MAKSEKESKUS AS
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
MAKSEKESKUS AS hetkeolukord
Juba 7205 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 11 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 2,1 punktiga ja kommenteeritud 21 korda.
Tegevusaruanne 2023
Tegevusaruanne 2023
Maksekeskus AS asutati 2012. aastal eesmärgiga pakkuda e-kaupmeestele ja nende klientidele turvalisi ja mugavaid e-kaubandusega seotud makselahendusi ja teenuseid. Meie klientideks on peamiselt Eesti, Läti, Leedu ja Soome kaupmehed.
Aasta 2023 on olnud väljakutseterohke, kuna pingeline geopoliitiline olukord, kõrge inflatsioon ja sellele järgnenud intressimäärade tõus raskendas üldist majanduse olukorda. Neil teguritel oli oluline mõju ka meie peamistele turgudele Baltikumis ja Soomes. Meie klientide müügimahud vähenesid majanduslanguse taustal ning seetõttu ei täitunud meie müügimahtude prognoosid täies ulatuses. Ent vaatamata välistele takistavatele teguritele tõusis 2023. aastal meie GTV ehk tehingute brutoväärtus 5%, võrreldes eelmise majandusaastaga. Muud makselahenduste pakkujad Balti riikides jätkavad makselahenduste turul väga madalate hindadega opereerimist, mis ei pruugi olla majanduslikult põhjendatud ega jätkusuutlik. Selle tulemusena on aga konkurents oluliselt tõusnud, avaldades survet ka Maksekeskuse kasumimarginaalidele.
Siiski, vaatamata tugevale konkurentsile, õnnestus meil 2023. aastal koostööd alustada paljude uute klientidega ning aktiivsete klientide arv kasvas 19%. Suurim kasv leidis aset Leedus, kus meie klientide arv kahekordistus, ning ka Lätis, kus kliendibaasi kasv oli 41%. See on taas kinnituseks, et oleme õigel teel oma pikaajalise strateegiaga suurendada turuosa Leedus ja Lätis. 1. aprillil 2022 avasime Maksekeskus AS Läti filiaali ning 2023. aastal kasvas filiaali müügitulu 23%. Läti filiaali tegevus ja tulem on majandusaasta aruandes samuti kajastatud. Leedu turu müüginumbrid kahekordistusid 2023. aastal. 2024. aastal planeerime avada ka filiaali Leedus.
2023. aastal nihutasime oma fookust ning lisaks e-kaubanduse makselahenduste aktiivsele pakkumisele, mis on meie põhitegevusharu, keskendusime ka kaardimakseterminali maksete vastuvõtmise võimaluse pakkumisele kaupmeeste füüsilises asukohas. Terminalimaksete vahendamisega alustasime 2022. aasta lõpus. 2023. aasta septembris tulime turule MakeCommerce POS Android rakendusega, võimaldades kaupmeestel võtta vastu kaardimakseid nutitelefoniga. Seda teenust hindavad meie väiksemad jaekaupmeestest kliendid väga kõrgelt. 2023.
aasta detsembris ületas terminalimaksete kogumaht veebikeskkonnas tehtavate kaardimaksete kogumahtu.
Peame jätkuvalt oluliseks investeerida oma olemasolevatesse teenustesse, pakkudes järjest uusi maksevõimalusi, nagu näiteks Revolut, N26 ja
Urbo. Revolut ja N26 on populaarsed digitaalse panganduse rakendused, mis pakuvad erinevaid finantsteenuseid, sealhulgas pangateenuseid, millele on juurdepääs mobiilirakenduse kaudu. "Urbo" on kohalik Leedu pank, mis oli varem tuntud nime all "Medicinos bankas". Täiustasime oma e-kaubanduse platvormide mooduleid, et võimaldada sujuvamat maksete vastu võtmise protsessi ning samuti arendasime edasi tarneliidestusi ja sellel tuginevaid kauba edastamisega seotud lisateenuseid. Lisaks saime valmis otseintegratsiooni globaalsele e-kaubandusplatvormile Wix. Wix on populaarne e-kaubanduse platvorm, millel tugineb kogu maailmas üle 600 000 veebipoe, sealhulgas
Baltikumis üle 3 600 veebipoe. Integreerimine Wixiga võimaldab meil olla huvipakkuvaks koostööparteriks paljudele uutele kauplejatele, kes seda platvormi kasutavad.
On oluline märkida, et tõusis surve hinnakasvule ning ka meie poolt finantsteenuste pakkujatele makstavad teenustasud suurenesid märkimisväärselt. Sellest tulenevalt pidime tegema kiireid investeerimisotsuseid, et saaksime juba 2023. aasta neljandas kvartalis oma peamised makselahenduste arveldussüsteemid teise panka üle viia ning samuti vahetada kaardimaksete teenindamise partnerit, et kulusid optimeerida.
Vaatamata sündmusterohkele 2023. aastale ning oodatust pisut väiksemale müügimahule oleme väga hästi valmistunud kasvuks saabuval aastal ja edaspidi. 2024. aastal pöörame põhitähelepanu oma peamisele ärisuunale – maksetele, kuid samal ajal teeme täiendavaid investeeringuid ka uutesse tuluallikatesse nagu BNPL (osta nüüd, maksa hiljem) vahendus, järelmaksuteenused krediidiandjatelt ning ka kaupmeeste saadetiste tarnelahenduste aktiivne arendamine.
Maksekeskus AS juhatus tegutses majandusaastal 2-liikmelisena. Aasta keskmine täistööajale taandatud töötajate arv oli 27 ning aasta lõpuks kasvas meie töötajate arv kokku 28 töötajani.
Ettevõtte tegevus ei põhjustanud olulisi keskkondlikke või sotsiaalseid tagajärgi. Ettevõte on jätkuvalt ja jätkusuutlikult tegutsev.
Maksekeskus AS suhtarvud:
SUHTARV VALEM 31.12.2023 31.12.2022
Maksevõime üldine tase Käibevara / lühiajalised kohustised 2,01 2,86
Rahaliste vahendite tase Raha / lühiajalised kohustised 1,96 2,35
Ärikasum + põhivarade kulum ja
EBITDA marginaal % 14,74 22,09 väärtuse langus / müügitulu
MAKSEKESKUS AS kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?