SWISSOTEL ESTONIA OÜ

Media page and news feed
?
This company's branding has already reached 4,251 peopleand his is followed by 57 Storybook users.On average, the company has been rated 5.0 points.but there is

SWISSOTEL ESTONIA OÜ current status

This company's branding has already reached 4,251 peopleand his is followed by 57 Storybook users.On average, the company has been rated 5.0 points.but there is no comment.

Tegevusaruanne 2023

Swissotel Estonia OÜ on FRHI Hotels & Resorts S.a.r.l. ainuomanduses olev ettevõte, alates 2016. aasta keskpaigast kuulub FRHI Hotels &

Resorts S.a.r.l. rahvusvahelisse hotelliketti Accor S.A.

2005. aastal asutatud Swissotel Estonia OÜ peamisteks tegevusaladeks on nii majutus-, toitlustus-, tervise- ja iluteenuste pakkumine kui ka konverentside ning ürituste korraldamine Swissotel Tallinn nime alt.

Swissotel Tallinn asub Tallinna kesklinna kõrgeimas hoones. Hotellis on 238 tuba, kaks restorani, kaks baari, sigari-lounge, konverentsikeskus ning sisebasseini ja saunaga spaa.

Statistikaameti andmetel vähenes sisemajanduse koguprodukt (SKP) möödunud aasta neljandas kvartalis 2,7% võrreldes 2022. aasta sama perioodiga1, ulatudes jooksevhindades 9,9 miljardi euroni. Kogu 2023. aasta jooksul langes Eesti SKP 3%, olles jooksevhindades 37,7 miljardit eurot. Tarbijahinnaindeks tõusis 2023. aastal 2022. aasta keskmisega võrreldes 9,2%2. Tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks olid 2023. aastal toidu ja mittealkohoolsete jookidega seotud hinnamuutused.

Eesti majanduslanguse põhjused eelmisel aastal olid Venemaa soodsate toorainete kadumine, Rootsi ja Soome ehitsusektori raskused ning

Eesti riigi suur sõltuvus idusektorist. Kuigi Eesti inflastioon novembris peatus 4% juures, siis negatiivne mõju oli majandusele juba aset leidnud, sest viimase kahe aastaga oli Eestis elukallidus kasvanud keskmiselt ligi 40 protsenti. Sundkulutused, nagu autokütus ja toasoe, olid kasvanud veelgi enam.

Eratarbimises toimus pööre neljandas kvartalis, kui aastaringne langus asendus 0,5% kasvuga. Kogu aasta peale kokku vähenes eratarbimine siiski 1,5%. Kõige rohkem vähenesid inimeste kulutused muudele kaupadele ja teenustele, kodusisustusele ja vabale ajale. Samas kasvasid enim kulutused sidele, eluasemele, restoranidele ja hotellidele. Neljandas kvartalis suurenesid märkimisväärselt ka kulutused haridusele ja transpordile. Kokkuvõttes vähenesid kodumajapidamiste kulutused kaupadele 2023. aastal 3,1%. Teenuste väljaminekud jäid peaaegu eelmise aasta tasemele, kasvades vaid 0,3%.

2023. aastal peatus majutusettevõtetes Eesti Statistikaameti andmetel üle 3,43 miljoni turisti, mis ületab 2022. aasta taset 5% võrra.

Välisturistide arv eelmisel aastal suurenes, olles ligi 1,67 miljonit ja siseturistide arv aga vähenes, jäädes ligi 1,76 miljoni tasemele. Aastases võrdluses oli välisturiste 14% rohkem, kuid koroonakriisi eelsele tasemele veel ei jõutud. 2023.aastal veetsid turistid Eesti majutusettevõtetes 6,37 mln ööd, mis on 8% võrra vähem kui 2019 aastal. Sellise tulemusega oli Eesti koos Soome ja teiste balti riikidega nõrgeim tulemus teiste

Euroopa riikide seas3.

2023. aastal äri mõjutavad makroökonoomilised näitajad olid järgnevad: 2023 2022

SKP jooksevhindades (sesoonselt ja tööpäevade arvuga 24 932 25 704 korrigeerimata EUR m)4

SKP aheldatud väärtuse muutus % (sesoonselt ja tööpäevade 24 934 -1.3% arvuga korrigeerimata)5

Tarbijahinnaindeksi muutus %6 9.2% 19.4%

Töötuse määr %7 6.4% 5.6%

Swissotel Estonia OÜle osutus 2023 aasta heaks. Tarbijate soov kulutada reisimisele ja elamustele pärast pandeemiat on säilinud. Samas lühenenud on hotellis veedetud ööde arv ning senisest enam ollakse mõjutatud keskmisest toa päeva hinnast. Suur osa reisijatest keskendub lõõgastumisele ning elamustele, mistõttu on Swissoteli tootevalikus üha enam pakette suunatud just eratarbijatele. Täheldada võib teataval määral ärireiside vähenemist, mis on tingitud ettevõtete eelarvepiirangutest, mis on alguse saanud hinnatõusudest, majanduslanguse hirmudest ja geopoliitilistest sündmustest.

Samas ei möödunud eelmine majandusaasta väljakutseteta. Tegevuskulude osakaal kogukäibesse on kasvanud 2pp, tegevuskulude puhul 3pp ning tööjõukuude puhul 6pp. Need kulutõusud on nõudnud meie tegevuse tõhususe ja kulude juhtimise tavade põhjalikku ülevaatamist.

1 Eelmisel aastal langes majandus 3% | Statistikaamet 14.06.2024 2 Tarbijahinnaindeks tõusis 2023. aastal 9,2% | Statistikaamet 14.06.2024 3 Tourism in Estonia (visitestonia.com) 14.06.2024 4 SKP reaalkasv (aheldatud väärtus) | Statistikaamet (14.06.2024) 5 SKP reaalkasv (aheldatud väärtus) | Statistikaamet (14.06.2024) 6 Tarbijahinnaindeks | Statistikaamet (14.06.2024)

Comments (0)


Are you sure you want to delete this article?

Dropdown

all articles

Are you sure you want to delete this article?

Loader

Loader

App Ad

Scorestorybook Chrome extension

The Storybook extension tells you which company's website you are currently on and how reliable that company is today. download extension

See the background of the caller! Storybook App brings you direct contacts for 400,000 Estonian companies and individuals (managers, officials). The data is enriched with solvency and financial information.