AUS DESIGN OÜ
Tegevuslugu
Ettevōtte juhtkond, meeskond ja kontaktid
AUS DESIGN OÜ hetkeolukord
Juba 2529 inimeseni on jõudnud selle ettevõtte bränding ja tema tegevusi jälgib 5 Storybooki kasutajat. Ettevõttele hinnanguid antud ei ole ja kommentaarid puuduvad samuti.
Tegevusaruanne 2023
2012. aastal asutatud Aus Design OÜ on Eesti kapitalil põhinev keskkonnasäästlikku rõivadisaini arendav ettevõte. Meie põhitegevusaladeks on väärtustava taaskasutuse ja ümbertöödeldud materjalide kasutamine, Reet Aus bränditoodete arendamine ja müük ning UPMADE sertifikaadi väljastamine.
Ettevõtte müügitulu kasvas 2023. aastal võrreldes eelneva aastaga pea kahekordseks, peamiselt tänu ärikliendi segmendi kasvule.
Suurimaks õnnestumiseks oli ettevõtte ajaloo suurima ärikliendi tehingu edukas realiseerimine. Samas mõjutasid nii jae- kui ärikliendi müügitulemusi langev majandus, jätkuv sõda Ukrainas ja tootmishindade tõus. Tarbijate kindluse vähenemist oli märgata juba teisest kvartalist alates, sh suurenes veebipoest ostetud toodete tagastuste määr hüppeliselt. E-kaubanduse Liidu andmetel ületas rõivaste e-poe tagastuste määr 30% (aasta tagasi 20%). Suvel vähenesid turistide külastused Reet Aus Tallinna stuudiopoodi, sh tühistati kõik kokku lepitud kruiisituristide külastused.
2023. aasta kevadel algas koostöö Eesti Olümpia- ja Paralümpiakomiteega, mille tulemusena valmib 2024. aasta kevadsuvel Team
Estonia kollektsioon. Kollektsiooni kannavad olümpiasportlased Pariisi suveolümpiamängude ava- ja lõputseremoonial ning seda müüakse ka jaeklientidele ja edasimüüjatele. Oluliseks osaks kollektsiooni tootearenduses oli toote digipassi loomine ja integreerimine toodetele. Alates 2027. aastast on kõikidele Euroopa Liidu tekstiilitoodetele kohustuslik digipass, mis kajastab informatsiooni toodete kohta. Aus Design plaanib digipassid koos toodete keskkonnaarvutustega lanseerida juba 2024. aastal koos Team Estonia jätkusuutliku kollektsiooniga. See annab võimaluse saada rahvusvahelist tähelepanu ja meediakajastust, kinnistades Reet Aus brändi ringdisaini põhimõtete järgimist ning teaduspõhist lähenemist.
Ettevõte jätkas müügitegevuse arendamist Zalando kanalis, laienedes esimeses kvartalis uutele turgudele. Selle tulemusena olid Reet
Aus brändirõivad saadaval 11-l Euroopa turul. Neljandas kvartalis läbi viidud analüüsi tulemused näitasid, et prognoositud müügitulemused ei realiseerunud ning turgude lisamine ei andnud efektiivsust juurde. Zalando kanali peamine valukoht on suur tagastusmäär (keskmiselt 50-60%), mida esialgsete prognooside tegemisel arvesse ei võetud. Seetõttu otsustati sulgeda ebaefektiivsed turud Zalando kanalis 2024. aasta esimeses kvartalis.
Lisaks Zalando kanalile viis ettevõte läbi müügi- ja turundustegevusi Saksamaa turul. Kolmandas kvartalis saadi Ettevõtluse ja
Innovatsiooni Sihtasutuselt toetus Saksamaa turu eksperdi kaasamiseks, kes konsulteeris ettevõtet turule sisenemisel. Detsembris võitis ettevõte German Ecodesign Award'i parima toote kategoorias, mis aitab plaanide elluviimisele kaasa.
2023. aastal toimus ettevõttes restruktureerimine, mille käigus vahetus juhatuse liige ning toimus müügi- ja tootmiskorralduse personali vahetus. Protsesside efektiivsemaks muutmine ja positsioonide ümberjaotamine võimaldas kokku hoida personali- ja tegevuskuludelt.
2024. aasta majandusprognoosi kohaselt peaks majandus pöörduma taas kasvule, mis võiks positiivselt mõjutada ettevõtte müügitulemusi. Ettevõte võtab enda 2024. aasta fookusesse eksporditurgudele (Saksamaa, UK, USA) laienemise. Detsembri lõpus esitati taotlus Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusele loomemajandusettevõtetele mõeldud eksporditoetuse saamiseks, et katta UK ja USA turule sisenemise turunduskulud ning osalemine NYCxDesign disaininädala raames. Lisaks plaanitakse avada turupõhised veebipoed USA, UK ja Jaapani turule, mis eeldab investeeringuid kohapealsete ladude tekitamiseks ja halduspersonali leidmiseks.
Kokkuvõtvalt peaksid 2024. aasta müügitulemustele kaasa aitama ettevõtte planeeritavad tegevused nagu Team Estonia kollektsiooni lansseerimine, eksporditurgudele laienemine ja koostöö jätkamine strateegiliste äriklientidega. Siiski võivad olukorda negatiivselt mõjutada planeeritavad maksumuudatused, jätkuv Venemaa oht ja sõda Ukrainas, mistõttu on ettevõtte prognoos 2024. aasta tulemustele tagasihoidlikud.
AUS DESIGN OÜ kontaktid
Ettevõtte suurimad koostööpartnerid
Lisa uus koostööpartner
Dropdown
Esita kaebus
Vali kommentaari tunnus, mida arvad, et see sisaldab:
Soovid teatada sobimatust kommentaarist.
Kas oled kindel?
Kas oled kindel, et soovid artikli kustutada?