AIRO CATERING SERVICES EESTI OÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
AIRO CATERING SERVICES EESTI OÜ hetkeolukord
Juba 3400 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 58 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,6 punktiga ja kommenteeritud 1 kord.
Tegevusaruanne 2023
Airo Catering Services Eesti OÜ asutati 1997. aastal eesmärgiga pakkuda rahvusvahelisel tasemel pardatoitlustusteenust Eestis. Ettevõtte põhitegevuseks aastal 2023 oli jätkuvalt pardatoitlustusteenuse pakkumine Tallinna Lennujaamast lahkuvatele õhusõidukitele.
Airo Catering Services Eesti OÜ (emaettevõte: Airo Catering Services Sweden AB) kuulus gruppi LSG Lufthansa Service Holding AG (emaettevõte: Deutsche Lufthansa AG) kuni 31. oktoobrini 2023. aastal, kui viidi lõpuni Deutsche Lufthansa AG poolt LSG Grupi müügitehing uuele omanikule. Selle viimase sammuga võttis AURELIUS Grupp täielikult üle LSG Sky Chefs omandiõiguse Lufthansa Grupilt, säilitades kaubamärgi nime.
LSG Sky Chefs kaubamärgi all teenindatakse 40 riigi 140 tootmisüksuses rohkem kui 300 rahvusvahelist ja kohalikku lennuliini. 2023. aastal toodeti grupi ettevõtete poolt üle 130 miljoni toidu, Lufthansa Grupi poolt konsolideeritud käive (seisuga 31.10.2023) oli 1 954 miljonit eurot. LSG
Sky Chefs pakub jätkuvalt tööd rohkem kui 20 tuhandele töötajale.
LSG Sky Chefs omab üle 75 aastast kogemust lennukite pardatoitlustamise alal. Tänasel päeval pakutakse klientidele suurel hulgal erinevaid pardateenindustooteid ja üha keerulisemaid terviklahendusi. Lisaks oma tavapärasele tegevusele on LSG Sky Chefs (edaspidi LSG) viimastel aastatel edukalt sisenenud uutele turgudele, milleks on rongide, koolide ja meditsiiniasutuste toitlustamine ning jaemüük. Sellele vaatamata tuleb pea 90% grupi müügitulust äridest lennufirmadega. Kuigi LSG-l puudub oma tootesari, suudab ettevõte pakkuda oma klientidele terviklahendusi, vahendades parimaid tootjaid ning brände, seda egiidi all: "Ühendame oma ala asjatundjad, loome kogemusi!".
2023. aasta oli kogu LSG ja ettevõtte jaoks jätkuvalt väljakutsete rohke. 2023. aastat grupi tootmismahud jätkuvalt suurenesid, kuid üldine kesine majanduskasv, geopoliitiline olukord Ukrainas ning inflatsioonist tulenev energia- ja toiduhindade kõrge hinnatase, suurendasid jätkuvalt üldist kulubaasi.
Kuigi lennuliikluse mahud on kasvanud, seisavad lennundusteenuseid pakkuvad ettevõtted silmitsi olukorraga, kus lennufirmad on kriisist väljatulekuks üle vaadanud reisijate teenusepaketid ja kulude kokkuhoiu eesmärgil paljudest teenustest loobunud. See uus olukord nõuab teenusepakkujatelt uusi innovatiivseid lahendusi, millega tegeletakse aktiivselt grupi tasandil. Teenusepakkujad peavad nüüd leidma viise, kuidas säilitada ja isegi parandada reisijate kogemust vähendatud teenuste juures, pakkudes samas kulutõhusaid lahendusi. See sunnib ettevõtteid olema paindlikumad ja kohanema kiiresti muutuvate turu nõudmistega, et säilitada oma konkurentsivõime ja rahuldada klientide ootusi.
Grupi tähelepanu keskmes on jätkuvalt kulude vähendamine ja rahavoogude kõrgendatud kontroll. Paralleelselt kriisi mõjude minimiseerimisega ja restruktureerimisega, tegeles grupi juhtkond intensiivselt strateegiliste tegevuskavade väljatöötamisega ja uute eesmärkide püstitamisega.
Võtmesõnadeks on tekkinud uues olukorras muutumine vastavalt vajadustele.
Toodete ja protsesside pidev uuendamine koos teenuste ja toodete kvaliteedi säilitamisega, on klientide rahulolu hoidmise peamiseks allikaks.
LSG töötab pidevalt välja uusi, piirkonnapõhiseid ärimudeleid, mis vastaksid erinevate turgude ootustele ja vajadustele. Eesmärgiks on hoida oma senist tugevust toidutootmise ja logistika valdkonnas, ning arendada jaemüügi võimekust.
LSG on kriisi algusest peale väga tähelepanelikult jälginud rahavoogusid ja peamine rõhk on olnud kulude juhtimisel ja protsesside optimeerimisel. Kulude juhtimine puudutab ettevõttes absoluutselt kõiki töötajaid ja ärivaldkondi sõltumata asukohast. Materjali kulude kontrollimisel on fookuses hankemahtude ühildamine ja kaasaegne ostude juhtimine, mida toetavad paindlikud tööjõukulud ning kliendi nõudmistele tuginevate uute ärimudelite juurutamine.
Müügitulu
Airo Catering Services Eesti OÜ 2023. aasta kogu müügitulu on võrreldes eelmise majandusaastaga kasvanud 24% (2022: kasv 46%).
Võrrelduna 2022. aastaga kasvas majandusaastal pardatoitlustusest ja teenustest saadav tulu 36% (2022: kasv 38%), kasvu peamiseks põhjuseks oli Tallinna Lennujaamast väljuvate lendude arvu kasv, reisijate arvu suurenemine ning sellest tulenevalt nõudluse kasv.
Muude teenuste ja kaupade müügitulu vähenes -16% (2022: 74%) võrrelduna varasema aastaga. 2022. aasta kasvust 42% moodustas pardatoitlustusvaldkonna väline projekt, mis lõppes sama aasta oktoobris.
Ettevõtte suurimaks kliendiks pardatoitlustuse osas oli Läti lennufirma Air Baltic, kelle käive moodustas 2023. aastal 50% kogukäibest (2022: 25%). Talle järgnes järgnes SmartLynx, kelle käive moodustas 2023. aastal 25% kogukäibest (2022: 36%).
Airo Cafe märgiga toitlustuskoha käive 2023. aastal oli 121 tuhat eurot (2022: 122 tuhat), mis teeb 2023. aasta käibe languseks -1% (2022: 94%). Suure käibekasvu tagas 2022. aastal kohviku igapäevase tegevuse taastumine, mis varasemas kahel aastal oli häiritud viiruse leviku tõkestamisega seotud meetmete rakendumisest.
AIRO CATERING SERVICES EESTI OÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?