ANTSLA TARBIJATE ÜHISTU TÜH hetkeolukord
Juba 1835 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 148 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 45 korda.
Tegevusaruanne 2023
Antsla Tarbijate Ühistu (edaspidi Ühistu), asutatud 1902. a, on üks vanemaid kodumaisel kapitalil tegutsevaid jaekaubandusettevõtteid ja vanim kaubandusega tegelev ühistu. Ettevõtte põhitegevuseks on toidu- ja esmatarbekaupade müük.
Ühistu on tulundusühistu ja Coop Eesti Keskühistu liige. Ettevõtte äritegevus ei ole hooajaline ning selle tegevusega ei kaasne olulisi keskkonna- ja sotsiaalseid mõjusid. Ühistu tegevuspiirkonnaks on Eesti Vabariik, Võru maakond.
Ühistu lõpetas 2023. a 9 629,5 tuh. euro müügitulu juures 8,3 tuh. euro suuruse kasumiga, millest 123,0 tuh. eurot on Coop Pank aktsiakahjum. Müügitulu kasvas võrreldes 2022. aastaga 0,9 % ehk 84,1 tuh. eurot. 2023. a bilansimaht vähenes 178,8 tuh. euro võrra ja oli majandusaasta lõpuks 7 666,2 tuh. eurot. Bilansimahust 69,7% moodustas omakapital summas 5 343,7 tuh. eurot.
2023. a. jooksul osalesid Ühistu töötajad mitmetel erialastel täienduskoolitustel, millest enamus toimus Coop e-koolituste keskkonnas. Koolitusprogrammide põhitähelepanu oli suunatud klienditeeninduse kvaliteedi parandamiseks ja töö- ning toiduohutuse kompetentsuse tõstmiseks ning uute tehnoloogiliste muudatustega toimetulekuks.
Majandusaasta lõpuks oli Ühistul 7 kauplust, sealhulgas 6 toidu-ja esmatarbekauplust (üks kauplus Kuldres, Tsoorus, Varstus ja Mõnistes ning kaks Antslas) ja 1 tööstuskaupade kauplus
Antsla Ehituskeskus. Võrreldes eelneva aastaga jäi kaupluste arv samaks.
Majandusaasta lõpuks oli Ühistul 1364 liiget.
Aastal 2023 olid majanduskeskkonna märksõnadeks inflatsioon, intressimäärade tõus ja sõda
Ukrainas. Majandust mõjutas läbi aasta tugev ja laiapõhjaline hinnatõus. Inflatsioon püsis kõrge, sest hindade tõus kandus kõikidesse majandussektoritesse, kaupadesse ja teenustesse.
Statistikaameti andmetel püsis kogu 2023. aasta vältel Eestis majanduslangus, mis päädis majanduskasvu 3,0% langusega. Aasta peale kokku vähenes eratarbimine 1,5%, enim vähenesid inimeste kulutused muudele kaupadele ja teenustele, kodusisustusele ja vabale ajale. Hinnad kasvasid aga sidele, eluasemele, restoranidele ja hotellidele.
Tarbijahinnad kasvasid 2023. aastal 9,2%, mille põhjustasid peamiselt toidu ja mittealkohoolsete jookide kallinemine. Toidukaupadest kallinesid enim suhkur (42,2 %), kakao (29,9 %), oliivõli (26,6 %) ja kastmed (25,6 %)
Hoolimata tarbijate sissetulekute suurenemisest on reaalpalk kahanenud ja inimeste ostujõud siiski väiksem. Ostukäitumine on tunduvalt hinnatundlikum, reageerides müügi soodustustele, aktiviseerimiskampaaniatele ja tootereklaamidele.
Ühistu investeerimislaenu baasintressimäär 2023. majandusaastal ning aastaaruande koostamise perioodil ei muutunud, püsides lepingu sõlmimise tasemel 2,25%.
Muutunud on laenu EURIBOR - 0,926% tasemelt tõusnud 3,953% tasemele.
Intressimäär kokku oli: - majandusaasta lõpus 6,203% - aastaaruande koostamise perioodil 6,157%
Kommentaarid (0)