Rohkema info nägemiseks:

AUTO 100 AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Ärimeedialehel külastusi - 10163; jälgijaid - 189. Arvustusi - 1; Artikleid 1+ "Kirjuta AUTO 100 AS kohta arvamuslugu!"

AUTO 100 AS hetkeolukord

Juba 10 163 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 189 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,7 punktiga ja kommenteeritud 414 korda.

Tegevusaruanne 2022

Aastal 2005 Tallinnas tegevust alustanud Auto 100 AS peamiseks tegevusalaks on Škoda sõidukite müügi ja hoolduse korraldamine Eestis, Läti

Vabariigis, ning alates 01.01.2023 ka Leedus. Auto 100 AS on Tšehhi Vabariigis asuva Škoda sõidukite tootja Škoda Auto a.s. kui ka alates juulist 2012 Porsche AG ainuke otsepartner Eesti Vabariigis. Lisaks Škoda sõidukitele müüb ettevõte Itaalia autotootja Lamborghini ning teenindab inglise margi Lotuse sportautosid ning premiumbrändi Bentley sõidukeid ning korraldab nende müüki, garantiiremonti ja teenindamist.

Ettevõte laiendas 2018. aastal premium brändi Bentley salongi Tallinnas, Laeva tänaval, viies brändi müügitingimused uuele, tootjatehase uuendatud nõuete tasemele. 2019. aasta lõpus uuendasime Lamborghini esindussalongi Tallinnas Laeva tänaval ning nüüd vastab salong kõige kaasaegsematele tootjatehase nõuetele, olles kaasaegseim Lamborghini kliendikeskus lähiregioonis.

Suurima osa müügikäibest moodustab uute Škodade müük jaemüügivõrgule (67%), millele järgnevad Porsche uute ning kasutatud sõidukite müük (17,5%) ning uute Bentley ja Lamborghini sõidukite müük (10,2%) ja eelpool toodud markidega seotud järelteeninduse müük ning teenused.

Auto 100 AS koos oma diileritega (Auto 100 Tallinn AS Tallinnas, Moller Auto Pärnu AS Pärnus, Aasta Auto AS Tartus, Moller Auto Viru AS

Jõhvis, Folk Auto OÜ Viljandis, SKO Motors OÜ Harjumaal, Warma Auto OÜ Saaremaal ning Kindle OÜ Rakveres) loovutasid aastal 2022 kokku 2768 (2021. aastal 3156) uut Škoda sõiduautot (allikas mnt.ee). Škoda sõiduautode turuosaks saavutati Maanteeameti statistika andmetel 13,5% (2021. aastal 13,9%), millega Škoda oli Eesti M1 kategooria sõidukite kogutabelis teisel kohal, nagu ka eelnevatel aastatel.

Enimloovutatud Škoda mudel Eestis oli jätkuvalt Škoda Octavia 807 autoga, millele järgnesid Kodiaq 691 ning Karoq 263 ühikuga.

Alates juulist 2016 on ettevõte ainuke Škoda Auto a.s. otsepartner ja maaletooja Läti Vabariigis, alustades ka seal järkjärgulist edasimüüjate võrgu ülesehitust, mille plaanitud I etapp sai 2021. aasta lõpuks ellu viidud. Sealseks tegevuseks kasutab ettevõte filiaali. Aasta 2022 lõpuks tegutses ettevõttel seal viis edasimüüjat, läbi kelle realiseeriti Läti turule 1932 (2021. aastal 1883) Škoda sõidukit. 2022. aastal saavutati turuosaks 11,5%, mis on siiski madalam 2021. aasta näitajast. Skoda oli markide edetabelis kolmandal kohal.

Porsche uusi sõidukeid loovutati Eestis 2022. aastal 247 (2021. aastal 178) ühikut, Lamborghini sõidukeid 34 (2021 aastal 16) ja Bentley marki 27 (2021 aastal 18) ühikut. Premium sõidukite turg on olnud pandeemia ning lisandunud tarneahela probleemide ajal siiski stabillsem ning probleemid ei väljendunud nii varajases faasis kui tavamarkidel ning samuti toetas piisav laoseis stabiilsemat müüki.

Alates aastast 2015 on Auto 100 AS ametlik ning ainuke klassikaliste vanemate Porsche sõidukite Porsche Classic partner lähiregioonis, omades spetsiaalset sertifikaati nende hooldusteks ning remondiks.

Covid 19 pandeemia järelmõjud mõjutasid 2022 oluliselt kogu uute autode müügiga seotud tarneid ning müügiahelat, mis ei võimaldanud müügis täita aastale pandud mahtude eesmärke. Tarne ja tootmisahela probleemid ei võimaldanud kaasas käia nõudlusega. Aasta teises pooles hakkas nõudlus seoses järsu inflatsiooni kasvuga langema. Kasvav Euribor muutis tarbijate käitumist ning jahutas turgu ning nõudlust nii uute kui kasutatud autode sektoris. Hinnanguliselt jäi seoses probleemidega tootmises ettevõttel loovutamata Eesti ja Lätis kokku kuni 1000 uut Škoda sõidukit, mille mõju käibele on märkimisväärne.

Aastal 2023 teisel poolaastal prognoosime olukorra paranemist tootmises, kuid suurenevad riskid seoses erakorralise inflatsiooniga nii meie koduturul kui maailmas, lisaks endiselt keeruline olukord julgeolekus, kallinev raha hind turgudel ja vähenev tarbijate kindlustunne teevad ettearvamatuks arengud turul ja müügis. Riskidena lisandub määramatus uue valistuse otsuste osas tõsta käibemaksu ning juurutada ka automaks. Viimase osas on igasugune mõjuanalüüs tegemata, meie hinnangul tehakse seda kiirustades ning tervikuna on mõju kogu sektorile vähemalt ajutiselt olulise mõjuga. Strateegilises plaanis mõjutab turgu valitsuse puuduv poliitika panemaks paika pikemat visiooni, mis suunas soovib riik näha transpordisektori kui terviku arengut. Samuti on tänaseni ebaselge valitsuse plaan rohepöörde esimeste sammude astumises sõidukite tarbimise osas. Täna ei reguleeri riik kuidagi EU-st vanemate, keskkonnale kõige ohtlikuma saastega sõidukite importi, mida peaks rohepöörde esimese sammuna kaaluma.

Ettevõte jätkab nendes muutlikes oludes oma seniste strateegiliste plaanide elluviimist ning on valmis koostöös tootjatega reageerima vastavalt turul tekkivatele arengutele.

Suurem investeering oli Pirni 1 Tallinn autokeskuse hoone omandamine, kuhu peale hoone rekonstrueerimist avame senise asukoha Laeva 2

Tallinn asemel Bentley ja Lamborghini salongi koos kõikide lisateenustega, mida tänapäevane autokeskus pakub ning kliendid vajavad. Lisaks investeerime jätkuvalt tarkvaralistesse lahendustesse ning jätkame digitaliseerimist, eesmärgiga muuta protsesse mahtude kasvades efektiivsemaks ning käia kaasas trendide ja arengutega sektoris. Ettevõte ei kasuta oma tegevuses keskkonnale ohtlikke materjale ning täidab ja järgib kõiki pakendiringluse ja taaskasutusega seotud määruseid. Elektriautode akude jäätmekäitluseks on sõlmitud kokkulepe kohaliku käitlusettevõttega. Seetõttu ei oma ettevõtte tegevus olulisi keskkonda mõjutavaid asjaolusid.

Ettevõte hindab regulaarselt finantsriske (krediidirisk, intressimäära risk, valuutarisk, likviidsusrisk) ning neil puudub oluline mõju äritegevusele.

Krediidiriski maandamiseks hoitakse raha ja raha ekvivalente ainult tugeva krediidireitinguga pankades. Valuutariski võib hinnata väga madalaks, kuna ettevõttes tehakse enamus tehinguid eurodes. Likviidsusriski maandamiseks jälgitakse ettevõttes igapäevaselt nõuete ja kohustuste kontsentratsiooni tähtaegade lõikes. 2022. aastal ei ilmnenud olulisi ettevõtte majandusetegevusega seotud valuutakursside,

AUTO 100 AS kontaktid

Koostööpartnerid

Ettevõtte suurimad koostööpartnerid

EE- Eesti

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.