AUTO 100 AS hetkeolukord
Juba 11 197 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 189 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,7 punktiga ja kommenteeritud 414 korda.
Tegevusaruanne 2023
Aastal 2005 Tallinnas tegevust alustanud Auto 100 AS peamiseks tegevusalaks on Škoda sõidukite müügi ja hoolduse korraldamine Eestis, Läti
Vabariigis, ning alates 01.01.2023 ka Leedu Vabariigis. Auto 100 AS on Tšehhi Vabariigis asuva Škoda sõidukite tootja Škoda Auto a.s. kui ka alates juulist 2012 Porsche AG ainuke otsepartner Eesti Vabariigis.
Lisaks Škoda sõidukitele müüs ettevõte kuni jagunemiseni Lamborghini ning Bentley sõidukeid ning korraldas lisaks müügile ka garantiiremonti ja teenindamist.
Äriühing jagunes 2023. aastal. Jagunemisel osalesid Auto 100 Premium OÜ (registrikood 16740742) ja Priton Invest OÜ (registrikood: 14204551), Aktsiaselts Auto 100 (registrikood: 11127264). Aktsiaselts Auto 100 on jagunevaks ühinguks ja Priton Invest OÜ ning Auto100
Premium OÜ on omandavateks ühinguteks. Jagunemine toimus eraldumise teel, seega andis aktsiaselts Auto 100 osa oma varast üle Priton
Invest OÜ-le ning Auto 100 Premium OÜ-le. Ärinimesid jagunemisel ei muudetud. Jagunemine kanti äriregistrisse 18.08.2023.
Peale jagunemist keskendub ettevõtte Škoda ja Porsche sõidukite maaletoomisele ja viimaste esindamisele regioonis ning edasimüüjate võrgu arendamisele. Alates jagunemisest Lamborghini ja Bentley markide osas ettevõte jaeturul enam ei osale ning see tegevus liikus Auto 100
Premium OÜ alla.
Suurima osa müügikäibest moodustas 2023. aastal uute Škodade müük jaemüügivõrgule (74%), millele järgnevad Porsche uute ning kasutatud sõidukite müük (10%) ning uute Bentley ja Lamborghini sõidukite müük (5,5%) ja eelpool toodud markidega seotud järelteeninduse müük ning teenused.
Auto 100 AS koos oma diileritega (Auto 100 Tallinn AS uue nimega Rohe Auto AS Tallinnas, Moller Auto Pärnu OÜ Pärnus, Aasta Auto AS
Tartus, Moller Auto Viru OÜ Jõhvis, Folk Auto OÜ Viljandis, SKO Motors OÜ Harjumaal, Warma Auto OÜ Saaremaal ning Kindle OÜ Rakveres) loovutasid aastal 2023 kokku 3359 (2022. aastal 2768) uut Škoda sõiduautot (allikas mnt.ee). Škoda sõiduautode turuosaks saavutati
Maanteeameti statistika andmetel 14,6% (2022. aastal 13,5%), millega Škoda oli Eesti M1 kategooria sõidukite kogutabelis teisel kohal, nii nagu ka eelnevatel aastatel. Enimloovutatud Škoda mudel Eestis oli jätkuvalt Škoda Octavia 1016 autoga, millele järgnesid Kodiaq 738 ning Kamiq 411 ühikuga.
Alates juulist 2016 on ettevõte ainuke Škoda Auto a.s. otsepartner ja maaletooja Läti Vabariigis, alustades ka seal järkjärgulist edasimüüjate võrgu ülesehitust, mille plaanitud I etapp sai 2021. aasta lõpuks ellu viidud ning 2023 jätkati strateegilise plaani teise osaga. Sealseks tegevuseks kasutab ettevõte filiaali. Aasta 2023 lõpuks tegutses ettevõttel seal viis edasimüüjat, läbi kelle realiseeriti Läti turule 2668 (2022.
aastal 1932) Škoda sõidukit. 2023. aastal saavutati turuosaks 14,4%, mis kasvas oluliselt võrreldes 2022 tulemusega 11,5%. Markide järjestuses tõusis aasta kokkuvõttes Škoda teisele kohale, liikudes koha võrra üles võrreldes 2022. aastaga. Enimmüüdud Škoda mudel oli
Octavia (allikas balticautoresearch.com).
2023. aasta jaanuarist sisenes ettevõte maaletoojana Leedu Vabariigi turule. Läbi Leedu operatsioonideks loodud ettevõte filiaali Vilniuses ning seitsme edasimüüja turustati 2023. aastal 3563 uut sõiduautot, millega saavutati turuosaks 12,9% ning markidest saavutati turul teine positsioon.
2022 aastal loovutati Leedus 1866 uut Škoda sõidukit, millega saavutati 7,3% turuosa (allikas balticautoresearch.com). Enimmüüdud mudeliks 2023 oli Škoda Octavia 1097 sõidukiga.
Baltikumis jätkab ettevõte edasimüüjate võrgu laiendamist ning 2024 lisandub konkurentsivõime tugevdamiseks igas riigis vähemalt üks edasimüüja, millega viiakse brandi edasimüüjate ning teeninduste võrgu katvus reginoonis üheks parimaks turul, mis toetab oluliselt ka kõikide uute mudelite turuletoomist alates 2024 kevadest. Vahemikus 2024-2025 uueneb 90% kogu pakutavast mudelivalikust, muuhulgas senised enimmüüdud mudelid nagu Octavia ja Kodiaq.
Porsche uusi sõidukeid loovutati Eestis 2023. aastal 277 (2022. aastal 247) ühikut, Lamborghini sõidukeid 43 (2022. aastal 34) ja Bentley marki 40 (2022. aastal 27) ühikut. Premium sõidukite turg on olnud pandeemia järgselt stabiilsem kui tavamarkidel ning turgu laiemalt mõjutavad tegurid nagu majadunduskeskkonna üldine madalseis, kõrge raha hind ning kahanev ostujõud, ei omanud tervikuna olulist mõju müügile.
Premium markide puhul on ka teatud mudelite tellimis- ning ostutsükkel pikem, mistõttu müüginumbrid võrreldes vahetu nõudlusega ei kajasta teatuid osas turu tegelikku olukorda ja nõudlust.
Kui Covid 19 pandeemia järelmõjud mõjutasid 2022. aastal oluliselt kogu uute autode müügiga seotud tarneid ning müügiahelat, mis ei võimaldanud müügis täita aastale pandud mahtude eesmärke, siis 2023 tõi selles osas paranemise ning enamik tarneid said lõppkliendile loovutatud ning taastus tavapärane müügi- ja tootmistsükkel. Siiski võis täheldada nõudluse langust seoses inflatsiooni ja ostujõu langusega.
Kõrge Euribor mõjutab endiselt tarbijate käitumist, otsuseid ning nõudlust nii uute kui kasutatud autode sektoris. Lisaks paigutas arvestatav hulk tarbijaid vabu vahendeid tähtajalistele hoiustele ning seetõttu oli suures mahus ostujõuliste klientide raha turult eemal.
Aastal 2024 prognoosime olukorra jätkuvat paranemist tootmises, kuid riskid seoses inflatsiooniga nii meie koduturul kui maailmas, lisaks endiselt keeruline olukord julgeolekus, endiselt kallid finantseerimisvõimalused ja vähene tarbijate kindlustunne ei luba autoturu kasvu prognoosida. Nõudlus on jätkuvalt madal ning ka Eesti valitsuse automaksu plaan ei ole toonud kaasa olulist tarbijate aktiivsust. Riskidena lisandub määramatus valitsuse otsuste osas kogu maksupoliitika ning majanduskeskkona osas, mis samuti mõjutavad tarbijate otsuseid suuremate ostude puhul. Automaksu osas ei ole valitsus avalikustanud ühtegi mõjuanalüüsi ja meie hinnangul tehakse maksu kiirustades ning tervikuna on mõju kogu sektorile vähemalt ajutiselt olulise negatiivse mõjuga.
Kommentaarid (0)