ALUSTAVAT ÕPETAJAT TOETAV KOOL MTÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
ALUSTAVAT ÕPETAJAT TOETAV KOOL MTÜ hetkeolukord
Juba 159 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 4 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
ORGANISATSIOONI TEKKIMISEST JA VAJADUSEST
MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool alustas tegevust septembris 2017. Organisatsiooni eesmärk on toetada alustavate õpetajate sisseelamist õpetajatöösse ja tugevdada õpetajate järelkasvu. MTÜ asutasid Kristjan Lepp, Laura Komp, Leelo Valgma ja Triin Noorkõiv, kes on kõik ka ise olnud alustavad õpetajad 2010ndatel aastatel. Organisatsioon kasvas välja samanimelisest algatusest ja koolijuhtidele suunatud võrgustikust, mis sai alguse 2016. aasta juunis.
Õpetajate järelkasv on üks Eesti arengu võtmekohti. See, mis juhtub koolis alustavate õpetajatega, on omakorda õpetajate järelkasvu üks võtmekoht. Siin on meie ees järgmised olulised väljakutsed: (cid:127) Eesti üldhariduskoolides on viimasel viiel aastal olnud keskmiselt üle 1 000 uue õpetaja aastas (EHISe andmed 2017–2021), enne teist aastat katkestab õpetajatöö iga neljas alustaja, viienda aasta alguseks on lahkunud ligi pooled alustajatest; (cid:127) enam kui iga teine uus õpetaja on kvalifikatsioonita (EHISe andmetel 2021/22 õppeaastal 59%).
ORGANISATSIOONI TEGEVUSEST
Eesmärgi saavutamiseks on MTÜ tegevusteks alustavat õpetajat toetavate haridusasutuste, nende juhtide ja alustavate õpetajate võrgustike arendamine ning õpetamise alustamise eripärade tutvustamine nii potentsiaalsete uute õpetajate, haridusasutuste juhtide, kogenud õpetajate ja lapsevanemate seas kui ka laiemale avalikkusele. Selleks viiakse läbi koolitusi, konsultatsioone, juhendamist, seminare jm koostöö- ja õppevorme õpetajate arengu tõhusaks toetamiseks ning õpetamis-, õppimis- ja juhtimiskvaliteedi tagamiseks. Lisaks arendatakse eesmärgi saavutamist toetavaid koostöösuhteid avaliku sektori, erasektori ja vabakonna esindajate ning organisatsioonidega nii Eestis kui välismaal.
Aruandeperioodi peamised tegevused
Koolide ja koolijuhtide suunal: (cid:127) alustavat õpetajat toetavate koolide põhimõtteid järgivate koolide arvu suurendamine (võrgustikus on nüüdseks 110 kooli); (cid:127) töötoad-koolitused koolijuhtidele (sh kõigile Viljandi valla koolijuhtidele ning koolide ja lasteaedade juhtidele, kes osalesid Tallinna Ülikoolis programmis "Õpetajate meeskonna eestvedamine ja juhtimine haridusasutuses"); (cid:127) koolijuhtide coaching'uprogrammi 4. lennu programmi läbiviimine koostöös EBS Executive Educationiga, sh kaasasime programmi esmakordselt lisaks direktoritele ka õppejuhte; (cid:127) koolijuhtide coaching'u meistriklassi läbiviimine koostöös EBS Executive Educationi ja Vittoria Zipoli Caianiga.
Alustavate õpetajate suunal: (cid:127) 2022/23 alustanud õpetajate Facebooki grupi käivitamine, 2017/18, 2018/19, 2019/20, 2020/21 ja 2021/22 alustanud õpetajate Facebooki gruppide hoidmine; (cid:127) 2022. aasta alustavate õpetajate stardifoorumi ettevalmistamine ja läbiviimine, 2023. aasta alustavate õpetajate stardifoorumi ettevalmistus; (cid:127) pakkusime juhendamist 5le alustavale õpetajale; (cid:127) viisime läbi 2022/23 alustavate õpetajate uuringu; (cid:127) käivitasime Alustavate õpetajate teejuhi loomise - tegemist on e-platvormiga alustavatele õpetajatele esmavajalike teadmise saamiseks ja oskuste arengu toetamiseks; (cid:127) Uue ringi Anija, Jõelähtme, Kose, Kuusalu ja Tapa valla ja Maardu linna alustavate õpetajate supervisioonikohtumiste ettevalmistamine koostöös Ishk Tolaram Foundationi ja Tolaram Grupile kuuluva Horizon Tselluloosi ja Paberi AS'iga (kohtumised käivituvad 2024. aasta jaanuaris, osaleb 12 alustavat õpetajat).
Ühiskondliku mõju laiendamise suunal: (cid:127) õpetajate 100 esimese päeva tähistamise jätkamine 9. detsembril, sellega seotud meenemärgi / ehte tutvustamine haridusasutuste ja nende kogukondade seas; (cid:127) osalemine kohalikele omavalitsustele suunatud õpetajate töö- ja palgakorralduse kaasajastamise projektis, mida veavad eest Eesti Linnade ja Valdade Liit ning Haridus- ja Teadusministeerium; (cid:127) tutvumine uute organisatsioonide ja panustamise huvilistega haridusmaastikul, nendega koostöövõimaluste kaardistamine (sh
Arengusammud, Hariduskopter, Kaamos, Praktikal, Õpetajate Maja); (cid:127) andmete, mõtete ja kogemuste jagamine, sh meedias (Haridus- ja Teadusministeeriumi taskuhääling "Hariduse tulevik" teemal "Kuidas tagada õpetajate järelkasv?", Postmees: "Alustavad õpetajad saavad neid toetava veebiplatvormi", Õpetajate Leht) ja teemaga seotud organisatsioonide ja programmide eestvedajatele ja osalejatele (sh Edumus, Noored Kooli, Tartu Ülikooli õpetaja-teemaline valikkursus gümnaasiumiõpilastele) ja muudele huvilistele; (cid:127) alustavate õpetajate üks-ühele toe ja mentorluse arendamiseks panustasime kaasjuhendaja rollis Kerstin Vesteli Tartu Ülikooli haridusinnovatsiooni õppekava magistritöö valmimisse teemal “Soovitused mentorluse korraldamiseks Eesti üldhariduskoolides mentorlust kogenud ja mittekogenud alustavate õpetajate intervjuude põhjal”.
ALUSTAVAT ÕPETAJAT TOETAV KOOL MTÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?