GLOBAL BLUE EESTI OÜ current status
This company's branding has already reached 1,392 peopleand his is followed by 33 Storybook users.On average, the company has been rated 4.3 points.but there is no comment.
Tegevusaruanne 2024
Ettevõte Global Blue Eesti OÜ alustas tegevust 14.05.2004.
Global Blue Eesti OÜ emaettevõtteks oli majandusaasta jooksul Global Blue Group Holding AG, mis on alates 28.augustist 2020 olnud noteeritud New Yorgi börsil.
16. veebruaril 2025 sõlmis Global Blue Holding AG tehingulepingu ("Tehinguleping") ettevõttega Shift4 Payments, Inc. ("Shift4"). Alates 25.
veebruarist 2025, mil GT Holding 1 GmbH – Shift4 kaudselt täielikult kuuluv tütarettevõte – liitus tehingulepinguga, sai temast samuti lepinguosaline.
Kõik pakkumise lõpuleviimiseks vajalikud tingimused on täidetud. Shift4 on aktsepteerinud maksmiseks kõik kehtivalt pakutud aktsiad ning alustab nende eest tasumist viivitamata.
Global Blue Eesti OÜ (edaspidi Global Blue) on loodud eesmärgiga vahendada ja organiseerida Eesti Vabariigis käibemaksutagastust füüsilisest isikust reisijatele (väljaspool Euroopa Liitu resideeruvad isikud), vastavalt Eestis kehtivale seadusandlusele. Ettevõtte koostööpartneriteks on jaemüüjad/kauplused ja teenuse lõpptarbijateks õigustatud välisturistid. Laiemale üldsusele on Global Blue poolt vahendatav teenus tuntud nime all Tax Free Shopping.
Ettevõttel on müügiesindused Tallinnas ja Narvas. Global Blue teeninduspunktid asuvad Tallinna Lennujaamas ja Narva piiripunktis.
Ettevõtte majandustegevust aastal 2024/25 mõjutas endiselt enim kaks faktorit: sõjategevus Ukrainas ja Euroopa Liidu sanktsioonid Vene
Föderatsiooni residentide suhtes.
Väga piiratud arv Vene Föderatsiooni residente, kes olid enne 2022.aastat peamine tax free teenust kasutav sihtrühm Eestis, omab õigust siseneda Euroopa Liitu. Sellele lisaks kehtivad piirangud ka paljudele kaupadele, mida ja millises väärtuses tohib üldse Vene Föderatsiooni eksportida.
Igapäevast äritegevust on viimase kahe aasta jooksul negatiivselt mõjutanud ka mitmed maksumäärade tõusud, mis teeb keeruliseks üldkulude optimeerimise.
Enamus makrofaktoritest ei toetanud ettevõtte käibe kasvatamist ei eelnenud finantsaastaga võrreldes ega võrreldes Covidi-eelse tasemega.
Eesti ei ole enam üldises plaanis välisturistile odav sihtpunkt, üldine hinnatõus on viimastel aastatel olnud järsk.
2024/25 aruandeperioodi jooksul jätkus Aasiast saabuvate turistide arvu kasv ja nende poolt tehtud sisseostude maht oli tugevas kasvutrendis võrreldes eelmise perioodiga. Samuti kasvas jätkuvalt Türgist saabuvate turistide tax free tehingute arv kuigi keskmise ostukorvi väärtus langes mõnevõrra aasta varasemaga. Vene Föderatsioonist pärit turistide tax free teenuse tarbimise langus jätkus, mis oli poliitilist olukorda arvestades ka ootuspärane.
2024/25 aruandeaasta müügitulu vähenes 1,4% võrreldes eelmise aruandeperioodiga.
2024/25 finantsaasta ärikahjumiks kujunes 475 853 EUR (2023/24 ärikahjum oli 252 558 EUR) ja puhaskahjumiks 499 700 EUR (2023/24 puhaskahjum oli 258 661 EUR).
Majandusaasta lõpu seisuga oli ettevõtte omakapital negatiivne. Ettevõtte nõukogu on sellest teadlik. Negatiivsel omakapitalil ei ole mõju ettevõtte tegevuse jätkusuutlikkusele.
Comments (0)