DISAINIÖÖ MTÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
DISAINIÖÖ MTÜ hetkeolukord
Juba 480 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 29 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
MTÜ Disainiöö
Tegevusaruanne 2023
Aasta suurima disainisündmuse peamine eesmärk on disainiteadlikkuse tõstmine, disainiinfo jagamine ning disainihuviliste kaasamine nii teoreetilistesse kui praktilistesse tegevustesse. Nädalaks ajaks kujuneb Krulli kvartal disainiinfo keskuseks, innovatiivse hästitoimiva disaini näitelavaks, mõttekaaslaste kohtumispaigaks, turismi magnetiks disainigurmaanidele välismaalt, õppeplatvormiks lastele ja noortele. Efektiivse ja esteetlilselt kauni keskkonna loovad sisearhitektid koos disaineritega. Vana tööstushoone interjööri sisustamisel kasutatakse võimalikult palju eelmiste aastate materjale ja objekte. Ettevalmistused
XVIII Disainiööks algasid veebruaris. Põhimeeskonda kuulus ca 20 oma ala professionaali, augustis-septembris lisandusid vabatahtlikud (ca 50). Käidi tutvumas festivali asukohaga ning tehakse esimesed eskiisid paigutuse kohta. Märtsist-aprillini toimus 2 üldkoosolekut ning käis töö sektsioonides. Veebii uuendused algasid märtsis. Uue visuaali lõplik versioon (koostöös EKAga) kinnitati aprilli alguses, millal algas esimene tutvustav kampaania. Sellest hetkest algas festivali tutvustamine rahvusvahelises meedias ja katusorganisatsioonide uudiskirjades. Kokkulepped esinejatega ning nende transport ja öömajad kinnitati juulis. Erinevad kujundustööd (sh sildid/viidad) kestsid augustini. Kataloog ilmus trükis septembris. Ehitus ja installeerimine algas septembris. Siis avaldati ka festivali reklaamid ERR-s ja toimusid tutvustavad kampaaniad kõikides meediakanalites.
XVIII Disainiöö toimus 18.24.09.2023 Krulli tehase tööstushallides. Asukoha valikul arvestatai festivali kontseptsiooniga sisustada mahajäetud ja vähekülastatud arhitektuurimälestised ning tööstushooned, elustades need disaini ja kultuuriga. Festivali eesmärk on disainiteadlikkuse tõstmine; Eesti ning välismaa uuema disaini tutvustamine; aktuaalsete disainiprobleemide tõstatamine; arutelude käivitamine rahvusvaheliselt tuntud disainiekspertidega ning disainerite võrgustumine. Disaini nähtavuse tõstmine peaks käivitama ka ettevõtete ja avaliku sektori huvi professionaalse disaini kasutamiseks ning lisaväärtuse kasvatamiseks majanduses.
Arvestades kriisiderohket ajajärku ühiskonnaelus, kultuuris ja majanduses, oli seekordse festivali keskpunktis teemad, mis on seotud tehnoloogia arenguga ja samas ohuga, mis varitseb loomeinimesi seoses tehisintellekti kiire pealetungiga. Slogani "AI ja DESIGN 4.0. Tööstus või töötus?" all arutleti plusse ja miinuseid, mille tehisintellekti tormiline areng ja kasutuselevõtt kaasa toob. Eeldatavasti võtab ühiskond muutused, mis peegelduvad ka majanduses ja igapäevaelus, järk-järgult omaks. Mis positsiooni jääb disaineri ning milliseks kujuneb nendepoolne uue ajastu vastuvõtt? Kas disaineritel on oht töötuks jääda?
Kas digitaalne kultuur aitab ka meie keskkonna jalajälge vähendada?
Nendele ja paljudele teistele küsimustele andis vastuse rahvusvaheline konverents AI & DESIGN 4.0. Industrial (un)employment?. Konverentsi läbiviimisel oli partneriteks ArtsThread (UK); Itaalia Saatkond ja Tartu Ülikool. Üheks peaesinejaks Darren Yeo Singapurist; disaini, käitumisteaduse, tehnoloogia ja innovatsioonikultuuri asjatundja. Samuti rääkis rõivadisainer Xenia Joost oma kogemuse põhjal NFT ja Metaverse kultuurist moemaastikul. Esinema oli kutsutud ka mitmeid tootedisainereid ja tootjad, kes kirjeldavad muutusi, mida on toonud kaasa uute tehnoloogiate rakendamine tootearenduses. Missuguseks on muutunud tänapäeval eksperimenteerimisprotsess; kas veatu tehisintellekt saab asendada inimlikkust loomingus?
Festivali programm oli üles ehitatud eelmiste aastate kogemusi ja traditsioone silmas pidades. Toimusid design talk showd, sh PechaKucha Night; pidulik avaüritus; rõivadisainietendus D_O_M.; mitmed näitused; Disainiviktoriin; Disainitänav; Kid's Zone Minitics; Väliala koostöös maastikuarhitektidega; valgusinstallatsioonid mahajäetud tööstuskeskkonnas jpm. Kavas oli kõrvuti Itaalia tootedisaini näitusega Created in Italy ka eksponeerida uuemaid Eesti mööbli-, sisustustooteid. Satelliitürituste raames avasid üle linna uksi disainerite stuudiod, galeriid ja muuseumid. Nädalavahetuseks oli planeeritud
Disainitänav disainerite loomingu tutvustamiseks.
Programmi kuulusid ka erinevad töötoad uute tehnoloogiate tutvustamiseks. Lasteprogrammi Minitics aitavad sisustada robootika asjatundjad. Toimuvad kaasavad üritused, töötoad erinevatele vanusegruppidele ja demod. Loodi taaskasutusmaterjalidest Lastenurk.
Enamus üritused olid kõigile tasuta. Eelmisel festivalil oli külastajaid üle 10 000, nendest paarsada välismaalt. Disainiöö on saanud Euroopa kvaliteetfestivali aunimetuse.
Festivali toetas Kultuurkapital ja Tallinna linn.
Ilona Gurjanova, juhatuse liige
Tallinn 30.06.2024
DISAINIÖÖ MTÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?