KAROTRANS AS hetkeolukord
Juba 3571 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 97 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,5 punktiga ja kommenteeritud 7 korda.
Tegevusaruanne 2023
Sissejuhatus
Ettevõtte põhitegevusalaks on transporditeenuse osutamine, millest suurima osakaalu moodustab ümarpuiduvedu ja väiksemal määral rahvusvahelised kaubaveod.
Aruandeaastal tegi AS-i KaroTrans all keskmiselt tööd 17 oma metsaveoautot ja teisest poolaastast lisandus keskmiselt 10 allvedaja veokit. Euroopavedudel sõitis 5 kaubavedude autorongi.
Majanduskeskkond ja tegevuse hooajalisus
Ümarpuidu transporditurgu mõjutab kohalike saeveskite, pelletitootjate, elektri- ja soojusjaamade ning Skandinaavia paberivabrikute nõudlus ümarpuidu järele. Üha enam on nii Euroopas kui ka kohalikul tasandil ümarpuidu transporditurgu mõjutamas kliima- ja metsanduspoliitika, mis on suunatud raiemahtude vähendamisele. MTÜ Eesti Erametsaliidu andmetel langesid aastase võrdluses palgi hinnad 12-20 % ning paberipuu hinnad 25-45 %. Ümarpuiduvedude teenusehind on seotud kütusehinna muutusega, seega kõrge kütusehind tõstab automaatselt veohinda ja vastupidi. Aastases võrdluses kütusehind langes mõnevõrra. Metsaveokite ühikupõhised majandustulemused olid eelnevast lähtuvalt tagasihoidlikumad võrreldes eelmise aastaga.
Teisel poolaastal sõlmiti uus RMK veoleping, perioodiga viis aastat, mille maht on ligi 18 % kogu
RMK vedude mahust. Lisaks sõlmis ettevõte pikaajalise veolepingu Valga Puu OÜ ja Voore Mets
OÜ-ga kogu nende ümarpuidu vedude kohta perioodiga viis aastat. Eelnevalt kirjeldatud lepingute aastane veomaht on ca 900 tuhat tihumeetrit. Seoses käesolevate lepingutega palgati juurde kaks metsavedude logistikut.
Rahvusvaheliste kaubavedude turgu mõjutab valdavalt nõudluse ja pakkumise vahekord. Talve- ning suveperioodil on kaubavood väiksemad ja veomasinate hulk ületab nõudlust ning kevadel ja sügisperioodil on üldiselt vastupidi. Veohinnad on korrelatsioonis nõudluse-pakkumise vahekorrast, mis omakorda on sõltuvuses üldisest majanduse olukorrast. Statistikaameti andmetele vähenes Eesti majandusemaht 2023. aastal 3 %, Euroalal oli halvem tulemus vaid
Iirimaal – 3,2 %. Statistikaameti andmetele vähenesid 2023. aastal Eesti eksport ja import vastavalt 16,3 % ja 16,8 %. Eelnevale lisaks oli Eesti inflatsioon jätkuvalt väga kõrge 9,2 % ning 6-kuu euribor tõusis ligi 4 %-ni. Kõik eelnev tingis vedude vähenemise, veohindade languse ning turult hakkas lahkuma ka väiksemaid vedajaid, tõenäoliselt jätkub sama tendents ka 2024. aastal.
Euroopasuunaliste veokite ühikupõhised majandustulemused olid eelnevast johtuvalt nõrgemad võrreldes eelmise aastaga.
Ettevõtte tegevuskeskkond on hooajaline eelkõige ümarpuiduvedudel, vähem rahvusvahelisel kaubaveol.
Investeeringud
Aruandeaastal investeeriti materiaalsesse põhivarasse seoses uute lepingumahtudega ajalooliselt suurim summa, ligikaudu 2,77 miljonit eurot.
Nõukogu, juhatus, töötajad
Ettevõtte nõukogu on 3-liikmeline, nõukogu esimehe tasud koos maksudega olid 40,6 tuhat eurot, teistele nõukogu liikmetele tasusid ei makstud. Ettevõtte juhatus oli aruandeaastal 2-liikmeline.
Juhatuse liikmete tasud koos maksudega olid 142 tuhat eurot. Nõukogu võib juhatuse liikmetega lepingu lõpetada olenemata põhjustest igal ajal. Nõukogu ja juhatuse liikmetele nendega lepingu lõpetamise korral hüvitist ei maksta. AS KaroTrans andis majandusaastal keskmiselt tööd 48-le põhikohaga töötajale. Aruandeaastal moodustasid ettevõtte tööjõukulud koos sotsiaalmaksudega 1,98 miljonit eurot, mis on 9,1 % enam kui eelmisel aastal, kuid taandatuna inimeste arvu peale on see sisuliselt sama kui aastal 2022.
Kommentaarid (0)