HENKELL FREIXENET EESTI AS hetkeolukord
Juba 3406 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 42 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,8 punktiga aga kommenteeritud ei ole.
Tegevusaruanne 2023
2023. aasta oli Eesti majandusele tervikuna paras proovikivi. Pärast Baltimaade äärmiselt kõrgeid inflatsiooninäitajaid, millele lisandusid kõrged
EURIBORi-määrad, ning ebakindlust energiasektoris seisime silmitsi üleüldise vähenenud nõudlusega nii ekspordi- kui koduturgudel. See on viinud töötuse kasvuni ja aasta lõppes taas kord negatiivse SKP kasvuga.
Keerulistele oludele vaatamata suutis Henkell Freixenet Eesti AS teenida rekordilist tulu 8,4 miljonit eurot, kuigi müügimaht võrreldes eelmise aastaga pisut vähenes (-2,4%). Tulu selline kasv sai suuresti võimalikuks tänu sellele, et keskendusime oma tooteportfelli kvaliteetseima osa laiendamisele. Grupi rahvusvaheliste brändide – eeskätt Freixeneti, Mionetto ja Gratien & Meyeri – müük kasvas võrreldes eelmise aastaga vastavalt 25%, 7% ja 10%. Oleme täheldanud, et vahuveini tarbimine on Eestis ülimalt brändipõhine ning seega kajastub meie tugev fookus ja turundustugi ka meie põhibrändide suurepärastes tulemustes.
Sarnaselt eelnevatele aastatele keskendusime 2023. aastal turundusinvesteeringute tegemisel seetõttu just Freixenetile ja Mionettole. Freixeneti puhul aitasime veelgi kinnistada hiljuti turule toodud Freixeneti 0,0% alkoholisisaldusega vahuveini, mida toetasime üleriigilise välikampaaniaga juulis ja osalemisega arvukatel üritustel. Selle tulemusel alkoholivaba Freixeneti müük võrreldes eelmise aastaga kahekordistus, jõudes 20 000 pudelini, ning me loodame seda kasvu jätkata. Septembris käisid Henkell Freixenet Eesti müügitöötajad motivatsioonireisil Hispaanias Freixeneti mõisas, et näha oma silmaga Cava loomise protsessi, tutvuda veinitehase ja -keldritega, kohtuda sealsete inimestega ja õppida tundma nende traditsioone. Mionetto puhul oli meil aastane leping tuntud Eesti laulja ja suunamudija Grete Paiaga, kes tegutses lepingu alusel Mionetto saadikuna Eestis ja reklaamis brändi oma sotsiaalmeedias, avalikel esinemistel ja igapäevaelus. Selle lepingu ühe osana külastas Grete Paia juulis Mionetto tootmisüksusi Itaalias ning lõi Mionetto brändi, tootmisrajatiste ja viinamarjaistanduste kohta oma arvuka jälgijaskonna jaoks nii harivat kui ka meelelahutuslikku sisu. Henkell Freixenet Eesti jäi selle koostööga igati rahule ja meil on kavas lepingut pikendada.
Henkell Freixenet Eesti jätkas 2023. aastal oma tegevusvõimekuse parandamist. Aasta jooksul vahetasime logistikaosakonnas välja ühe amortiseerunud kaubaveoki ja asendasime laos kaks rikkis kahveltõstukit uutega. Tänu uutele masinatele laabub töö sujuvamalt ja tõhusamalt.
Samuti suurenesid 2023. aastal täisveokites otse tootjatelt tarbijatele tarned, mis ei kasuta meie ladu ja seega ei koorma liiga suurte mahtudega meie ressursse. Lisaks oleme alates 2023. aastast täitnud oma ressurssidega tarnetellimusi Rakvere ja Haapsalu piirkondadesse, mis veelgi vähendab vajadust logistikapartnerite järele ja viib alla muutliku iseloomuga logistikakulud.
Juhtkonnal on hea meel esitleda 2023. aasta tulemusi ning ta tänab Nõukogu usalduse ja igakülgse toetuse eest.
Peamised finantssuhtarvud (eurodes) 2023 2022
Müügitulu (eurodes) 8 396 214 8 028 770
Müügitulu kasv (%) +4,58 +4,53
Puhaskasum (eurodes) 618 414 413 466
Puhaskasumi kasv (%) +49,57 -25,16
Puhasrentaablus (%) 7,37 5,15
Lühiajaliste kohustuste 7,45 6,93 kattekorda (kordades)
ROA (%) 10,42 7,83
ROE (%) 12,03 9,15
Müügitulu kasv (%) =( müügitulu 2023-müügitulu 2022) /müügitulu 2022 x 100
Puhaskasumi kasv (%)= (puhaskasum 2023 -puhaskasum 2022) / puhaskasum 2022 x100
Puhasrentaablus ( %) = (puhaskasum / müügitulu ) x 100
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja (kordades) = käibevara /lühiajalised kohustused
ROA (%) = ( puhaskasum / varad ) x100
ROE (%) = (puhaskasum / omakapital ) x 100
Kommentaarid (0)