MAERSK EESTI AS hetkeolukord
Juba 3097 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 7 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,0 punktiga ja kommenteeritud 7 korda.
Tegevusaruanne 2023
Maersk Eesti AS on laevaliini Maersk esindaja Eestis, regionaalse peakontoriga Göteborgis, Rootsis ja kuulub nn.Põhjamaade regiooni koos
Läti, Leedu, Taani, Rootsi, Soome ja Norraga.
Varasemalt iseseisva laevaliinina eksisteerinud Hamburg Süd ja Sealand on integreeritud alates 2023.aastast Maersk’i kaubamärgi alla ning sellega seonduvalt on ka konsolideeritud kogu konteinerpark nimetatud laevaliinidel ühise Maersk nimetaja alla.
Kui 2023.a üldine konteinermahtude trend Eestis näitas ca.9% langust 2022.aastaga võrreldes ja seda pea võrdeliselt nii ekspordi kui impordi osas, siis Maerski ekspordimaht jäi suures plaanis 2022.aasta tasemele, samas kui impordisuunaliste konteinermahtude osas võis Maersk Eesti
AS tõdeda paarikümne protsendilist tõusu. See tähendab, et Maerski konteinerimaht kokkuvõttes liikus 10% kasvusuunas ja seega vastusuunaliselt üldisele turutrendile.
Maerski veomahu kasv tugines 2023.aastal jätkuvalt peamiselt importsuunalisele liikumisele tänu tugevale nõudlusele nende klientide hulgas, kes tegutsevad tarbekaupade segmendis ja seda üsna stabiilselt kogu aasta lõikes suuremate kõikumisteta.
Nagu ka 2022.aastal, võis turul täheldada jätkuvat ekspordisuunaliste mahtude vähenemise trendi, kuigi 2023.aasta teine pool näitas juba paranemise märke. See toetus suuresti langenud mereveotariifidele, mis võimaldasid madala lisandväärtusega ekspordikaupadel taasalustada liikumist nii Kaug-Ida suunal kui ka Põhja-Ameerikasse.
Lisaks jätkuvale sõjale Ukrainas ning sellest tingitud mõjudele tarneahelates ja transiidimahtudes, lisandus aasta lõpus veel teinegi kriisikolle -
Punane meri, mille suuremaid järelmeid on näha alles 2024.aastal, kuid mis jõudsid juba mõjutada otseselt kogu Maersk Eesti AS poolt käideldavat kaubavoogu. Kuna mainitud kriisikolle sai alguse alles 2023.aasta viimasel kuul, siis ei jõudnud sealsed sündmused 2023.aasta kogupilt muuta, kuid jooksval aastal saavad laevatusgraafikud, kaubavood ning tarneajad sellest kindlasti mõjutatud.
Maersk Eesti AS 2023.a importmahtude kasv aitas kindlasti leevendada tühjade konteinerite põuda Eestis, mis on siinsele turule järjest omasem viimastel aastatel, kuid sellele vaatamata tuleb ekpordivoo rahuldamiseks endiselt kanda laevaliinidel, s.h. Maerskil lisakulusid seoses tühjade konteinerite sissepositsioneerimisega Euroopa baassadamatest Eestist väljaviidava kauba jaoks.
Maersk Eesti AS 2023. aasta strateegia olulisteks tegevussuundadeks olid tarnekvaliteedi kasumlikkuse hoidmine ning parandamine nii impordi-, transiidi- kui ka ekspordivoogude osas. Samuti laevade täituvuse kindlustamine kõikides suuremates kontinentidevahelistes merekonteinervedudes. Täiendavalt kindlustas Maersk laienenud tegevuspinda erinevate transporditeenuste pakkumisel, nagu näiteks maismaa eel- ja järelveod merekonteinerites kaupadele, tollivormistused, lisakindlustuskatte võimaldamist, ladustamisvõimalusi jne.
Eesmärgiks on laiapõhjalisem veoteenuste pakkumine Maersk Eesti AS´i poolt ning selle läbi kliendirahulolu parendamine nii olemasolevate kui ka uue laiema spektri veoteenuste osas.
Keskendume koostööle jätkusuutliku ja finantsdistsipliinist kinni pidava klientuuriga ning kasumit tootvate toodete ja teenuste prioritiseerimisele.
Maersk Eesti AS personali koosseis kasvas 2023. a ühe töötaja võrra 8-lt 9-le.
2023. aastal teenindas Maersk Muuga sadamat regulaarselt ja iganädalase feeder-laevaga Bremerhaveni sadama kaudu Saksamaal.
Peamised finantsnäitajad ja -suhtarvud 2023 2022
Müügitulu 724 694 682 697
Müügitulu muutus 6,2% 6,1%
Puhaskasum 32 876 15 616
Puhasrentablus 4,5% 2,3%
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja 2,4 2,2
ROA 9,1% 4,3%
ROE 14,6% 8,1%
Suhtarvude arvutamisel kasutatud valemid:
Kommentaarid (0)