RIMI EESTI FOOD AS hetkeolukord
Juba 193 897 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 184 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 300 korda.
Tegevusaruanne 2023
Rimi Eesti Food AS ainuaktsionäriks on Rimi Baltic AB, mis omakorda on Rootsi ettevõtte ICA Gruppen AB ainuomanduses.
Rimi Eesti Food AS tegevusalaks on jaemüük spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus toidukaubad, joogid ja tubakatooted (EMTAK - G4711). Ettevõtte müügitulu 2023. aastal oli 471,1 miljonit eurot, seega oli aastane käibe kasv 6,9%. Ettevõtte äritegevuses esineb teatavaid hooajalisi kõikumisi. Jaekaubandusele iseloomulikult oli esimese kvartali müügitulu ligikaudu 7,0% madalam ja neljanda kvartali müügitulu ligikaudu 5,7% kõrgem kvartalite keskmisest müügitulust.
Statistikaameti andmetel oli jaemüük spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus toidukaubad, joogid ja tubakatooted, Eestis 3,561 miljardit eurot (kasv eelneva aastaga võrreldes 9,5%), seega oli Rimi Eesti Food
AS turuosa 13,2%. Eesti sisemajanduse koguprodukt (SKP) vähenes 2023. aastal 2022. aastaga võrreldes 3,0%. Tarbijahinnaindeks kasvas Eestis 2023. aasta kokkuvõttes 9,2% võrreldes 2022. aastaga.
Statistikaameti veebilehel avaldatud info kohaselt olid tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks 2023.
aastal toidu ja mittealkohoolsete jookidega seotud hinnamuutused, mis kokku andsid kogutõusust ligi kaks viiendikku. Toidukaupadest kallinesid enim suhkur (42,2%), kakao (29,9%), oliivõli (26,6%) ja kastmed (25,6%). Bensiin oli 7,4% ja diislikütus 10,7% odavam.
Ettevõtte jaoks iseloomustas 2023. aastat inflatsioonist tingitud müügikasv, samas jätkus surve sisendhindadele. Samuti jätkus üldise majandusolukorra tõttu klientide hinnatundlikkuse ja -teadlikkuse kasv, millest tingituna käivitati 2023. aastal „Tõenäoliselt parim tavahind turul“ programm ning toodi turule „Rimi Smart“ omamärgitoodete sari.
„Tõenäoliselt parim tavahind turul“ on Rimi soodsate hindade programm, kus on märgitud üle 700 toote, mis on käesoleval hetkel tavahinnaga kõige soodsamad või võrdsed soodsaima hinnaga turul. Programmis osalevate toodete valik on mitmekülgne ning tootenimekirjast leiab kõik, mis on Rimi klientide igapäevases ostukorvis. Samuti on jälgitud, et pakkumine oleks tasakaalus, hõlmates kõike, mida igapäevaelus vaja läheb: alates olulisematest toiduainete kategooriatest – nagu piim, leib, puu- ja juurviljad, liha, kala – kuni hädavajaliku hügieenini, tooteid nagu hambapasta, mähkmed lastele jne.
„Rimi Smart“ kaubamärgi all hakati pakkuma umbes 150 toodet erinevates tooterühmades, mida juba ka järk-järgult Rimi kaupluste lettidel näha on, asendades sellega seniseid „Rimi Basic“ kaubamärgi tooteid.
„Rimi Smarti“ tooteid hakati pakkuma praktiliselt kõigis toidu- ja esmatarbekaupade kategooriates, välja arvatud eritoit, alkohol ja tubakas. Uue kaubamärgi loomisel sooviti pakkuda võimalikult madalaid hindu ja samal ajal säilitada toodete kõrget kvaliteeti. Viimase aasta inflatsioon ning energiahindade ja muude majapidamiskulude tõus on tõstnud Rimi klientide huvi madala hinnaga toodete vastu. Sellega seoses on märkimisväärselt suurenenud huvi ka Rimi omamärgitoodete vastu, sest inimesed hindavad võimalust osta soodsa hinnaga kvaliteetseid tooteid, sealhulgas piima, liha ja erinevaid teraviljatooteid.
2023. aastal jätkas ettevõte olemasolevate kaupluste renoveerimist - kokku renoveeriti 6 kauplust, millest kolmes kaupluses asendati vanad külmaseadmed uute keskkonnasõbralike külmaseadmetega. Samuti viis ettevõte läbi mõned muutused kaupluste võrgustikus. 2023. aastal avati kolm uut kauplust - Niidu
Supermarket Pärnus, Alliku Supermarket Saue vallas ning Luige Supermarket Kiili vallas Harjumaal. Suleti 2 kauplust – Järveotsa Rimi Mini ja Karamelli Ekspress Tallinnas.
Ettevõte opereeris majandusaasta lõpu seisuga 82 kaupluses alljärgnevalt: - 17 Rimi Hüpermarketit - 24 Rimi Supermarketit - 39 Rimi Mini kauplust - 2 Rimi Ekspress kauplust 2023. aastal jätkas ettevõte Rimi e-poe formaadi laienemist ja arendamist, et pakkuda kliendile veelgi laiemat teeninduspiirkonda, sortimenti ning paremat ostukogemust. Samuti jätkas Rimi iseteeninduslahenduste kasutuselevõtuga füüsilistes kauplustes. Aasta jooksul lisati puldikassad 9 kauplusesse ning laiendati jõudsalt kaupade mobiilse skaneerimise teenuse võimaluse kasutamist - aasta lõpu seisuga olid puldikassad saadaval 22 kaupluses ning mobiilset skaneerimist oli võimalik kasutada 62 kaupluses.
Kommentaarid (0)