MARMITON AS hetkeolukord
Juba 6554 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 70 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2024
Marmiton AS on 1992. aastal asutatud ning 100% Eesti kapitalil põhinev maiustuste ja valikpagaritoodete tootja.
Marmiton AS tootevalikusse kuuluvad järgmised tootegrupid: halvaa, kreemiga vahvlid, marmelaad, martsipan, vahvlisnäkid, küpsised, küüslauguleivad, piparkoogid, biskviit, sügavkülmutatud pagaritooted.
Marmiton AS 2024. aasta müügitulu oli 4 403 tuhat eurot, mis on 57 tuhat eurot (1,3%) suurem kui 2023. aastal, kui müügitulu oli 4 346 tuhat eurot. Ekspordi osakaal ettevõtte müügitulust moodustas 26% ehk 1 155 tuhat eurot (2023: 26% ja 1 148 tuhat eurot). Ettevõte müüs tooteid EL riikidesse - Soome, Lätti, Leetu. Lisaks jõuavad Marmitoni tooted Läti ja Leedu turule ka edasimüüjate vahendusel.
Ettevõtte 2024. majandusaasta kasum oli 125,3 tuhat eurot (2023: 284 tuhat eurot).
2024. aastal tootmissisendite hinnatõus võrreldes 2023. aastaga aeglustus, kuid aasta teises pooles jätkus hindade mõõdukas kasvutrend, avaldades negatiivset mõju ettevõtte kasumlikkusele. Ekspordikäibe ja -mahu püsimisele varasema aasta tasemel aitas kaasa 2024. aasta teises pooles võidetud piparkookide Private Label hange. Võidetud hange avaldab suuremat positiivset mõju 2025. aastal.
2024. aastal omandas ettevõte küpsiste, külmutatud pagaritoodete ja fritüüritud leivasnäkkide tootmisele toiduohutuse juhtimissüsteemi sertifikaadi FSSC 22000, mis lisab usladust koostööpartneritele ning annab kindluse Marmiton klientidele, et toodetavad tooted on ohutud ja kontrollitud ning vastavad standardi nõuetele.
Ettevõtte on seadnud 2025. aasta eesmärgiks müügi- ja tootmismahtude kasvu ning aasta müügitulu suurendamise 4,8 miljoni euroni (+8% võrreldes 2024 aastaga). Müügitulu ja -mahu kasv saab võimalikuks tänu uute klientide lisandumisele kui ka uute toodete väljatootmisele. Jätkuvalt on väljakutse hoida kulud kontrolli all, kuna kvaliteetse ja jätkusuutliku tooraine kättesaadavus turul on kallinenud ning surve palgakuulude ja teenuste kasvule püsib. Kõik see tingib 2025. aastal pöörama enam tähelepanu tootmisprotsesside optimeerimisele ja efektiivistamisele, tegemata järeleandmisi toodete kvaliteedis.
Ettevõte investeeris lõppenud majandusaastal materiaalsesse põhivarasse 25 tuhat eurot ning immateriaalsesse põhivarase 5 tuhat eurot. 2025. aastal on planeeritud investeeringute maht seadmetesse ja inventari 76 tuhat eurot.
Peamised finantssuhtarvud
Suhtarvud: 2024 2023
Müügitulu, EUR 4 403 022 4 346 498
Müügitulu kasv / vähenemine (%) 1,3% -3,6%
Brutokasumi määr (%) 17,9% 19,3%
Puhaskasum, EUR 125 289 284 017
Puhasrentaablus 2,8% 6,5%
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades) 0,92 1,65
ROA (%) 8,1% 16,5%
Suhtarvude arvutamisel kasutatud valemid:
Käibe kasv (%) = (müügitulu 2024–müügitulu 2023) / müügitulu 2023 * 100
Brutokasumimäär (%) = brutokasum / müügitulu * 100
Puhasrentaablus (%) = puhaskasum / müügitulu * 100
Lühiajaliste kohustuste katterkodaja (kordades) = käibevara / lühiajalised kohustused
ROA (%) = puhaskasum / varad kokku * 100
Kommentaarid (0)