EESTI TARBIJAKAITSE LIIT MTÜ

Media page and news feed
?
This company's branding has already reached 593 peopleand his is followed by 7 Storybook users.The company has not been rated.and there are no comments either.T

EESTI TARBIJAKAITSE LIIT MTÜ current status

This company's branding has already reached 593 peopleand his is followed by 7 Storybook users.The company has not been rated.and there are no comments either.

Tegevusaruanne 2023

TEGEVUSE KIRJELDUS:

Tegime koostööd regionaalsete liikmesorganisatsioonidega, Tarbijakaitse- ja Tehnilise Järelevalve Ametiga, Majandus- ja

Kommunikatsiooniministeeriumiga, Euroopa tarbijate katusorganisatsiooni BEUC-ga, Euroopa Standardiorganisatsiooni ANEC-ga, Euroopa

Komisjoni ja liikmesriikide tarbijaorganisatsioonidega.

Euroopa Komisjon nimetas Linda Läänesaare tarbijapoliitika nõuanderühma (CPAG) liikmeks, mis on väga oluline tunnustus meie organisatsioonile..

ETL-le laekunud kaebused ja päringud 2023. aastal.

Oleme tegelenud jaanuarist kuni praeguseni tarbijate kaebuste ja päringutega ja kuulanud ära tarbijate mured ja probleemid, mida tugevam osapool tihti nõrgema suhtes kasutab.

Eriti haavatavad on vanemad inimesed ja neile tuleb asju ja olukordi kannatlikult ja veenvalt seletada, pahatihti on nad ka ise eksinud või asjadest valesti aru saanud.

Sellel aastal laekus meile tarbijatelt 3134 päringut ja 1741 kaebust seega kokku 4875 pöördumist.

Meie kodulehel on kaebuste ja nõustamiste vorm, mis hõlbustab meiega kontakti saamist ja probleemidele lahenduste leidmist nii eesti kui vene keeles.

Maakondades nõustavad tarbijaid meie ühingute liikmed nii meile teel kui telefonitsi.

Nende kontaktandmed on üleval meie kodulehel.

E-kaubanduse populaarsus on kaasa toonud kaebuste ja päringute tulva, sest sageli kauplejad kuritarvitavad tarbijate usaldust.

Mööbli, kodumasinate ja nendega seonduvate paranduste kohta laekus 493 pöördumist. Probleemideks – toodete lühike kestvus, eestikeelsete kasutusjuhendite puudumine, toodete paranduse madal kvaliteet, mööbli tellimisel tähtaegadest mittekinnipidamist, mõõtude ja värvi mittevastavust tellitule jne.

Interneti, side ja kommunikatsiooni kohta esitati päringuid ja kaebusi kokku 442 pöördumist. Probleemideks aeglane levi, keerulised ja arusaamatud lepingud, läbipaistmatud või alusetud tasunõuded ja erinevad pettused ja katteta lubadused.

Transpordi valdkonnas on probleemid lendude tühistamise ja edasilükkumisega, hüvitist on keeldutud maksmast.

Automaksustamise teema oli päringute peateemaks.

Vastav statistika ja kokkuvõte täismahus kaasa lisana aruande juures ja ka meie kodulehel www.tarbijakaitse.ee

Meie kodulehe www.tarbijakaitse.ee oleme hoidnud aasta jooksul interaktiivsena, korraldanud teemakohaseid küsitlusi ja edastanud nii arvamusartikleid kui käsitlenud olulisi tarbijat puudutavaid teemasid.

Koostöö ANECi ja BEUCiga.

ANEC on Euroopa Standardimise organisatsioon, mis on asutatud 1995. aastal ja ta esindab 34 riiki – Euroopa liikmesriigid, kolme EFTA riiki, Makedooniat, Serbiat ja Türgit ja on saavutanud arvestatava tarbijate esindatuse Euroopa standardimise süsteemis.

Eesti Tarbijakaitse Liit on ANEC- i täisliige alates 2004. aastast ja oleme tegutsenud aktiivselt organisatsiooni tegevuses.

ANEC tegutseb jätkuvalt seitsme valdkonnaga, milleks on juurdepääs, laste ohutus, kodumasinad, digitaalne ühiskond, teenused, jätkusuutlikkus, liiklus ja mobiilsus.

Nende valdkondade baasil on moodustatud seitse töögrupi, mille roll on defineerida tarbijate nõudlused antud sektoris, omada vastavat tehnilist ekspertiisi, kommenteerida standardite projekte, aidata kaasa arvamusdokumentide koostamisele, teha lobitööd riiklikul tasandil, määratleda uuringute vajadused jne.

Oleme kodumasinate ohutuse ekspertgruppi liige ja tegutseme selles valdkonnas juba aastaid Euroopa tarbijate heaolu nimel.

Digiühiskond ja innovatsioon on võtmesõnad ja vastavate standarditega saab luua õiglast ja turvalist digiturgu.

Comments (0)


Are you sure you want to delete this article?

Dropdown

all articles

Eesti demograafilised trendid ja rahvastiku tulevik

Eesti demograafiline maastik on aja jooksul muutunud. Praegused trendid viitavad sellele, et Eesti seisab silmitsi mitmete oluliste väljakutsetega. Rahvastiku V
tarbijakaitse.ee

Kiirlaenud 2025 – mida enne taotlemist kindlasti teada

Kiirlaenud on Eestis endiselt populaarsed, kuna need võimaldavad kiiresti katta ootamatuid kulusid või rahastada väiksemaid soove. Aastal 2025 on turul palju pa
tarbijakaitse.ee

Kuidas ennetada ja ravida HIV-i Eestis

Mis on HIV? HIV ehk inimese immuunpuudulikkuse viirus on tõsine haigus, mis mõjutab miljoneid inimesi kogu maailmas. See levib peamiselt seksuaalse kontakti ja
tarbijakaitse.ee

Tarbija õigus õiglasele hinnale: kaitsmata tarbijat ei tohi kuritarvitada

Sissejuhatus Tarbija õigused on oluline teema, mille mõistmine on tarbija kaitse seisukohast hädavajalik. Käesolevas blogipostituses vaatleme tarbija õigust õig
tarbijakaitse.ee

Tarbija õigused internetis ostlemisel

Sissejuhatus Internetist ostlemine on kaasaegses ühiskonnas muutunud üha tavapärasemaks. Samas olenevalt riigist ja ettevõttest võivad tarbija õigused olla väga
tarbijakaitse.ee

Are you sure you want to delete this article?

Loader

Loader

App Ad

Scorestorybook Chrome extension

The Storybook extension tells you which company's website you are currently on and how reliable that company is today. download extension

See the background of the caller! Storybook App brings you direct contacts for 400,000 Estonian companies and individuals (managers, officials). The data is enriched with solvency and financial information.