Rohkema info nägemiseks:

MAKSEKESKUS AS

Ärimeedia ja uudisvoog
?
Ärimeedialehel külastusi - 8538; jälgijaid - 13. Arvustusi - 1; Artikleid 1+ "Kirjuta MAKSEKESKUS AS kohta arvamuslugu!"

MAKSEKESKUS AS hetkeolukord

Juba 8538 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 13 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 2,1 punktiga ja kommenteeritud 21 korda.

Tegevusaruanne 2024

Maksekeskus AS asutati 2012. aastal eesmärgiga pakkuda e-kaupmeestele ja nende klientidele turvalisi ning mugavaid e-kaubanduse makselahendusi ja -teenuseid. Meie klientideks on peamiselt Eesti, Läti, Leedu ja Soome kaupmehed. Lisaks on Maksekeskus AS-il Lätis registreeritud filiaal, mille tegevus ja tulemused kajastuvad käesolevas majandusaasta aruandes.

2024. aastal toimus majandustingimuste järkjärguline paranemine võrreldes 2023. aasta väljakutsetega. Inflatsioonimäärad hakkasid stabiliseeruma ja kuigi geopoliitilised pinged püsisid, aitasid muud soodsad tegurid, nagu tarbijate kindlustunde paranemine ning intressimäärade stabiliseerumine, luua Baltikumi ja Soome turgudel veidi parema keskkonna.

Vaatamata jätkuvale ebakindlusele kasvas meie tehingute kogumaht (GTV) eelmise majandusaastaga võrreldes 12%. Samas jäi Baltikumi makselahenduste turul konkurents väga tihedaks, sest paljud teenusepakkujad jätkasid tegutsemist äärmiselt madalate ja tõenäoliselt jätkusuutmatute hindadega. See avaldas jätkuvalt survet ka Maksekeskus AS-i kasumimarginaalidele.

Hoolimata konkurentsisurvest suurendasime oma aktiivsete klientide arvu 33%. Suurim kasv toimus Leedus ja Lätis, kuid aasta teises pooles näitas ka Eesti turg pärast mitut aastat esmakordselt kasvutrendi. Nagu oodatud, kiirenes 2024. aastal meie laienemine Leedus veelgi, tuues kaasa aktiivsete klientide 67% kasvu, samal ajal kui Läti filiaal jätkas jõudsat kasvu, kasvatades oma müügitulu 42%. Need arengud kinnitavad meie strateegiat suurendada turuosa Baltikumis.

Juba 2023. aastal alustasime lisaks e-kaubanduse makselahendustele aktiivselt ka kaardimakseterminalide pakkumist, mis võimaldab kaupmeestel võtta vastu makseid nende füüsilistes müügikohtades. Jätkasime müügimahtude kasvatamist, ning 2024. aasta detsembri lõpuks kasvas POS-terminalide maksete maht võrreldes eelmise aastaga 85%.

Tootearenduses keskendusime peamiselt sellele, et meie põhiteenus — e-kaubanduse makselahendused — täidaks kõiki peamisi kaupmeeste vajadusi nii Baltikumi piires äri kasvatades kui ka rahvusvaheliselt laienedes. 2024. aasta alguses täiustasime tagasimakse funktsionaalsust

Soome pankadest tehtud tehingutele, et lihtsustada tagastuste ja tagasimaksete protsessi. Aasta keskel tõime turule Apple Pay ja Google Pay lahendused, et vastata kasvavale nõudlusele. Samuti parendasime oma POS-terminalide väljamaksete süsteemi, lühendades väljamakse laekumise aega kahelt päevalt ühele päevale. Lisaks laiendasime „osta kohe, maksa hiljem“ võimalusi, tuues koostöös Inbankiga turule järelmaksulahenduse, mis võimaldab makseid jagada kuni 72 kuu peale.

Põhitegevuse kõrval otsime pidevalt lisateenuseid, mis toetaksid meie kaupmeeste äri kasvu. 2024. aasta teises kvartalis alustasime koostööd fintech-ettevõttega Softloans UAB, mis on spetsialiseerunud sisseehitatud laenutehnoloogiale (ingl. k. embedded financing), et pakkuda kaupmeestele uuenduslikku käibepõhist rahastamist. See avab neile juurdepääsu käibekapitalile, mida on vaja äri kasvatamiseks.

Kasvavad kulud ja kõrgemad teenustasud tõid kaasa vajaduse oma finantsteenuse pakkujad üle vaadata ning mitmed seni kasutatud pangakontod sulgeda. 2023. aasta neljandas kvartalis viisime põhiarveldussüsteemid üle teise panka ja vahetasime ka kaardimaksete partnerit — need sammud vähendasid meie otseseid kulusid 2024. aastal 7% võrra.

2024. aastal langes meie müügitulu 4% hoolimata aktiivsete klientide arvu kasvust, eeskätt madalamate kasumimarginaalide tõttu. Kahjum tekkis uutesse toodetesse tehtud investeeringutest ja oodatust madalamast kogukäibest, kuid samal ajal suutsime siiski tõhusalt kulusid vähendada. 2025. aastaks prognoosime hindade stabiliseerumist, mis peaks võimaldama põhitegevuse tuludel taas kasvada, ning erinevate teenuste (nt pakisaadetiste, krediidivahenduse ning „osta kohe, maksa hiljem“ lahenduste) arendamine toob lisatulu ja tugevdab meie kasvuväljavaateid.

Majandusaastal tegutses Maksekeskus AS-i juhatus kaheliikmelisena. Aasta keskmine täistööajale taandatud töötajate arv oli 27.

Maksekeskus AS-i finantsinstrumendid hõlmavad raha ja raha ekvivalente ning kauplejate vastu olevaid nõudeid.

(cid:127) Valuutarisk – kõik tehingud toimuvad eurodes, seega maandamist ei vajata.

(cid:127) Intressirisk – ettevõttel puuduvad laenud ja muutuvintressiga kohustused, seega kokkupuude on minimaalne. Jälgime hoiuste intressimäärasid, võrreldes mitme panga pakkumisi.

(cid:127) Likviidsusrisk – hoiame piisavat rahavaru, jälgime regulaarselt likviidsust ning hajutame vahendeid mitme panga vahel, et vähendada vastaspoole riski.

(cid:127) Krediidirisk – teenustasusid võetakse kaupmeeste laekuvatest maksetest otse maha, mis minimeerib kokkupuudet. Tähtaja ületanud nõuded lahendame tavapäraste sissenõudmismeetoditega. Kaardimaksete tagasinõuete (ingl. k. chargeback) riski maandame kaupmeeste põhjaliku hindamisega liitumisel, maksimaalsete kaardimaksete limiitide kehtestamisega ning lisaks ka suuremate tehingute jälgimisega.

Ettevõtte tegevus ei põhjustanud olulist keskkonna- ega sotsiaalset mõju. Ettevõte jätkab jätkusuutlikku tegutsemist.

MAKSEKESKUS AS kontaktid

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.