VILJANDIMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUS MTÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
VILJANDIMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUS MTÜ hetkeolukord
Juba 278 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding aga tema tegevusi ei jälgi ükski kasutaja. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2024
MTÜ Viljandimaa Ühistranspordikeskus (ÜTK) on registreeritud 31.10.2017 ja alustas majandustegevust 1. jaanuarist 2018.
ÜTK eesmärgiks on sõitjate veo korraldamine Viljandi maakonnas ja liikmete ühiste huvide esindamine.
Viljandi Maavalitsuse likvideerimisel andis Transpordiamet (endine Maanteeamet) ühistranspordikeskusele halduslepinguga üle kõik kehtivad
Viljandi maakonna avaliku liiniveo teenindamise lepingud. 2023. aastal liikus ühistranspordi korraldamine Transpordiametist Regionaal- ja
Põllumajandusministeeriumi, mis tõi kaasa halduslepingu muudatuse.
Alates 01.07.2018 kehtib Viljandimaal avaliku liiniveo teenindamise leping (ATL), mille alusel toimub avalik liinivedu maakonnas. Kõikidel
Viljandimaa avaliku liiniveo bussiliinidel mindi 2024. aastal üle tasulisele ühistranspordile. Teenuse osutaja on AS ATKO Bussiliinid ja ATL kehtib 8 aastat, ehk 2026. aasta 30. juunini.
Alates 01.01.2024 korraldab liinil nr 267 Karksi-Nuia - Mõisaküla - Kilingi-Nõmme - Pärnu bussiliini vedu AS Lux Express Estonia. Leping kehtib 2 aastat.
Alates 30.06.2024 korraldab liini 372 Viljandi – Abja-Paluoja – Mõisaküla – Kilingi-Nõmme – Pärnu bussiliini vedu AS GoBus. Leping kehtib 2 aastat.
Liinidel 267 ja 372 on kehtestatud piletitele hinnad.
2024. aasta kulud
Viljandi maakonna avaliku liiniveo kogumaht 2024. aastal oli 3228895 km ja riigieelarvest maksti toetust 4011858 €. Piletitulu laekus 325523 €
ÜTK ülalpidamiskulud (töötasu ja majanduskulud ning riigihanke ettevalmistamise kulud) olid kokku 105315 €, sellest katsid riigieelarve vahendid 99865 € ja omavahendid 5450 €.
Projektid ja muud kulud ( üleminek tasulisele transpordile ja bussijaama kulud) olid 48625 €, sellest katsid riigieelarve vahendid 44211 € ja omavahendid 4414 €.
Suhtarvud 31.12.2024 31.12.2023
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja 1,25 1,19 (käibevara/lühiajalised kohustused)
Eesmärgid 2025. aastal 2025. aastal jätkub sõitjate veo korraldamine avaliku liiniveo lepingute alusel. Liiniveomahuks on planeeritud 3253080 kilomeetrit.
2026. aasta juunis lõpeb avaliku liiniveo leping AS Atko Bussiliinidega. 31.12.2024 kuulutati välja riigihange avalik bussiliinivedu Viljandi maakonnas 2026-2034.
Riskid
MTÜ tegevus sõltub riigi ja- ja kohalike omavalitsuste toetustest ning laekuvast piletitulust. 2025.a. II poolaastast tõuseb käibemaks 24 % ja suurenevad aktsiisid. Käibemaksu tõus vähendab laekuvat piletitulu ja suurendab riigieelarve toetust. Väga keeruline on hinnata mis toimub majanduses 2025. aastal. Oluline on vältida olukordi, kus majanduslikult rasketel aegadel tekib surve ühistranspordi eelarve kärbeteks, mis kahjustab kindlasti kogu teenuse pakkumist ja kvaliteeti.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium plaanib 2025. aasta lõpuks ümber kujundada Eesti ühistranspordikeskuste võrgustiku, mis tähendab maakondliku juhtimise tsentraliseerimist Tallinna. Käesoleva aruande koostamise hetkel ei ole veel selge, milline saab olema uus avaliku liiniveo korraldamise struktuur Viljandimaal alates 2026. aastast.
Viljandimaa kohalike omavalitsuste juhtide seisukoht on, et ollakse rahul praeguse avaliku liiniveo korraldamisega Viljandimaal ja ei toetata ministeeriumi ühistranspordikeskuste tsentraliseerimise ettepanekut
Juhtkond on riske kriitiliselt hinnanud ja hindab ühingu tegevuse 2025. aasta lõpuni jätkuvaks.
VILJANDIMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUS MTÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?