Ettevõtjate reputatsioonimõõdik: MAINESKOOR
Maineskoori mudeli väljatöötamises on kasutatud valdkonna ekspertide derivaate, mille pinnalt töötati välja ettevõtete peamised ärijuhtimise protsesside tunnused ja neid mõjutavad tegurid. Ühtekokku kasutati mudelis ligikaudu 1200 erinevat ärijuhtimise protsessis esinevat tunnust.
Portaalides Storybook.ee ja Inforegister.ee kuvatav maineskoor moodustub ettevõtte viie peamise ärijuhtimisprotsessi kvaliteedimõõdiku kombinatsioonil:
- Brändijuhtimine
- Krediidijuhtimine
- Müügijuhtimine
- Personalijuhtimine
- Varade juhtimine
Osaliselt on meie skoorimudeli algoritm sisult sarnane Maksuameti maksukuulekuse alusprintsiipidega: Maksukäitumise hinnangud
Maineskoori suurus
Mida suurem ja jätkusuutlikum on ettevõte, seda suurem on maineskoor ja vastupidi. Algoritm mõõdab ettevõtte suurust, aktiivsust, vanust, edukust, toimekust, summeerides tulemuse ühtseks arvuks. Algoritm arvestab andmete väärtust ja hulka - mida väärtuslikumad on ettevõtte andmed (suur käive, hea finantsreiting, kõrged palgad, suured varade mahud jm) ja mida avatum on ettevõte (kontaktid, veeb, meta-andmed, sotsiaalmeedia jms), seda suurem on maineskoor ja vastupidi - ettevõtetel, kellel puuduvad kontaktid, esinevad võlad, esitamata on majandusaasta aruanded jms, võib maineskoor olla ka miinustes.
Maineskoori väärtused
Maineskoori väärtused jaotuvad astmeteks – kuni 5 joone ülemist aset (kõrged väärtused) ja kuni 5 joone alumist astet (madalad väärtused).
Saadud tulemused teisendati valdkonnapõhiselt ettevõtetele nende suuruste järgi ja tuvastati tunnuste mõju avaldavad tegurid iga ärijuhtimise protsessi lõikes eraldi. Olgu siinjuures välja toodud, et mainekoori mudeli algoritmis on kasutusel brändijuhtimise võtmes lisaks veel ka tunnused, mis pärinevad veebist leiduvatest andmetest.
Otsustajate maineskoor
Juhatuse liikmete (otsustajate) juures esinev maineskoor on kõigi temaga seotud aktiivsete ettevõtete summaarne skoor. Otsustajate suur skoor viitab sellele, et ta juhib suurt või suuri edukaid ettevõtteid ja vastupidi - väike skoor viitab väikestele ettevõtetele ja miinusega skoor viitab ka suurtele raskustele kas ühes või mitmetes tema poolt juhitavates ettevõtetes.
PS! Suure maineskooriga otsustajatega loo suhteid, müü rohkem ja võimalusel tee grupi pakkumisi kõigile temaga seotud ettevõtetele.
Maineskoori eesmärk
Maineskoor on suunatud:
- Ettevõtjatele, kes näevad üksteise nägu ja seeläbi saavad tehinguid teha nende ettevõtetega või otsustajate ettevõtetega, kes on usaldusväärsed, jätkusuutlikud ega jäta endast maha võlgasid.
- Tööjõuturule, kuhu on sunnitud tagasi liikuma kõik need, kellel ei õnnestu luua oma äriühingutes kestvamat väärtust, kui korduvalt võlgadega ettevõtete mahajätmist ja kahjude tekitamist äripartneritele ja ühiskonnale tervikuna.
- Riigile, mis ei pea kasvatama ametnikkonda ja süsteeme kõigi nende erinevate nägude ja kehade üle arvepidamiseks, vastavalt „seadusloome kaasajastamiseks“ ja „kontrollsüsteemide tõhustamiseks“.
- Eraisikutele, et ta teaks tööandja tausta, enne kui kokkuleppeid sõlmib või ka ostlemisel, et hinnata näiteks e-poe omaniku usaldusväärsust ja riske tellitud kaupa mitte saada.
Kommentaarid (0)