Rohkema info nägemiseks:

AIRO CATERING SERVICES EESTI OÜ

1
Ärimeedia ja uudisvoog
?
Ärimeedialehel külastusi - 3006; jälgijaid - 58. Arvustusi - 4; Artikleid 1+ "Kirjuta AIRO CATERING SERVICES kohta arvamuslugu!"

AIRO CATERING SERVICES EESTI OÜ hetkeolukord

Juba 3006 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 58 Storybooki kasutajat. Keskmiselt on ettevõtet hinnatud 4,6 punktiga ja kommenteeritud 1 kord.

Tegevusaruanne 2022

Airo Catering Services Eesti OÜ asutati 1997. aastal eesmärgiga pakkuda rahvusvahelisel tasemel pardatoitlustusteenust Eestis. Ettevõtte põhitegevuseks aastal 2022 oli jätkuvalt pardatoitlustusteenuse pakkumine Tallinna Lennujaamast lahkuvatele õhusõidukitele.

Airo Catering Services Eesti OÜ (emaettevõte: Airo Catering Services Sweden AB) kuulub gruppi LSG Lufthansa Service Holding AG (emaettevõte: Deutsche Lufthansa AG). LSG Sky Chefs kaubamärgi all teenindatakse 40 riigi 140 tootmisüksuses rohkem kui 300 rahvusvahelist ja kohalikku lennuliini. 2022. aastal toodeti grupi ettevõtete poolt üle 131 miljoni toidu, grupi konsolideeritud käive oli 1 960 miljonit eurot. LSG Sky Chefs pakub tööd rohkem kui 20 tuhandele töötajale.

LSG Sky Chefs omab üle 75 aastast kogemust lennukite pardatoitlustamise alal. Tänasel päeval pakutakse klientidele suurel hulgal erinevaid pardateenindustooteid ja üha keerulisemaid terviklahendusi. Lisaks oma tavapärasele tegevusele on LSG Sky Chefs (edaspidi LSG) viimastel aastatel edukalt sisenenud uutele turgudele, milleks on rongide, koolide ja meditsiiniasutuste toitlustamine ning jaemüük. Sellele vaatamata tuleb pea 90% grupi müügitulust äridest lennufirmadega. Kuigi LSG-l puudub oma tootesari, suudab ettevõte pakkuda oma klientidele terviklahendusi, vahendades parimaid tootjaid ning brände, seda egiidi all: "Ühendame oma ala asjatundjad, loome kogemusi!".

2022. aasta oli kogu grupi ja ettevõtte jaoks jätkuvalt väljakutsete rohke. Kui 2022. aastat ilmestas mahtude suurenemine, siis selle foonil üldine majanduskasv aeglustus, mille tingis kiirelt kasvav inflatsioon. Geopoliitiline olukord Ukrainas ning inflatsioonist tulenev energia- ja toiduhindade kiire tõus tõid kaasa kulubaasi olulise suurenemise.

Lennuliikluse mahud on küll kasvanud, kuid lennundusvaldkonnas teenuseid osutavad ettevõtted on silmitsi olukorraga, kus lennufirmad on kriisist väljatulekuks vaadanud üle reisijatele pakutavate teenuste paketid ja loobunud kulude kokkuhoiu eesmärgil paljudest pakutavatest teenustest. Uus olukord eeldab teenuste pakkujatelt uusi innovatiivseid lahendusi, millega grupi tasandil aktiivselt tegeletakse.

Kui 2021. aastal oli grupi käibes 15% langus, mille tingis Euroopa segmendi müük, siis 2022. aastal on grupi konsolideeritud aruandes käibekasv 76% võrrelduna 2021. aastaga, mille peamiseks põhjuseks on mahtude suurenemine ja müügihindade tõus.

Grupi tähelepanu keskmes on jätkuvalt kulude vähendamine ja rahavoogude kõrgendatud kontroll. Proportsioonis käibekasvuga jätkasid grupi ettevõtted töötajate värbamist, millega alustati 2021. aastal. Et kasvanud nõudlusega toime tulla, kasvas grupi töötajate arv 29% võrrelduna eelmise aastaga.

Paralleelselt kriisi mõjude minimiseerimisega ja restruktureerimisega, tegeles grupi juhtkond intensiivselt strateegiliste tegevuskavade väljatöötamisega ja uute eesmärkide püstitamisega. Võtmesõnadeks on tekkinud uues olukorras muutumine vastavalt vajadustele.

Toodete ja protsesside pidev uuendamine koos teenuste ja toodete kvaliteedi säilitamisega, on klientide rahulolu hoidmise peamiseks allikaks.

LSG töötab pidevalt välja uusi, piirkonnapõhiseid ärimudeleid, mis vastaksid erinevate turgude ootustele ja vajadustele. Eesmärgiks on hoida oma senist tugevust toidutootmise ja logistika valdkonnas, ning arendada jaemüügi võimekust.

LSG on kriisi algusest peale väga tähelepanelikult jälginud rahavoogusid ja peamine rõhk on olnud kulude juhtimisel ja protsesside optimeerimisel. Kulude juhtimine puudutab ettevõttes absoluutselt kõiki töötajaid ja ärivaldkondi sõltumata asukohast. Materjali kulude kontrollimisel on fookuses hankemahtude ühildamine ja kaasaegne ostude juhtimine, mida toetavad paindlikud tööjõukulud ning kliendi nõudmistele tuginevate uute ärimudelite juurutamine.

Müügitulu

Airo Catering Services Eesti OÜ 2022. aasta kogu müügitulu on võrreldes eelmise majandusaastaga kasvanud 46% (2021: kasv 62%).

Võrrelduna 2021. aastaga kasvas majandusaastal pardatoitlustusest ja teenustest saadav tulu 38% (2021: kasv 117%), kasvu peamiseks põhjuseks oli Tallinna Lennujaamast väljuvate lendude arvu kasv, reisijate arvu suurenemine ning sellest tulenevalt nõudluse kasv.

Muude teenuste ja kaupade müügitulu kasvas 74% (2021: -16%) võrrelduna varasema aastaga. Kasvust 42% moodustas pardatoitlustusvaldkonna väline projekt, mis lõppes 2022. aasta oktoobris.

Ettevõtte suurimaks kliendiks pardatoitlustuse osas oli SmartLynx, kelle käive moodustas 2022. aastal 36% kogukäibest (2021: 48%).

SmartLynx'ile järgnes, Läti lennufirma Air Baltic, kelle käive moodustas 2022. aastal 25% kogukäibest (2021: 12%).

Airo Cafe märgiga toitlustuskoha käive 2022. aastal oli 122 tuhat eurot (2021: 63 tuhat), mis teeb 2022. aasta käibe kasvuks 94% (2021: -42%).

Käibe kasvu tagas kohviku igapäevase tegevuse taastumine, mis varasemas kahel aastal oli häiritud viiruse leviku tõkestamisega seotud meetmete rakendumisest.

AIRO CATERING SERVICES EESTI OÜ kontaktid

Koostööpartnerid

Ettevõtte suurimad koostööpartnerid

EE- Eesti

Dropdown

kõik artiklid

Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?

Loader

Loader

App Ad

Storybook Chrome laiendus

Storybooki laiendus ütleb Sulle, mis firma veebilehel Sa parajasti viibid ja kui usaldusväärne see firma täna on. laadi laiendus alla

Näed helistaja tausta! Storybooki Äpp toob Sinuni otsekontaktid 400 000 Eesti ettevõtte ja isikute kohta (juhid, ametnikud). Andmed on rikastatud maksevõime ja finantsinfoga.