VESTMINT PRO OÜ: Tee oma veebileht kliendisõbralikuks ja skoori!
Praeguses turuolukorras on laitmatult toimiv ja kliendisõbralik veebileht võimsaimaks tööriistaks teenuste ja toodete turundamisel. Sinu veebileht on müügimees, kes tegutseb ööpäevaringselt ja asukohast sõltumatult. Digimaailm on hoos ning see paneb pakkujaid aina enam tähelepanu pöörama oma veebilehe kasutajasõbralikkusele. Kui aga eelarve on kokku kuivanud ning programmeerimisalased teadmised piiratud, siis anname Sulle mõned head näpunäited, mida silmas pidada, et oma veebileht paremaks muuta.
ÕHULISUS on hea disaini jaoks hädavajalik – see muudab sisu hõlpsamalt hoomatavaks ning tekstid paremini loetavaks. See võimaldab kõige olulisema info või elemendi esile kerkivuse. Uuringud on näidanud, et teksti ja pealkirju ümbritsev tühi ruum suurendab kasutaja tähelepanu ligi 20%. Nagu kõikides asjades on ka siin oluline ära tabada see maitsekas piir, et mitte jätta asjatult palju tühja ruumi ning kasutada ruumi optimaalselt ja kasulikult. Mugavalt!
KIIRUS iseloomustab meie tänast elu hästi. Kasutajasõbralikkust silmas pidades on Sinu veebilehe laadimiskiirus üks peamisi asju, mis võib pettumust tekitada. Kui Sinu veebileht on liialt aeglane, siis kasutaja loobub ning asub alternatiivset pakkujat otsima. Uuringud näitavad korrelatsiooni veebilehe laadimiskiiruse ja tarbija põrkemäära vahel – 5 sekundit lehe laadimisaega suurendab põrkemäära 20%!
Mida selle teadmisega nüüd teha? Kontrolli oma veebilehe kiirust näiteks selle tasuta tööriistaga, mida pakub Google. Ja esimene samm oma veebilehe kiirendamiseks on üle kontrollida kõik kasutuses olevad pildifailid. Kui need on liiga mahukad ja Photoshop pole käe pärast, siis saad pilte optimeerida siin.
ÜLESKUTSED (CTA) peavad olema silmatorkavad ja selged. Mõtle läbi see tabav märksõna, mis kutsub veebi külastajat soovitud tegevusele. Märksõna peab olema julge, asjakohane ja soovitud tegevusele orienteeritud.
Nuppude loomisel mõtle hoolega ka nende disainile – see peaks toetama veebilehe üldist visuaali, olema silmatorkav aga samas ei tohiks muutuda labaseks. Tasub mõelda ka värvipsühholoogiale, kuna erinevad värvid kutsuvad esile erinevaid sõnumeid.
HÜPERLINGID on kõigi eelduste kohaselt silmatorkavad ning eristatavad muust tekstist. Muul juhul lihtsalt kasutaja ei märka neid ning Sinu poolt soovitud tegevus jääb tegemata. Uuringud näitavad, et allajoonitud ning toonitud tekst suurendab kasutaja tähelepanu ning annab teada, et tegemist on lingiga. Tavakasutaja jaoks on siiski omane tunnistada lingiks vana head sinist, allajoonitud teksti.
PILDIKEEL on kutsuv. Ilma asjata pole tuntud väljend: “Sööb silmadega”. Oma toote või teenuse toetamiseks on mõistlik kasutada kvaliteetseid ja asjakohaseid fotosid. Aga nagu kombeks, siis head asjad ei tule lihtsalt – nii ka siin… Püüa vältida pildipanga piltide kasutamist, sest sarnased pildid võivad olla laialdaselt kasutusel – hullemal juhul Sinu konkurendi veebilehel. Võimalusel kutsu fotograaf ning tehke koos professionaalsed ja eristuvad pildid, mis ilmestavad Sinu ettevõtte olemust ja väärtusi. Erilist usaldust tekitavad fotod Sinu kollektiivist – päris inimestest oma ilus ja võlus. Kas pole?
PEALKIRJAD ja sisutekstid peaksid kasutajale pakkuma seda, mida nad Sinu veebilehelt otsivad. On äärmiselt oluline, et pealkirjas peituksid need märksõnad, mis meelitaksid õiget sihtgruppi. Ka otsingumootorite seisukohast on pealkirjadel suur tähtsus, kuna annavad pealkirjale suurema olulisuse, kui sisutekstidele.
ÜHTNE VÄLIMUS loob terviku Sinu veebilehe sisu ja kasutaja taju vahel. Pane tähele, et vahelehtede pealkirjad, CTA-nupud ja sisutekstid oleksid sarnaselt disainitud. Iga vaheleht peab viitama Sinu brändile ning moodustama ühtekokku tervikliku ilme.
404-VEATEADE ehmatab meid kõiki aga uuringud näitavad, et kliendid suhtuvad nendesse eriti halvasti, kuna kulutab asjata aega. Siin tekib 50:60 olukord, kas klient viitsib hakata Sinu kodulehel ekslema, et soovitut leida või loobub ta koheselt. Seetõttu veendu, et kõik lingid ja CTA-nupud suunaksid kasutaja õigesse kohta. 404-veateateid oma veebilehel saad kiirelt ja põhjalikult kontrollida näiteks siin. Siiski tasub seadistada ka oma 404-veateate leht nii, et kasutajal on võimalus hõlpsalt tagasi esilehele suunduda.
Ole mobiilisõbralik!
Kliendid tabavad Sind hoolimata asukohast ja kellaajast, mis tähendab, et ka Sinu veebileht peab olema võimalikult mobiilne. Veendu, et Sinu veebileht on erinevatest seadmetest hõlpsalt navigeeritav. Kui Sa ei ole kindel, kuidas Sinu veebileht erinevates seadmetes kuvab, siis anname Sulle hea tööriista selle kontrollimiseks.
Kommentaarid (0)