RAADIOREKLAAMI OÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
RAADIOREKLAAMI OÜ hetkeolukord
Juba 2822 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 13 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,7 punktiga ja kommenteeritud 2 korda.
Tegevusaruanne 2023
Sissejuhatus: Raadioreklaami OÜ põhitegevusalaks on raadioprogrammide tootmine ja sisu loomine muusikaportaalile Sky.ee ning raadiojaamade reklaamiaja ja portaali reklaamipindade müük reklaamiklientidele ja meediaagentuuridele. Toodame, tõlgime ning helindame eesti- ja venekeelseid reklaamtekste kõigi audioväljundite tarvis. Raadioreklaami portfooliosse kuuluvad raadiojaamad Sky Plus, Retro FM, Rock
FM, Kiss FM (endine NRJ), Super Raadio (endine Russkoje Raadio), SKY Raadio ja suures valikus veebijaamasid.
Meediaturg: Kantar Emori andmetel oli Eesti meediareklaamituru kasvuks aastal 2023 7,6% ning ning kogu turg saavutas 106 miljoni eurose taseme. Eelneva aastaga võrreldes olid 2023. aastal plusspoolel meediatüüpidest välireklaam (Riigikogu valimised), raadio- ning telereklaam, ka internet. Ajakirjad ja ajalehed jätkuvalt languses. Raadio reklaamiturg kasvas 2023.aastal 8,9%. Raadioreklaami OÜ käive kasvas võrreldes 2022.aastaga 3,6% sh raadioreklaami müük 4,6%.
Müügikäive: Ettevõtte 2023. aasta käive oli 4 773 205 eurot (2022. aastal 4 684 294 eurot). Ka raadioreklaamile oli Riigikogu valimiskampaania positiivse mõjuga, eelkõige I kvartalis. Sõda Ukrainas kahandas järsult venekeelsele auditooriumile suunatud raadiojaamade kuulamist, mis asendus uudistele orienteeritud kanalite ja suhtevõrgustikega. Võrreldes eelneva aastaga ja vaatamata suurele konkurentsile õnnestus keskmist hinda hoida, eritoodete ja raadiomängude mahtu ja taset kasvatada. Alustasime koostööd Northstar Media OÜ-ga Relax FM reklaamiaja müügis.
Reklaamitäituvusele aitasid oluliselt kaasa meie raadiojaamade tugevad raadioreitingud nii eesti- kui venekeelses segmendis, eelkõige vanuserühmas 20-59. 2024 eesmärk on veel tugevdada otsemüügi meeskonna mehitatust ja tulemuslikkust.
Tooted ja tootearendus: Raadioturul tegid hea tulemuse kõik grupi raadiojaamad ning üks grupi raadiojaam tegi läbi põhjaliku uuenduskuuri.
Uuemale muusikale suunatud NRJ asendus väga eristuva uue formaadiga Kiss FM-ga, mis on mõeldud elu mitmekesisuse võimendamisele ja suunatud LGBT sihtrühmale, seksuaal-ja soovähemusele.
Raadioreklaami OÜ oli kuue raadiojaamaga jätkuvalt juhtiv raadiogrupp 20-59 aastaste raadiokuulajate hulgas, mis on ühtlasi kõige väärtuslikumaks sihtrühmaks reklaamiklientidele. Selles vanuserühmas oli Raadioreklaami raadiojaamade osakaal kuulamisaja alusel Kantar
Emor 2023 II poolaasta raadiouuringus 37% (Duo Media Networks 34% ja TV3 Grupp 15%). Venekeelses auditooriumis moodustas
Raadioreklaami osakaal 42% (Duo Media Networks 30% ja TV3 Grupp 10%). Vanuserühmas 12-74 jäi Raadioreklaami osakaal kuulamisaja järgi muutumatuks võrreldes eelneva aastaga (31%).
Raadioreklaami OÜ on erinevates majanduskeskkondades suutnud oma tegevuse hoida jätkusuutlikuna. Nimetatud võimekuse tagab hästi positsioneeritud raadiojaamade tervikkogum – kui kuulaja tähelepanu liigub ühelt muusikaformaadilt teisele, siis oleme suutnud seda kompenseerida alternatiivses muusikaformaadis raadiojaamadega. Näiteks viimasel kolmel aastal on märgatavalt kasvanud huvi retro- ja rokkmuusika suunal, seda peamiselt noorema popmuusika jaamade arvelt. Muusikaeelistuses saab välja tuua vanemate lugude esiletõusu nooremas generatsioonis, mida toetavad paljuski sotsmeedia ja osaliselt ka filmitööstus. Need mõjurid on pannud ka raadiotegijaid oma muusikavalikuid üle vaatama.
Rock FM on raadioturul pikema trendina ainus, mille kuulajaskond reaalselt kasvab, Retro FM on heas stabiilsuses esindatud top4 jaamade hulgas ja nr 1 Tallinnas/Harjumaal. Täna plahvatuslikule internetis muusika kuulamise osakaalu kasvule on turul veidi positsiooni kaotanud Sky
Plus, langedes 2. positsioonile vanemale sihtrühmale suunatud Raadio Elmar järel. Venekeelses segmendis on juhtiv positsioon raadiojaamal
Sky Raadio.
Ettevõtte oluliseks tugevuseks võrreldes teiste raadiojaamadega on edukad sponsorprojektid, raadiomängud ja erilahendused eetris. Edukalt jätkus sotsiaalmeedia monetiseerimise projekt, millest kasvas ettevõtte jaoks täiendav tuluallikas.
Personal: Ettevõttes töötas 2023 detsembri seisuga 56 töötajat. Aasta jooksul arvestati töötajatele töötasusid 1 526 116 eurot. Juhatuse liikmele 2023.aastal tasusid ei makstud.
Investeeringud: 2023.aastal jätkati investeeringutega saatetehnika monitooringu edasiarenduseks. Viimase viie aastaga on üle Eesti paigaldatud 26 monitooringujaama, et tagada edastuse kvaliteet ja pidev kontroll oma ringhäälingujaamade üle.
Uuendati tehnilist taristut, mille käigus vahetati antennisüsteeme ja saateaparatuuri. Täiustati RDS (radio data system) funktsioone, tänu millele saab autos kuulaja rohkem infot RDS vahendusel.
Ettevõte jätkas suurte investeeringutega muusika uuringutesse. Rock FM sai uue, suurema ja tehniliselt kaasaegse stuudio.
Eesmärgid järgnevaks majandusaastaks: Raadioreklaami OÜ eesmärgiks on kindlustada ühelt poolt liidripositsioon nii eesti- kui venekeelses segmendis kommertsraadiojaamade hulgas ja teisalt kasvatada osakaalu kuulamisajaja järgi (share), kus oleme hetkel teisel positsioonil.
Raadioreklaami jaoks on oluline edukalt osaleda raadioteenuse osutamise lubade konkursil. Uued load hakkavad kehtima november 2024 ja kehtivad järgmised seitse aastat.
Plaanis on üles ehitada uuem ja kaasaegsem stuudio raadiojaamale Retro FM ning panustada aktiivselt uue raadio-tehnoloogia platvormi
Radioplayer Eesti, mis tagab enam kui 60 erineva Eesti raadiojaama kuulamise võimaluse. Raadioreklaami OÜ osaleb uuel platvormil oma kõikide põhi- ja veebijaamadega. Radioplayer saab olema kuulajale kättesaadav veebibrauserites, mobiiliäpina, uuemates sõiduautodes ja
RAADIOREKLAAMI OÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?