JÄRVAMAA ÜHISTRANSPORDI KESKUS MTÜ current status
This company's branding has already reached 1,536 peopleand his is followed by 56 Storybook users.The company has not been rated.and there are no comments either.
Tegevusaruanne 2024
Välisnõudluse elavnemine 2024. aasta teisel poolel avaldub ka Eesti ekspordimahtude taastumises, kuid jõulisemat kasvu on oodata 2025.
aastal.
2024. aasta teise poolel kiirenes tarbijahindade tõus, mis tulenes energiahindade languse taandumisest, oodatavast majanduse elavnemisest ning mõnede toidutoormete kallinemisest välisturgudel. 2025. aastal toob automaksu lisandumine kaasa inflatsiooni ajutise kiirenemise.
2024. aasta kokkuvõttes on inflatsioon 3,8% ja 2025. aastal 4,2% piires, aeglustudes edaspidi veelgi.
Järgmisel paaril aastal on reaalne majanduskasv 3 protsendi lähedal ja seda toetab olukorra paranemine nii tööstus-, ehitus- kui ka teenustesektoris.
Valitsussektori võlakoormus kasvas suurenenud defitsiidi tulemusel 2024. aastal 23,3%ni SKPst ja jõuab 2028. aastaks 33,2%ni SKPst.
MTÜ Järvamaa Ühistranspordi Keskus (JÜTK) äritegevus ei sõltu hooajalisusest ega ka majandustegevuse tsüklilisusest. JÜTK on Eesti
Vabariigi ja Järva maakonna omavalitsuste poolt asutatud mittetulundusühing, mille eesmärgiks on tagada asutajate territooriumil elanikele soodsamad ja majanduslikult tõhusamad ühistransporditeenused, mille aluseks on ühtne liinivõrk, kooskõlastatud sõiduplaanid ning ühtne piletisüsteem. JÜTK 2024.a majandusaasta tegevuse aluseks oli 10.04.2024.a toimunud üldkoosolekul kinnitatud majandustegevuse aastakava ja 2024.a eelarve. Tegevuses juhinduti Ühistranspordiseadusest, sellest tulenevatest alamaktidest, Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumiga sõlmitud halduslepingust ning teistest seadusandlikest aktidest.
Finantsriske JÜTK-l ei ole.
Maakonnaliine oli Järvamaal aruandeperioodi lõpus 34 ja reisijate veoteenuse aastane liinimaht 1 601 tuhat liinikilomeetrit. Reisijate arv ehk valideerimisi oli aruandeaastal 494 722. Võrreldes eelmise aastaga on see 38 125 võrra vähem. Järva maakonna ühistransport põhineb sõidugraafiku alusel sõitvatel bussidel, kuid alates 2022. aasta novembrist on rakendatud nõudepõhiseid peatusi Järvamaal, kus peatutakse ainult eelneval ettetellimisel planeeritud graafiku järgi. 2024.a. oli nõidepeatuseid 52.
Liinivõrgu kujundamisel tehti koostööd omavalitsustega, arvestades reisijate sõidunõudlust. Mitmed muutused kommertsliinide mahus ning rongide sõiduplaanides tingisid vajaduse kohandada maakonnaliine seoses võimalike ümberistumistega Türil, Mäos, Mäekülas ja mujal.
Maakonnaliinide sõiduplaanides nõudepeatuste tulemusena tekkivaid liinikilomeetreid kasutatakse teiste liinide kohendamisel.
Väljaspool Järva maakonda on olulisteks ümberistumise kohtadeks Ardu, Aegviidu, Tapa ja Võhma, kuhu meie maakonnaliinid sõidavad. I ja III liinigrupi bussides on hanke tulemusena kasutusel Ridango AS poolt pakutav kasutusrendi tingimustel piletimüügisüsteem. II liinigrupi bussides on kasutusel 2016.a soetatud piletimüügiseadmed. Sõiduõigus tagatakse sõidukaardi valideerimisega.
Tasuta saavad alates 22.01.2024 maakonnas sõita: (cid:127) isikud alates 63-ndast eluaastast, kaasa arvatud; (cid:127) isikud kuni 19. eluaastani, kaasa arvatud; (cid:127) keskmise, raske ja sügava puudega isikud; (cid:127) osalise või puuduva töövõimega isikud; (cid:127) sügava puudega isiku saatja, kui saatja siseneb bussi koos sügava puudega isikuga; (cid:127) raske liikumis- või nägemispuudega isiku saatja, kui saatja siseneb bussi koos raske liikumis- või nägemispuudega isikuga; (cid:127) puudega lapse, kes ei ole saanud 7 aastaseks, saatja, kui saatja siseneb bussi koos puudega lapsega, kes ei ole saanud 7 aastaseks;
Piletite hinnad on järgmised: 1,5 tunni pilet (E-pilet valideerimisel) 1,5 € 1 korra pilet (bussijuhilt ostes) 2,0 € 1 päev 4,5€ 30 päeva 25€
Liinivõrgu kujundamisel arvestatakse piletimüügiseadmete tarkvarast saadavat ja töödeldud informatsiooni. Majandusaastal toimus liinivedu kolmes liinigrupis - I ja III liinigrupis on sõlmitud alates 1. aprillist 2022.a. 8-aastane leping ATG Bussipark OÜ-ga. II liinigrupis toimub liinivedu
AS GoBus-ga sõlmitud hankelepingu kohaselt 22.06.2017 kuni 21.06.2025.a. Alates 22.06.2025.a. on II liinigrupi vedajaks vastavalt 2024.a.
riigihankele „Avalik bussiliinivedu Järva maakonnas 2025-2030“ AS GoBus liinikilomeetri hinnaga 1,462 eurot. Liinigruppide tasustamise aluseks on kvartaalne liinigruppide veotariifi muutmine vastavalt lepingus kajastatud ÜT indeksile. Reisijate teenindamiseks olevate busside keskmine vanus I ja III liinigrupis oli 2,0 aastat. II liinigrupis busside esmaregistreerimise aasta on 2017. Vajaduspõhiselt toimus andmete sisestamine, muutmine riiklikus ühistranspordiregistris (ÜTRIS) www.peatus.ee , samuti koduleheküljel www.jytk.ee , Paide bussijaamas ja maakonna bussipeatustes.
Vedajate lepinguliste kohustuste täitmine on olnud korrektne.
Jätkuvalt kooskõlastab uute kaugliinide taotlusi tegevdirektor. Sõiduõigust omava dokumendi kontrollimist teostatakse Transpordiameti ametnike poolt. Mäo reisiterminal on avatud iga päev kell 06.00 – 22.30 ja loodud on reisijatele vajalikud olmetingimused. Mäo ja Paide bussijaamas on kasutusel elektrooniline tabloode süsteem. Maanteedel olevates bussipeatustes on amortiseerunud sõiduplaanide alused vahetatud uute vastu.
Jätkatud on maakonnas asuvate bussipeatuste GPS koordinaatide täpsustamisega.
Vastavalt Paide Linnavalitsuse ja Türi Vallavalitsuse ning MTÜ Järvamaa Ühistranspordi Keskus vahel sõlmitud halduslepingutele täidab MTÜ
JÜTK antud volituste alusel omavalitsuste haldusterritooriumil ühistranspordiseaduse § 13 lõike 1 punktis 5 ja § 55 lõikes 1 sätestatud ülesandeid ehk väljastab taksoveoõigust tõendavaid dokumente – vedajale taksoveoloa, sõidukijuhile teenindajakaardi ning nende alusel vedajale ja sõidukijuhile sõidukikaardi.
Aruandeperioodil toimus 7 korralist juhatuse koosolekut.
Ühistranspordikeskuse tegevuse korraldamise kulud olid 91 150,17 eurot, kus tööjõukulud 68 233,09 eurot, sisaldades tööjõukuludega kaasnevaid makse 17 208,54 eurot ja majandamiskulud 22 917,08 eurot.
Muud kulud moodustasid 137 793,77 eurot, sh Mäo Reisiterminali kulu 37 203,51 eurot ja Paide bussijaama toetus 3 500 eurot.
Comments (0)