MARMITON AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Juba 6554 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 70 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga aga komme

MARMITON AS hetkeolukord

Juba 6554 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 70 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 5,0 punktiga aga kommenteeritud ei ole.

Tegevusaruanne 2024

Marmiton AS on 1992. aastal asutatud ning 100% Eesti kapitalil põhinev maiustuste ja valikpagaritoodete tootja.

Marmiton AS tootevalikusse kuuluvad järgmised tootegrupid: halvaa, kreemiga vahvlid, marmelaad, martsipan, vahvlisnäkid, küpsised, küüslauguleivad, piparkoogid, biskviit, sügavkülmutatud pagaritooted.

Marmiton AS 2024. aasta müügitulu oli 4 403 tuhat eurot, mis on 57 tuhat eurot (1,3%) suurem kui 2023. aastal, kui müügitulu oli 4 346 tuhat eurot. Ekspordi osakaal ettevõtte müügitulust moodustas 26% ehk 1 155 tuhat eurot (2023: 26% ja 1 148 tuhat eurot). Ettevõte müüs tooteid EL riikidesse - Soome, Lätti, Leetu. Lisaks jõuavad Marmitoni tooted Läti ja Leedu turule ka edasimüüjate vahendusel.

Ettevõtte 2024. majandusaasta kasum oli 125,3 tuhat eurot (2023: 284 tuhat eurot).

2024. aastal tootmissisendite hinnatõus võrreldes 2023. aastaga aeglustus, kuid aasta teises pooles jätkus hindade mõõdukas kasvutrend, avaldades negatiivset mõju ettevõtte kasumlikkusele. Ekspordikäibe ja -mahu püsimisele varasema aasta tasemel aitas kaasa 2024. aasta teises pooles võidetud piparkookide Private Label hange. Võidetud hange avaldab suuremat positiivset mõju 2025. aastal.

2024. aastal omandas ettevõte küpsiste, külmutatud pagaritoodete ja fritüüritud leivasnäkkide tootmisele toiduohutuse juhtimissüsteemi sertifikaadi FSSC 22000, mis lisab usladust koostööpartneritele ning annab kindluse Marmiton klientidele, et toodetavad tooted on ohutud ja kontrollitud ning vastavad standardi nõuetele.

Ettevõtte on seadnud 2025. aasta eesmärgiks müügi- ja tootmismahtude kasvu ning aasta müügitulu suurendamise 4,8 miljoni euroni (+8% võrreldes 2024 aastaga). Müügitulu ja -mahu kasv saab võimalikuks tänu uute klientide lisandumisele kui ka uute toodete väljatootmisele. Jätkuvalt on väljakutse hoida kulud kontrolli all, kuna kvaliteetse ja jätkusuutliku tooraine kättesaadavus turul on kallinenud ning surve palgakuulude ja teenuste kasvule püsib. Kõik see tingib 2025. aastal pöörama enam tähelepanu tootmisprotsesside optimeerimisele ja efektiivistamisele, tegemata järeleandmisi toodete kvaliteedis.

Ettevõte investeeris lõppenud majandusaastal materiaalsesse põhivarasse 25 tuhat eurot ning immateriaalsesse põhivarase 5 tuhat eurot. 2025. aastal on planeeritud investeeringute maht seadmetesse ja inventari 76 tuhat eurot.

Peamised finantssuhtarvud

Suhtarvud: 2024 2023

Müügitulu, EUR 4 403 022 4 346 498

Müügitulu kasv / vähenemine (%) 1,3% -3,6%

Brutokasumi määr (%) 17,9% 19,3%

Puhaskasum, EUR 125 289 284 017

Puhasrentaablus 2,8% 6,5%

Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades) 0,92 1,65

ROA (%) 8,1% 16,5%

Suhtarvude arvutamisel kasutatud valemid:

Käibe kasv (%) = (müügitulu 2024–müügitulu 2023) / müügitulu 2023 * 100

Brutokasumimäär (%) = brutokasum / müügitulu * 100

Puhasrentaablus (%) = puhaskasum / müügitulu * 100

Lühiajaliste kohustuste katterkodaja (kordades) = käibevara / lühiajalised kohustused

ROA (%) = puhaskasum / varad kokku * 100

Kommentaarid (0)


Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.