LOOV PÕLVKOND SA current status
This company's branding has already reached 261 peopleand his is followed by 1 Storybook user.The company has not been rated.and there are no comments either.
Tegevusaruanne 2024
Arengusammud tegevusaruanne 2024
Jätkuvalt puudub Eesti haridussüsteemis viis aidata paljudel õpetajatel oma õpetamispraktikat pidevalt ja tõenduspõhiselt edasi arendada.
Seda probleemi lahendamata ei ole võimalik hariduse sisulist kvaliteeti parandada.
l Hariduse 2035 arengukava eesmärk on õpetajate ja koolijuhtide pädevuse tõstmine ning õppijast lähtuva õppe elluviimine.
l Õpetajad ja koolijuhid on pigem harjunud traditsiooniliste koolitustega, aga nende mõju on vähene.
l Selle probleemi lahendamine on hädavajalik, sest muidu jätkame surnud ringis (õppeviisid on valdavalt vanad ja ei arvesta õppijate baasvajadustega - autonoomia, kompetentsus, seotus - mistõttu õppijate rahulolu on madal; kui õppijad ei taha õppida, siis see omakorda teeb õpetajate igapäevatöö stressirikkaks, mistõttu paljud õpetajad lahkuvad töölt).
Arengusammud on parim tõenduspõhine lahendus õpetajate ametialase arengu toetamiseks. Meie lahenduse keskmes on õpipartnerlus ja õpiringid; selle eestvedajaks koolis on õppejuhid.
l Õpipartnerlusega on liitunud 27 kooli ja 189 õpetajat, sh Järveküla Kool ja Kilingi-Nõmme
Gümnaasium, kus enamik õpetajaid on Arengusammudega liitunud.
l Tallinna Ülikooli Alustava õpetaja tugiprogrammi raames kasutavad mentorid Arengusamme.
Igal alustaval õpetajal on õpipartner, kes viib läbi tunnivaatlusi ja tagasisidekohtumisi
Arengusammude materjalide ja metoodika abil.
l Uue tegevusena käivitasime sügisel 2024 õppejuhtide programmi, et võimestada õppejuhte
Arengusammude eestvedajatena oma koolis. Sellega liitus 10 juhti 5 koolist.
Meie kogemus näitab, et õpetajate järjepidev koostöö meisterliku õpipartneriga aitab õpetamise ja õppimise kvaliteeti parandada.
2023/24 õppeaastal oli Arengusammude haridusjuht Terje Äkke väliseks õpipartneriks 7 kogenud õpetajale (valdkonnajuhile) Järveküla Koolis. Iga 2 nädala tagant oli kavandatud tunnivaatlused ja tagasisidekohtumised. Õppeaasta lõpus panime kirja põhjalikud kogemuslood: l Õpioskuste õpetamine ja iseseisev õppimine 2. klassis l Erinevate harjutusvõimaluste pakkumine füüsikas l Enesehindamise õppimine kunstiõpetuses
Miks on meie lahendus unikaalne? Tavalised koolitused ei oma mõju õpetamise kvaliteedile. Meie lahendus (õpipartnerlus + õpiringid) tugineb kuuele tõenduspõhisele mehhanismile, mis on õpetajate arengu toetamisel hädavajalikud.
1. Konkreetse õpetaja vajadustest lähtudes eesmärgi seadmine 2. Õppimise ja õpetamise aluspõhimõtete mõtestamine 3. Näidete analüüsimine, kuidas konkreetset põhimõtet ellu viia 4. Uue õpetamisviisi harjutamine, kohandamine ja kavandamine 5. Uue harjumuse toetamine ja vanast loobumine 6. Õpetajale sisuliste valikute andmine kogu protsessis (Allikas: Sims, S., et al, 2021. What Are the Characteristics of Effective Teacher Professional
Development? A Systematic Review and Meta-Analysis. Education Endowment Foundation. Selle metaanalüüsi lühikokkuvõte Peps Mccrea poolt.
2025. aastal on plaanis tegevustega jätkata.
Peamised finantsnäitajad, suhtarvud ja arvestusmetoodika 2024 2023
Aruandeaasta tulud 35 868 272 212
Aruandeaasta kulud -138 524 -165 422
Aruandeaasta tulem -102 650 106 795
Comments (0)