VILJANDIMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUS MTÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
VILJANDIMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUS MTÜ hetkeolukord
Juba 137 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding aga tema tegevusi ei jälgi ükski kasutaja. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
MTÜ Viljandimaa Ühistranspordikeskus (ÜTK) on registreeritud 31.10.2017 ja alustas majandustegevust 1. jaanuarist 2018.
ÜTK eesmärgiks on sõitjate veo korraldamine Viljandi maakonnas ja liikmete ühiste huvide esindamine.
Viljandi Maavalitsuse likvideerimisel andis Transpordiamet (endine Maanteeamet) ühistranspordikeskusele halduslepinguga üle kõik kehtivad
Viljandi maakonna avaliku liiniveo teenindamise lepingud. 2023. aastal liikus ühistranspordi korraldamine Transpordiametist Regionaal- ja
Põllumajandusministeeriumi, mis tõi kaasa halduslepingu muudatuse.
Alates 01.07.2018 kehtib Viljandimaal avaliku liiniveo teenindamise leping (ATL), mille alusel toimub avalik liinivedu maakonnas. Kõikidel
Viljandimaa avaliku liiniveo bussiliinidel oli bussipileti hinnaks oli 2023. aastal 0 eurot. Sõiduõiguse annab sõidu alustamisel valideeritud (registreeritud) ühiskaart. Teenuse osutaja on AS ATKO Bussiliinid ja ATL kehtib 8 aastat, ehk 2026. aasta 30. juunini.
Alates 01.01.2022 korraldab liinil nr 267 Karksi-Nuia - Mõisaküla - Kilingi-Nõmme - Pärnu bussiliini vedu Estonian Lines OÜ. Leping kehtib 2 aastat.
Alates 30.06.2022 korraldab liini 372 Viljandi – Abja-Paluoja – Mõisaküla – Kilingi-Nõmme – Pärnu bussiliini vedu AS GoBus. Leping kehtib 2 aastat.
Liinidel 267 ja 372 ei ole reisimine tasuta, vaid on kehtestatud piletitele hinnad.
2023. aasta kulud
Viljandi maakonna avaliku liiniveo kogumaht 2023. aastal oli 3231771 km ja riigieelarvest maksti toetust 4098040 €.
ÜTK ülalpidamiskulud olid kokku 92473 €, sellest katsid riigieelarve vahendid 74000 € ja kohalike omavalitsuste vahendid 18473 €.
Suhtarvud 31.12.2023 31.12.2022
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja 1,19 1,14 (käibevara/lühiajalised kohustused)
Eesmärgid 2024. aastal 2024. aastal jätkub sõitjate veo korraldamine avaliku liiniveo lepingute alusel. Liiniveomahuks on planeeritud 3253080 kilomeetrit.
2024. aastal minnakse üle osaliselt tasulisele transpordile, mis toob kaasa reisijatele uue olukorra. Uue süsteemiga harjumine võtab aega.
2026. aasta juunis lõpeb avaliku liiniveo leping AS Atko Bussiliinidega. 2024. aasta IV kvartalis on plaanis kuulutada välja uus riigihange Viljandi maakonna avalikuks liiniveoks.
Riskid
MTÜ tegevus sõltub riigi ja- ja kohalike omavalitsuste toetustest ning laekuvast piletitulust.
2023. aastal jätkus sisendhinnade tõus. 2024. aastast on käibemaks 22 % ja suurenevad aktsiisid. See mõjutab liinikilomeetri hinda. Väga keeruline on hinnata mis toimub maailmamajanduses 2024. aastal.
Oluline on vältida olukordi, kus majanduslikult rasketel aegadel tekib surve ühistranspordi eelarve kärbeteks, mis kahjustab kindlasti kogu teenuse pakkumist ja kvaliteeti.
COVID-19 tõi kaasa inimeste liikumises muudatuse, pärast piiranguid bussiga reisijate arv küll suurenes, kuid pandeemia eelsete perioodide reisijate arvudeni see ei küündi.
Juhtkond on riske kriitiliselt hinnanud ja hindab ühingu tegevuse jätkuvaks.
VILJANDIMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUS MTÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?