ALUSTAVAT ÕPETAJAT TOETAV KOOL MTÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
ALUSTAVAT ÕPETAJAT TOETAV KOOL MTÜ hetkeolukord
Juba 196 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 4 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2024
ORGANISATSIOONI TEKKIMISEST JA VAJADUSEST
MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool alustas tegevust septembris 2017. Organisatsiooni eesmärk on toetada alustavate õpetajate sisseelamist õpetajatöösse ja tugevdada õpetajate järelkasvu. MTÜ asutasid Kristjan Lepp, Laura Komp, Leelo Valgma ja Triin Noorkõiv, kes on kõik ka ise olnud alustavad õpetajad 2010ndatel aastatel. Organisatsioon kasvas välja samanimelisest algatusest ja koolijuhtidele suunatud võrgustikust, mis sai alguse 2016. aasta juunis.
Õpetajate järelkasv on üks Eesti arengu võtmekohti. See, mis juhtub koolis alustavate õpetajatega, on omakorda õpetajate järelkasvu üks võtmekoht. Siin on meie ees järgmised olulised väljakutsed: (cid:127) Eesti üldhariduskoolides on viimasel viiel aastal olnud keskmiselt üle 1 200 uue õpetaja aastas (EHISe andmed 2019–2023), enne teist aastat katkestab õpetajatöö ligi iga neljas alustaja, viienda aasta alguseks on lahkunud ligi pooled alustajatest; (cid:127) ca 60% uutest õpetajatest on kvalifikatsioonita (sh 2023/24 õppeaastal 69%, EHISe andmed).
ORGANISATSIOONI TEGEVUSEST
Eesmärgi saavutamiseks on MTÜ tegevusteks alustavat õpetajat toetavate haridusasutuste, nende juhtide ja alustavate õpetajate võrgustike arendamine ning õpetamise alustamise eripärade tutvustamine nii potentsiaalsete uute õpetajate, haridusasutuste juhtide, kogenud õpetajate ja lapsevanemate seas kui ka laiemale avalikkusele. Selleks viiakse läbi koolitusi, konsultatsioone, juhendamist, seminare jm koostöö- ja õppevorme õpetajate arengu tõhusaks toetamiseks ning õpetamis-, õppimis- ja juhtimiskvaliteedi tagamiseks. Lisaks arendatakse eesmärgi saavutamist toetavaid koostöösuhteid avaliku sektori, erasektori ja vabakonna esindajate ning organisatsioonidega nii Eestis kui välismaal.
Aruandeperioodi peamised tegevused
Koolide ja koolijuhtide suunal: (cid:127) koostöö alustamine Heateo Haridusfondiga, et kutsuda ellu Alustavat õpetajat toetava kooli hüppelaud - arenguprogramm koolide juhtimistandemitele, et koos töötada välja ja viia süsteemselt ellu tegevusi alustavate õpetajate toetamiseks nende esimesel tööaastal (programmi esimene lend stardib 2025. a jaanuaris).
Alustavate õpetajate suunal: (cid:127) 2023/24 alustanud õpetajate Facebooki grupi käivitamine, 2017/18, 2018/19, 2019/20, 2020/21, 2021/22 ja 2022/23 alustanud õpetajate
Facebooki gruppide hoidmine; (cid:127) 2023. aasta alustavate õpetajate stardifoorumi ettevalmistamine ja läbiviimine, 2024. aasta alustavate õpetajate stardifoorumi ettevalmistus + eraldi stardifoorumi ettevalmistus Sisekaitseakadeemia ekspertidest alustavatele õppejõududele; (cid:127) pakkusime juhendamist 4le alustavale õpetajale; (cid:127) teist korda viisime läbi Anija, Jõelähtme, Kose, Kuusalu ja Tapa valla ja Maardu linna piirkonna alustavate õpetajate supervisioonikohtumisteseeria koostöös Ishk Tolaram Foundationi ja Tolaram Grupile kuuluva Horizon Tselluloosi ja Paberi AS'iga (12 alustavat õpetajat kuuest koolist said võimaluse osaleda kokku kuuel kohtumisel); (cid:127) koostöös kohalike toetajatega (Saaremaa haridusvõrgustik ja Saaremaa ettevõtjad Lelet Aavik-Parti ja Madis Kallase eestvedamisel) käivitasime alustavate õpetajate supervisioonikohtumised esmakordselt Saaremaal - kaheksast kohtumisest koosneval seerial osales 13 õpetajat kuuest koolist; (cid:127) 2023. aasta septembris piloteerisime ühekordselt veebiseminari formaati, millest kasvas välja sisend koostööks Tallinna Ülikooliga alustavate õpetajate õhtuseminaride; (cid:127) koostöös Tallinna Ülikooliga alustava õpetaja õhtuseminaride kontseptsiooni ettevalmistamine 2024/25 õppeaastaks (sihtrühm: viimase kolme aasta jooksul alustanud õpetajad üldhariduskoolides, kutseõppeasutustes ja lasteaedades); (cid:127) jätkasime Alustavate õpetajate teejuhi arendamist - tegemist on e-platvormiga alustavatele õpetajatele esmavajalike teadmise saamiseks ja oskuste arengu toetamiseks, mille kavatseme avada 2024/25 õppeaastal.
Ühiskondliku mõju laiendamise suunal: (cid:127) õpetajate 100 esimese päeva tähistamise jätkamine 9. detsembril, sellega seotud meenemärgi / ehte tutvustamine haridusasutuste ja nende kogukondade seas; (cid:127) jätkuv osalemine ja panustamine kohalikele omavalitsustele suunatud õpetajate töö- ja palgakorralduse kaasajastamise projekti, mida vedasid eest Eesti Linnade ja Valdade Liit ning Haridus- ja Teadusministeerium; (cid:127) tutvumine ja sideme hoidmine organisatsioonide ja panustamise huvilistega haridusmaastikul, nendega koostöövõimaluste kaardistamine (sh
Arengusammud, Arenguseire Keskus, Asendusõpetajad, Hariduskopter, Noored Kooli, Praktikal, Tallinna Ülikool); (cid:127) andmete, mõtete ja kogemuste jagamine, sh Emili kooli hariduskonverentsil "Palk + puhkus = õnnelik õpetaja?" ja Tallinna Ülikooli alustavate õpetajate veebiseminaril;
ALUSTAVAT ÕPETAJAT TOETAV KOOL MTÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?