HORTICOM OÜ

Media page and news feed
?
This company's branding has already reached 8,838 peopleand his is followed by 52 Storybook users.On average, the company has been rated 4.0 points.and commente

HORTICOM OÜ current status

This company's branding has already reached 8,838 peopleand his is followed by 52 Storybook users.On average, the company has been rated 4.0 points.and commented 5 times.

Tegevusaruanne 2024

31.07.2024 lõppenud majandusaasta kohta koostatud konsolideeritud majandusaasta aruanne sisaldab Horticom OÜ (emaettevõtja) ning selle 100% osalustega tütarettevõtjate Horticom SIA ja Horticom UAB konsolideeritud finantsnäitajaid.

Horticom OÜ põhitegevusalaks on hulgimüük. Varustame erinevaid aiakaupade müüjaid, köögivilja-, lille- ja marjakasvatajaid, puukoole, lillepoode ja haljastajaid aianduskaupadega. Tulenevalt Horticom OÜ klientide tegevusaladest on Horticom OÜ tegevus ja käibe kujunemine tsükliline, kus suurem osa käibest tehakse kevadhooajal.

Viimased hooajad on pakkunud Horticom OÜ-le väga palju väljakutseid. Eesti majandus on olnud pikaajalises languses ja samuti ka eratarbimine. Sellel on olnud kahtlemata oma mõju ka Horticom OÜ majandustegevusele. Kuigi inflatsioon on hakanud taanduma on sellel tarbijatele veel selgelt kestev mõju. Jaetarbimine on olnud languses kaks aastat. Horticom OÜ on läbi oma tegevuse otseselt seotud jaetarbimisele suunatud kaupade realiseerimisega ja seetõttu on tarbimise jahenemine ka Horticom OÜ-le tuntav. Sellest hoolimata võib tõdeda, et Horticom OÜ tulemused on viimastel aastatel olnud pigem head. Otsene mõju headele tulemustele tuleneb aktiivsest ja innovatiivsest tootejuhtimise protsessist, kus Horticom OÜ peamiseks väljakutseks on ja jääb uute, tarbijatele suunatud toodete väljatöötamine. Samuti aitavad tulemuste saavutamisele kaasa hästi läbimõeldud turundustegevused ja selle tugi tootejuhtimisele. Kolmandaks oluliseks märksõnaks on kliendikesksus, kus Horticom OÜ meeskonnaliikmed on maksimaalselt pühendunud oma klientidele.

Keskkonnas, kus tarbimine on olnud languses kaks aastat järjest ning tarbijate kindlustunne on madal, näeme püsihindades kaubamahtude stagneerumist. Samal ajal aga otsesed tegevuskulud s.h. tööjõukulud, iga-aastaselt kasvavad. Sellises keskkonnas peab ettevõtja leidma lahendused kuidas esiteks eristuda konkurentsis ja olla parem konkurentidest ning jääda tarbijale silma. Seetõttu on Horticom keskendunud peamiselt kahele strateegiale. Esiteks loome ja kasvatame oma brändi tooteid ning teiseks püüame leida innovatiivseid lahendusi, kus saame pakkuda äriklientidele mugavaid ja kasulikke lahendusi.

Horticom OÜ alustas oma brändi toodete turule toomist 8 aastat tagasi. Täna, 8 aastat hiljem, saab öelda, et antud tegevus on olnud ainuõige otsus. Brändi kuvandi kasvatamisel on otsene positiivne mõju ettevõtte tulemustele. Horticom brändi turundus- ja toodete arenduskulude eelarve ei ole võrreldavad suurte jaekettidega ega ka suurimate hulgimüügi ettevõtetega, kuid oleme pannud rõhku rohkem toodete disainile ja kvaliteedile. Püüdnud leida hea hinna- ja kvaliteedisuhtega tooteid. Horticom brändi toodete iga-aastane kasv on olnud keskmiselt 15-20%, mistõttu võib öelda, et antud strateegia on olnud edukas. Horticomi sortimendis on tuhandeid tooteid, kuid iga aasta võtame sadu uusi tooteid sortimenti ja lülitame sadu tooteid sortimendist välja. Läbi pideva sortimendi muutuse pakume ärikliendile võimalust rikastada nende sortimenti ja haarata uusi tarbijaid ostma kvaliteetseid tooteid.

Sortiment, millega Horticom loob väärtust tarbijale, aitab luua ka väärtust ärikliendile. Läbi tarbija nõudluse tekitamisele, aitab Horticom kasvatada ärikliendi tulemust. Lisaks heale tootele, on Horticomi eesmärk pakkuda ärikliendile ka teisi lahendusi, mis aitavad tõsta efektiivsust või pakuvad kliendile mugavust. Horticom panustab jätkuvalt tehnoloogiasse, et olemasolevaid tööriistu muuta kasutajasõbralikumaks. Lõppenud majandusaasta jooksul täiendasime äriklientidele mõeldud e-poodi. Samuti toimusid suuremad arendused taimede tellimise tööriista osas. Kaasasime uusi ärikliente ja tootjad, kes läbi antud platvormi saavad kokkuleppeid teha suvelillede sortimendi osas. Meie eesmärk on pakkuda Eesti väikese ja keskmise suurusega lille- ja köögiviljataimede kasvatajatele võimalust müüa oma toodangut suurtes ehitus- ja jaekettides. Enamasti väiketootja otsemüügi võimalust ei saa, kuid Horticomi tehnoloogiline lahendus annab selleks hea võimaluse.

Endiselt on ettevõtte fookuses digitaliseerida ettevõtte siseseid erinevaid protsesse, tõsta e-kanalite efektiivsust ning luua mugavad e-platvormid meie klientidele. Käsil on mitmed uued e-lahendusi pakkuvad projektid, millised planeerime lansseerida juba 2024-2025 hooajal.

Viimased kolm-neli majandusaastat on pakkunud rohkelt väljakutseid, kus majandus ja tarbimine on olnud kaks aastat languses ja ettevõtte eesmärkide täitmine on olnud keeruline ja suurt pingutust nõudev tegevus. Siiski võib kokku võtta, et pikaajaline ettevõtte strateegia töötab ja aitab ka keerulises keskkonnas kasvada. Kuigi ettevõte ei saavutanud peamist eesmärki, kasvatada käivet enam kui 10%, siis kokkuvõttes keskkonnas, kus tarbijate kindlustunne on madal, on Horticom nii nominaalis kui ka püsihindades suutnud käivet kasvatada ja rohkem tooteid läbi müüa.

Horticom OÜ tütarettevõtete tulemused olid ootustele vastavad, eriti Horticom UAB, kes saavutas järjekordselt head tulemused.

Horticom SIA tulemus rahavooliselt paranes, kuid on endiselt negatiivse tulemusega. 4 aastat tagasi ettevõtte restruktureeriti ja ärikasum on paranenud, seega jätkame uue ärimudel alusel äritegevust Läti suunal. Oleme otsustanud palgata Lätis võtmekliendihalduri, et sealset äritegevust märkimisväärselt parandada. Samal ajal operatiivtasandi tegevused jäävad Eestisse (ostu- ja laoprotseduurid).

Valuutakursside mõju Horticom OÜ majandustegevusele on minimaalne. Ettevõtte juhtkond hindab finantsriske minimaalseks, kuna kohustuste osakaal käibesse ja ärikasumisse on madal. Omanike vaheline kokkulepe on mitte maksta dividende.

Kontserni müügituluks kujunes 13,6 mln eurot, millest emaettevõtte osakaal on 77% ning tütarettevõtete osakaal kokku 23%.

Comments (0)


Are you sure you want to delete this article?

Dropdown

all articles

HORTICOM OÜ's activity report 2022

The consolidated annual report for the financial year ended 31.07.2022 includes the consolidated financial indicators of Horticom OÜ (parent company) and its 10
ssb.ee
The consolidated annual report for the financial year ended 31.07.2022 includes the consolidated financial indicators of Horticom OÜ (parent company) and its 100% subsidiaries Horticom SIA and Horticom UAB. The main activity of Horticom OÜ is wholesale. We supply various garden goods sellers, vegetable, flower and berry growers, nurseries, flower shops and landscapers with gardening goods. Due to the activities of Horticom OÜ's clients, Horticom OÜ's activity and turnover are cyclical, with the majority of turnover being made in the spring season. The year 2021 posed several challenges for

Ilus ja söödav lillepeenar

Kas pole hea mõte – ilupeenar, mille ilu sünnib sõna otseses mõttes ka patta panna? Moodsasse väikeaeda ei soovi paljud enam traditsioonilist sirgete peenardega
horticom.ee

Köögiviljaaed mahub ka rõdule

Kui sul oma maalappi ei ole, aga kodul on suur ja päikseline rõdu või terrass, saad ka seal edukalt köögivilju ja maitsetaimi kasvatada. Kindlasti oled aiaäride
horticom.ee

Kuidas eelidandada seemnekartulit?

Kuidas eelidandada seemnekartulit? Kui soomlastele on suisa uhkuseasi süüa jaanipäeval oma maa varajast kartulit, siis tegelikult ju ka meile maitseb kodumaine
horticom.ee

Muru rajamine koduaeda – 7 olulist nippi!

Uus kodu sai valmis ning nüüd on vaja õuele ka pehmet muruvaipa. Selle võib rajada ise või lasta teha haljastusfirmal. Siiski on ka viimasel juhul endal kasulik
horticom.ee

Are you sure you want to delete this article?

Loader

Loader

App Ad

Scorestorybook Chrome extension

The Storybook extension tells you which company's website you are currently on and how reliable that company is today. download extension

See the background of the caller! Storybook App brings you direct contacts for 400,000 Estonian companies and individuals (managers, officials). The data is enriched with solvency and financial information.