisingu lepingud on sõlmitud ujuva intressimääraga, mis põhinevad Euriboril. Krediidilepingute alusvaluutaks on euro.

Müügilepingud on sõlmitud eurodes.

Finantsnäitajad

Aruandeaastal oli AS-i KaroTrans müügitulu 5,94 miljonit eurot, mis on ligi 17 % enam kui 2021. aastal. Aruandeaasta puhaskasumiks kujunes 426 tuhat eurot, sealhulgas põhivara müügikasum 218 tuhat eurot. Ettevõtte kapitalirendikohustused vähenesid 87 tuhande euro võrra. Ettevõtte kütusekulu suurenes proportsionaalselt müügitulusse 5,2 %.

2022. aastal vedas ettevõte ligi 593 tuhat tihumeetrit ümarpuitu, mis on pisut vähem, kuid sarnane tulemus võrreldes eelmise aastaga. Kokku vedas ettevõte aruandeaastal 17 300 ümarpuidukoormat, sh keskmine veopikkus oli eravedudel 70 kilomeetrit ning RMK vedudel 63 kilomeetrit.

Keskmiseks veohinnaks kujunes 8,8 eur/tm kohta, mis on ligi 19 % kõrgem kui eelmisel aastal.

KAROTRANS AS kontaktid

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.