Rohkema info nägemiseks:

EDELARAUDTEE AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Ärimeedialehel külastusi - 2279; jälgijaid - 91. Arvustusi - 1; Artikleid 1+ "Kirjuta EDELARAUDTEE AS kohta arvamuslugu!"

EDELARAUDTEE AS hetkeolukord

Juba 2279 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 91 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,4 punktiga ja kommenteeritud 144 korda.

Tegevusaruanne 2023

Edelaraudtee AS asutati 2001. aastal. Ettevõtte põhitegevusalaks on raudteeinfrastruktuuri majandamine.

Edelaraudtee AS hooldada ja majandada on Tallinn-Viljandi ja Lelle-Pärnu raudteelõigud koos side- ja energeetikasüsteemidega ning jaamahooned ja peatuspunktid nendel raudteelõikudel. Ettevõttel on olemas kogu selleks tegevuseks vajaminev oskusteave ja tegevuslitsentsid. Aruandeaasta lõpus oli Ettevõttele kuuluvate rööbasteede kogupikkus 259 km, millest 224 km moodustavad peateed ja 35 km jaamateed.

Vastavalt Eesti Vabariigi raamatupidamise seaduses §29 sätestatust on Edelaraudtee aktsiaselts vabastatud konsolideerimisgrupi majandusaasta aruande koostamisest, kuna tema aktsiatega esindatud häältest 100% kuulub Eestis registreeritud konsolideerivale üksusele

Moonrider OÜ, kes on kohustatud koostama ning avalikustama konsolideerimisgrupi majandusaasta aruande.

Aruandeaastal jätkus ettevõttes tavapärane majandustegevus.

Tegevuse hooajalisus ettevõtte müügitulusid olulisel määral ei mõjuta, kuna peamine infrastruktuuriteenuste kasutaja – avaliku reisijateveo teenuse osutaja Eesti Liinirongid AS opereerib infrastruktuuril kuude lõikes stabiilselt. Samas infrastruktuuri remondi- ja hooldustööd on selgelt hooajalise iseloomuga, kuna talveperioodil ei ole ilmastikust tingituna võimalik teostada suuremaid raudteerajatiste remonditöid. Nimetatud asjaolu tingib suurenenud sisseostetavate remonditeenuste ja materiaalsete ressursside vajaduse suveperioodil.

Seadusandlusest tulenevad muudatused ettevõtte majandustulemustele aruandeperioodil olulist mõju ei avaldanud.

Vene-Ukraina sõja mõjul on kallinenud raudteeremondimaterjalid ja -seadmed ning mõnevõrra halvenenud nende kättesaadavus turul, mis suurendab teostatavate investeeringute maksumust ja mõningal juhul ka ajalist kestust.

Ettevõte on seadnud eesmärgiks arendada äritegevust keskkonna- ja ressursisäästlikult, täita Eesti Vabariigi seadusandlikes aktides kehtestatud keskkonnakaitsenõudeid, vähendada heitmete ja saasteainete sattumist keskkonda, hoida ära keskkonna avariilist saastamist.

Ettevõte omab jäätmekäitlusluba, mis võimaldab oma jõududega käidelda vanu raudteeliipreid sobivaks küttematerjaliks puiduküttekatlamajades põletamiseks. Keskkonnaalase tegevuse plaanipäraseks korraldamiseks on juurutatud keskkonnajuhtimis- ja auditeerimissüsteem EMAS.

Kaitsmaks ettevõtte infosüsteeme ja neis töödeldavaid andmeid juurutati aruandeaastal ettevõttes infoturbe poliitika ja infosüsteemide kasutamise reeglistik vastavuses standardiga ISO 27001, mille asjakohasust kinnitas Bureau Veritas Eesti OÜ poolt läbiviidud sertifitseerimisaudit.

Majandustegevusega seonduvatest riskidest realiseerus aruandeaastal EURIBOR'i märkimisväärne tõus, mille tulemusena suurenesid olulisel määral intressikulud pangalaenudelt. Ka uuel perioodil ei ole intressikulu olulist vähenemist oodata.

Etttevõtte müügitulud olid aruandeaastal 11 482 tuhat eurot (2022: 9 413 tuhat eurot), millest 10 949 tuhat eurot (2022: 9 135 tuhat eurot) moodustas infrastruktuuri kasutustasu reisijate- ja kaubaveo operaatoritele, vanametalli müük 360 tuhat eurot (2022: 137 tuhat eurot) ning 173 tuhat eurot (2022: 141 tuhat eurot) muud müügitulud. Tulu sihtfinantseerimisest laekus 10 166 tuhat eurot (2022: 6 tuhat eurot).

Aruandeaasta jooksul investeeriti raudteeinfrastruktuuri kokku 17 347 tuhat eurot (2022: 9 835 tuhat eurot). Erinevate raudteelõikude rööbasteede remonti teostati 13 928 tuhat eurot (2022: 6 935 tuhat eurot), mitmesugustesse raudteeside- ja automaatikaseadmetesse investeeriti 2 577 tuhat eurot (2022: 1 960 tuhat) eurot, ehitati välja Tallinn-Väike, Liiva ja Kohila jaamade pöörangukütteseadmed maksumusega 462 tuhat eurot . Muud investeeringud raudteeinfrastruktuuri ning muude seadmete soetused moodustasid 380 tuhat (2022:459 tuhat) eurot. Investeeringutest 13 928 tuhat eurot moodustas Rapla-Lelle raudteelõigu rekonstrueerimine, mida finantseeriti 12 853 tuhande euro ulatuses Euroopa Ühtekuuluvusfondi ja riikliku kaasfinantseerimise vahenditest.

Järgmisel aruandeaastal on kavandatud investeerida raudteeinfrastruktuuri arendamisse ligikaudu 12 miljonit eurot, millest 9,5 miljonit eurot moodustab Rapla-Lelle raudteelõigu rekonstrueerimisprojekti lõpetamine.

Seisuga 31.12.2023 ületavad ettevõtte lühiajalised kohustused käibevara 5,16 miljoni euro võrra (2022: 4,24 mln.). Edelaraudtee AS käibekapital on negatiivne peamiselt kohustustest seotud osapooltele, millest 3,06 miljnit eurot finantseeritakse Rapla-Lelle raudteelõigu rekonstrueerimisprojekti sihtfinantseerimise vahenditest ning intressivõlgade osas peetakse läbirääkimisi tasumise tähtaja pikendamise üle.

Aasta 2023 2022

Puhaskasumi marginaal¹ 28% -29%

Omakapitali määr² 69% 69%

EBITDA määr3 138% 47%

Lühiajaliste kohustuste kattekordaja4 4,99 2,88

Finantssuhtarvude arvutamise metoodika: ¹ Puhaskasumi marginaal – puhaskasum/ (müügitulu+ muu äritulu) *100% ²Omakapitali määr – omakapital/koguaktiva *100% 3EBITDA määr - (ärikasum miinus kulum)/ müügitulu * 100% 4Lühiajaliste kohustuste kattekordaja – lühiajalised kohustused/käibevara

EDELARAUDTEE AS kontaktid

Koostööpartnerid

Ettevõtte suurimad koostööpartnerid

EE- Eesti

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.